loading...
آموزش کافی شاپ - کافه و آکادمی ژِینو
cafejino بازدید : 65 چهارشنبه 21 آبان 1399 نظرات (0)

آشنایی با گارنیش میوه و نکات آن…

آشنایی با گارنیش میوه و آموزش آن:

گارنیش میوه چیست؟

محبوبیت بالای گارنیش یا تزئین میوه در دنیای امروز غیر قابل انکار است، محبوبیتی که روزبه‌روز به آن نیز افزوده می­شود تا جایی که گارنیش به یار جدا نشدنی پذیرایی در مهمانی­ها بدل شده است. خلاقیت در تزئین بزرگ‌ترین رمز این کار بوده و می­تواند گارنیش شما را منحصربه‌فرد کند. بنابراین از استعداد خود به نحو احسن استفاده کرده و چشم­ها را خیره کنید. امروزه بسیاری از افراد در تیم­های حرفه­ای از این هنر کسب درآمد کرده و برای میهمانی­ها و مجالس کار گارنیش را به بهترین شکل انجام می­دهند. ما نیز سعی کرده ­ایم نکاتی که در این زمینه می­تواند کمک‌رسان شما باشد را برایتان جمع­ آوری کنیم، برای  نکات آشنایی با گارنیش میوه با ما همراه شوید.

 

میوه تازه بهترین است

این نکته کاملاً بدیهی به نظر می­رسد، برای داشتن ظرف میوه زیباتر از انواع میوه­ های باکیفیت و تازه استفاده کنید که علاوه بر جلوه در ظرف، مزه بهتری نیز دارند. میوه­های بی‌کیفیت تأثیر زیادی در نتیجه کار شما داشته و حتی می­توانند هزینه­های اضافی نیز برایتان به همراه داشته باشند. اگر از افرادی هستید که به کار گارنیش مشغول هستید می­توانید با میوه­ فروشان محلی خود در بازار ارتباط برقرار کرده و به آن­ها بگویید که نیاز به چه چیزی دارید تا میوه­ های تازه و باکیفیت را بتوانید خریداری کنید.

تنها خرید میوه تازه کافی نیست اگر می­خواهید که یک گارنیش میوه حرفه­ ای انجام دهید باید بدانید که هر نوع میوه را چگونه نگه­داری کنید تا کیفیت و ظاهر خود را به‌خوبی حفظ کنند. رسیده بودن میوه یکی دیگر از نکاتی است که هنگام خرید باید با آن توجه کنید. میوه شما نباید کال و یا زیادی رسیده باشد که هنگام برش خوردن له شود.

یک برش درست بالاتر از بقیه

هنگام گارنیش استفاده از یک چاقوی تیز و راحت بسیار حائز اهمیت است. در واقع می­توان گفت بخش اعظمی از کار شما به یک ابزار تراش خوب بستگی دارد. ابزار شما باید در عین حال که تیز است خوش­دست نیز باشد تا هنگام کار، آن را عضوی از بدن خود تصور کرده و به‌راحتی با آن کار کنید. ابزارهای متفاوتی وجود دارند که هرکدام کارهای خاصی را انجام می­دهند که مهم­ترین آن­ها چاقو است. اگر چاقوی کار شما مناسب نباشد هنگام برش می­تواند میوه­ها را له کرده و از جلوه آن­ها بکاهد و یا حتی زمانی که نیاز به انجام ظرافت­های زیاد دارید برایتان همراه خوبی نخواهد بود. بنابراین ابزار تراش گزینه مهمی است که باید در نظر داشته باشید و برای کار موارد زیر را کنار دست خود داشته باشید.

 

گارنیش میوه

برای برش های ظریف نیاز به ابزار تراش بسیار تیز و مناسب است و البته تجربه بالا

یک چاقو کوچک: برای برش دادن مرکبات و میوه­های نرم­تر که احتمال له­ شدگی بیشتری دارند.

یک چاقو بزرگ: برای برش دادن میوه­های بزرگ‌تر مانند آناناس، گریپ‌فروت، هندوانه و…

تخته خردکن: از انواع مختلف تخته خرد کن­ها می­توانید استفاده کنید، البته جنس پلاستیک با کیفیت قابل شستشو بهترین انتخاب است.

پوست کن: یک پوست کن تیز و خوب در مواقع نیاز بسیار ضروری به نظر می­رسد. بنابراین بهتر است که در کنار خود همیشه یکی از آن­ها را داشته باشید.

 

چگونه میوه ها را تزئین کنیم؟

قبل از هر چیز میوه­ها را به‌خوبی و درستی بشویید خصوصاً با وجود ویروس کرونا بهتر است در شستشو میوه­ها دقت کافی را داشته باشید. اگر میوه شما هسته دارد بهتر است ابتدا آن را از وسط بریده و هسته را خارج کنید و یا اگر برگ و یا قسمت­های اضافی دارد آن­ها جدا کرده و بعد اقدام به برش کنید. برای گارنیش میوه با نوع برشی که به میوه می­زنید تفاوت­های اساسی ایجاد خواهید کرد و دنیای مختلفی را خواهید ساخت. اینکه تا چه اندازه در این کار موفق خواهید بود بستگی به خلاقیت شما دارد اما انواع برش­ها را نیز می­توانید در فیلم­ها و یا دوره­های آموزشی فرا گرفته و با تمرین حرفه­ای شوید.

آشنایی با گارنیش میوه در نوشیدنی

اگر به دنبال یک نوشیدنی و یا کوکتل درجه یک برای پذیرایی از مهمانان خود هستید با برش­هایی از میوه می­توانید این نوشیدنی­ها را آماده و سرو کنید. حتی از پوست مرکبات می­توانید یک تزئین ساده اما کلاسیک را ایجاد کرده و ذوق خود را نمایش بگذارید. اگرچه در این راه کمی صبر و تمرین نیاز است. استفاده از میوه در کنار نوشیدنی­ها دنیای مزه­های جالب و متفاوتی را برای شما ایجاد خواهد کرد که هر سلیقه­ای را می­توانید راضی نگه­دارید.

 

گارنیش میوه با پوست مرکبات

حتی از پوست مرکبات نیز می توانید استفاده کنید فقط باید کمی خلاق باشید.

نکات بسیار زیادی برای استفاده از میوه­ها در نوشیدنی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید. در واقع یک دنیای بسیار گسترده­ای در آشپزی برای این کار وجود دارد که افراد متخصص زیادی در سراسر دنیا در این زمینه فعالیت دارند.

ترکیب میوه

از ترکیبات جدید و کنار هم قرار دادن مزه­های متفاوت نترسید. می­توانید میوه ­های مختلف را با برش­های جذاب در کنار یکدیگر قرار داده و ترکیبی از رنگ­های زنده و جذاب را کنار هم داشته باشید. علاوه بر میوه­ها از ترکیبات دیگر نیز می­توان استفاده کرد. شکلات از محبوب­ترین این ترکیب است زیبایی و مزه­ی متفاوتی که شکلات به میوه شما می­بخشد خصوصاً در میان کودکان همیشه طرفداران بسیاری دارد. از برخی سبزی­های معطر مانند نعنا و پونه نیز می­توانید در گارنیش میوه خود استفاده کنید.

 

ترکیب میوه ها در گارنیش میوه

ترکیب میوه ها در کنار یکدیگر مزه های باور نکردنی به همراه دارند.

 

برای جلوگیری از سیاه شدن میوه ­های برش خورده می­توانید از عسل و یا آبلیمو استفاده کنید تا نتیجه کار ناخوشایند نشود.

شب یلدا را فراموش نکنید. مراسم شب یلدا هر ساله توسط ایرانیان به‌صورت با شکوهی برگزار می­شود که در آن انواع میوه ­های زمستانی به همراه دیگر خوراکی را سرو می­شود. گارنیش کردن ظروف میوه در این شب سال­هاست که صورت می­گیرد و بزرگ خاندان­ها که پذیرای مهمان هستند از آن­ها برای پذیرایی استفاده می­کنند. البته در این شب برای نوعروسان هدیه نیز می­برند که ظروف میوه تزئین شده نیز در این هدایا به چشم می­خورد.

 

گارنیش میوه شب یلدا

آشنایی با گارنیش میوه – گارنیش میوه در شب یلدا را حتماً انجام دهید.

 

ایده­ ها برای گارنیش میوه (تزئین میوه ) بی­نهایت هستند و اگر کمی خلاقیت را به کار خود اضافه کنید بدون شک در این راه موفقیت­های زیادی کسب خواهید کرد. کافی است کمی صبر و حوصله به خرج داده و با ذوق و عشق به این کار بپرهیزید.

منبع:

https://www.moodymixologist.com/blog/the-art-of-the-cocktail-garnish

cafejino بازدید : 54 شنبه 17 آبان 1399 نظرات (0)

راه اندازی کافی شاپ

 

طراحی داخلی اهمیت زیادی در راه اندازی کافی شاپ دارد.
 

راه اندازی کافی شاپ با شگفت انگیزترین و بهترین ایده ­ها

اگر علاقه زیادی به کافه گردی داشته باشید ممکن است گاهی فکر راه اندازی کافی شاپ به ذهنتان خطور کند و بخواهید تصمیم خود را قطعی کنید. افتتاح یک کافی شاپ شیک و زیبا می­تواند برای شما سود خوبی داشته باشد و راه درآمد خوبی برای شما باشد. امروزه بسیاری از مردم بیشتر وقت خود را در کافه­ها و رستوران­ها می­گذرانند. به دلیل استقبال زیاد از کافه­ها، تاسیس کافی شاپ­ها رو به گسترش است. اما موفقیت در تاسیس کافی شاپ به عوامل متعددی بستگی دارد. اگر می­خواهید در کافه داری موفق شوید لازم است با بهترین ایده­ها کارتان را شروع کنید.

 

برای تاسیس یک کافی شاپ در قدم اول باید ایده­های خلاقانه­ای برای طراحی داخلی آن داشته باشید. مشتری­های شما در نگاه اول جذب ظاهر کافی شاپ می­شوند. بنابراین بسیار مهم است که چیدمان مبلمان، لوستر، سقف، طراحی دیوا­رها و سایز تزئینات را مد نظر قراردهید. ما در این مقاله قصد داریم ابتدا مراحل راه اندازی کافی شاپ و مقدمات آن را بررسی کنیم و سپس ایده­هایی برای افتتاح یک کافی شاپ منحصر به فرد به شما ارائه دهیم.

 

راه اندازی کافی شاپ

از طریق ایده ­های جذاب کافه خود را منحصر به فرد کنید.

چگونه می­توانیم یک کافی شاپ راه اندازی کنیم؟

برای راه اندازی هر کسب و کاری لازم است از قبل مقدمات آن را فراهم کنید و طبق برنامه ریزی پیش بروید. تاسیس کافی شاپ نیز از این قاعده مستثنی نیست و برای راه اندازی آن باید از قبل بدانید چه مراحلی را باید طی کنید. داشتن یک برنامه ذهنی روشن از اهداف و برنامه هایتان به شما کمک می­کند در تاسیس کافی شاپ موفق عمل کنید. افتتاح کافی شاپ مراحلی دارد که باید طی شود. در ادامه مهم­ترین مراحل و مقدمات تاسیس کافی شاپ را بررسی می­کنیم.

 

درباره راه اندازی کافی شاپ تحقیق کنید:

اولین قدم برای راه اندازی کافی شاپ تحقیق درباره چگونگی تاسیس و سرمایه مورد نیاز برای افتتاح کافی شاپ است. برای این کار لازم است با افرادی که در این زمینه تخصص دارند صحبت کنید و از آن­ها برای افتتاح کافی شاپ راهنمایی بخواهید. همچنین می­توانید با بازدید از کافه­ها اطلاعاتی درباره آنچه که نیاز دارید بدست آورید. از طریق تحقیق و بازدید از کافه ­ها می­توانید اطلاعات مفیدی درباره این شغل بدست آورید که در تاسیس کافی شاپ به دردتان می­خورد.


برای راه اندازی کافی شاپ برنامه ریزی داشته باشید:

بدون شک شما از قبل تصویر ذهنی از کافی شاپ خود دارید و برنامه­های بزرگی در ذهن خود ساخته­اید. برای پیشبرد بهتر اهدافتان لازم است آن­ها را روی کاغذ پیاده کنید. هر آنچه که برای تاسیس کافی شاپ مدنظرتان است را روی کاغذ بنویسید. ایده­های خود را درباره طراحی، فضا، چیدمان و حتی منو کافی شاپ روی یک کاغذ یادداشت کنید. داشتن برنامه ریزی به شما کمک می­کند برای تاسیس کافی شاپ ایده­های خوبی دریافت کنید و طبق برنامه پیش بروید.

 

راه اندازی کافی شاپ

قبل از اقدام به راه اندازی کافی شاپ درباره آن تحقیق کنید.

برای تاسیس کافی شاپ مکان مناسبی را انتخاب کنید:

موقعیت مکانی اهمیت زیادی در موفقیت راه اندازی کافی شاپ دارد. قبل از تاسیس کافی شاپ باید مکان مناسبی برای آن پیدا کنید. منطقه­ای که رفت و آمد زیادی داشته باشد و دارای جای پارک باشد مکان مناسبی است. منطقه اهمیت زیادی در جذب مشتری برای شما دارد بنابراین برای کسب سود بیشتر بهتر است بهترین مکان را برای تاسیس کافه خود انتخاب کنید.

 

بهترین تامین کنندگان را پیدا کنید:

برای تاسیس یک کافه نیاز به مواد اولیه­ای مانند قهوه، شیر، خامه و سایر محصولات تازه دارید. بنابراین برای تامین آن­ها ابتدا باید درباره تامین کنندگان این خدمات تحقیق کنید و بهترین آن­ها را انتخاب کنید تا نیازهای شما را سر موقع و با کیفیت قابل قبول به شما ارائه دهد.

 

تجهیزات با کیفیت تهیه کنید:

هنگام تاسیس کافی شاپ برای ارائه خدمات خود نیاز به تجهیزات دارید. وسایلی مانند مخلوط کن، یخچال، اسپرسوساز و … باید با کیفیت بالا تهیه شوند. بنابراین لازم است برای خرید آن­ها هزینه بیشتری صرف کنید زیرا کیفیت خدمات شما تا حدود زیادی وابسته به نوع تجهیزاتی است که استفاده می­کنید.

 

 

برای تاسیس کافی شاپ، تجهیزات پیشرفته تهیه کنید.

برای تاسیس کافی شاپ از طراحی آن غافل نشوید:

یکی از مهم­ترین فاکتورها برای راه اندازی کافی شاپ، طراحی زیبا و منحصر به فرد آن است. زیبایی ظاهری اولین چیزی است که باعث جذب مشتری به کافه شما می­شود. بنابراین بسیار مهم است که در طراحی کافه خود از زیباترین عناصر بهره مند شوید و جذابیت ظاهری کافه را افزایش دهید.

 

برای تکمیل کافی شاپ منوی مخصوص خود را ارائه دهید:

منویی که شما ارائه می­دهید بیانگر موضوع کافه شما است. بنابراین باید تمام خدماتی که ارائه می­دهید را وارد منو کنید. طراحی منو نیز دارای اهمیت است بنابراین بهتر است در انتخاب فونت، رنگ، تصاویر و … سلیقه به خرج دهید.

 

 

پرسنل حرفه­ای استخدام کنید :

برای راه اندازی کافی شاپ موفق لازم است کارکنان شما در زمینه کافه داری دارای مهارت و تجربه باشند. اگر فکر می­کنید کارکنان شما به قدر کافی حرفه­ای نیستند می­توانید به آن­ها آنچه که مدنظرتان است را آموزش دهید. مهارت پرسنل یک کافه باعث کیفیت در ارائه خدمات می­شود و وفاداری مشتریان شما را افزایش می­دهد.

 

کافی شاپ خود را بازاریابی کنید :

تبلیغات چاپی و رسانه­های اجتماعی محیط مناسبی هستند تا کافه خود را تبلیغ کنید. خدمات خود را همراه تصاویر جذاب و با کیفیت در شبکه­های اجتماعی به اشتراک بگذارید و کاربران را تشویق کنید تا از کافه شما دیدن کنند. تبلیغات و بازاریابی نقش بسیار مهمی در جذب مشتری ایفا می­کند بنابراین از آن غافل نشوید. بعد از گذراندن تمام مراحل گفته شده حالا می­توانید کافی شاپ خود را افتتاح کنید و شروع به کار کنید.

 

راه اندازی کافی شاپ

برای راه اندازی کافی شاپ طبق قوانین کافه داری اقدام کنید.

با قوانین کافه داری آشنا شوید:

راه اندازی کافی شاپ نیز مانند هر کسب و کار دیگری نیازمند رعایت قوانین و مقررات است. مهم­ترین قوانین کافه داری عبارتند از :

 

  •  داشتن محیطی به مساحت حداقل 20 متر
  • ممنوعیت کارکردن خانم­ها در کافه­ها
  •  داشتن سند مالکیت یا اجاره نامه برای دریافت پروانه کسب
  •  حداکثر ساعت کاری کافی شاپ­ها تا 24 ساعت
  •  دارا بودن سرویس بهداشتی جداگانه برای آقایان و خانم­ها
  •  اختصاص مکان جداگانه برای مستقر شدن و استراحت کارکنان
  •  نصب دوربین مدار بسته
  •  احراز تابعیت جمهوری اسلامی ایران برای دریافت مجوز

برای کافی شاپ خود مارک تجاری طراحی کنید.

 

بهترین ایده­ها برای راه اندازی کافی شاپ :

راه اندازی کافی شاپ همراه با ایده­های جذاب می­تواند یک تجربه جذاب اجتماعی و فرهنگی را رغم بزند. برای اینکه بتوانید مشتریان خود را سرگرم کنید باید علاوه بر سرو قهوه و چای و … محیطی گرم و دلنشین برای آن­ها ایجاد کنید. در ادامه چند ایده برای مدیریت کافی شاپ را بررسی می­کنیم.

  •   منو : منوی کافی شاپ اهمیت زیادی در جذب مشتری دارد. بسیاری از مشتریان شما با تکنیک­ها و اصول ساخت قهوه آشنایی دارند. بنابراین برای جلب نظر مخاطبان باید از برندهای تجاری معتبر استفاده کنید تا مشتریان شما از کیفیت خدمات شما اطمینان حاصل کنند. همچنین با استفاده از یک منوی شامل مجموعه­ای از شیرینی­ها ، ساندویچ­ها ، سوپ­ها ، آبمیوه­ها و سایر نوشیدنی­ها می­توانید منوی خود را متنوع و جذاب کنید تا نظر مخاطبان خو را جذب کنید.
  •  اجرای زنده : یکی از مهم­ترین عوامل در راه اندازی کافی شاپ اجرای موسیقی است. بخصوص موسیقی زنده تاثیر بسیار زیادی در جذب مخاطب ایفا می­کند زیرا حس خوبی در مشتریان شما ایجاد می­کند. شما می­توانید برای جذابیت هرچه بیشتر کافه خود مجموعه متنوعی از سازها را با اجرای زنده به نمایش بگذارید و مشتریان خود را سرگرم کنید.
  •  
     نمایش هنری : برای منحصر به فرد شدن کافه خود می­توانید از نمایش­های هنری استفاده کنید. بخصوص نمایش­های محلی جذابیت زیادی دارند. شما می­توانید با استفاده از استخدام هنرمندان برجسته در زمان­های خاصی نمایش هنری به اجرا بگذارید. در غیر این صورت می­توانید یک نمایشگاه هنری در کافه خود راه اندازی کنید و اقدام به فروش محصولات هنری کنید.
  •  طراحی مارک تجاری : برای کافی شاپ خود یک مارک طراحی کنید و نام کافه خود را روی آن ثبت کنید. برای خلاقیت بیشتر بهتر است مارک کافه خود را روی لیوان­ها و سایر ظرف و ظروف کافه چاپ کنید. این کار نوعی بازاریابی و تبلیغات برای شما است و در راه اندازی کافی شاپ اهمیت زیادی دارد.

 

  •  خلاقیت در طراحی داخلی : طراحی داخلی یک کافی شاپ از اهمیت بالایی برای جذب مشتری برخوردار است. زیرا افراد در نگاه اول جذب ظاهر کافه شما می­شوند. بنابراین بهتر است متناسب با سبکی که مدنظر دارید اقدام به طراحی منحصر به فرد کافه خود کنید. متناسب با سبک کافه، پرده­های زیبایی در کافه نصب کنید. از رنگ­های روشن برای محیط­های کمتر رسمی و از رنگ­های تیره برای گرم کردن فضا استفاده کنید. روی میزها از گل و شمع استفاده کنید و میزها را زیباسازی کنید. می­توانید برای کف سالن از لمینت چوبی استفاده کنید و روی دیوارها پوسترهایی مربوط به کافی شاپ نصب کنید. برای راه اندازی کافی شاپ ، میز و صندلی­هایی انتخاب کنید که علاوه بر راحتی، زیبا و دلنشین باشند. برای زیباتر شدن محیط از لوسترهای زیبا و درخشان استفاه کنید و نورپردازی محیط را زیباتر کنید.

منبع:

https://www.sevenmiles.com.au/editorial/how-to-open-a-cafe/

https://bizfluent.com/info-8212515-unique-coffee-shop-ideas.html

cafejino بازدید : 76 پنجشنبه 15 آبان 1399 نظرات (0)

تفاوت کافه با کافی شاپ

به دلیل آن که واژه کافه و کافی شاپ شباهت زیادی به یکدیگر دارند ممکن است عده ای تصور کنند این دو واژه معنا و مفهومی یکسان دارند اما باید بدانید تفاوت میان این دو به قدری است که کاملا ماهیت آنها را از یکدیگر جدا می‌کند به همین منظور در این مقاله قصد داریم تا به تفاوت کافه با کافی شاپ بپردازیم تا بتوانیم این دو را به راحتی از یکدیگر تمایز دهید و به درستی از این واژه ها استفاده کنید زیرا برخی از افراد به دلیل عدم آگاهی از تفاوت‌های موجود میان این دو، واژه کافه و کافی شاپ را به غلط و به جای یکدگیر به کار می‌برند.

تفاوت کافه با کافی شاپ در چیست

تفاوت کافه با کافی شاپ در چیست

تفاوت کافه با کافی شاپ در چیست

در پاسخ به این سوال که تفاوت کافه با کافی شاپ در چیست بهتر است ابتدا یک تعریف کوتاه و مختصر در مورد هر کدام به شما ارائه دهیم سپس به سراغ بررسی موردی تفاوت میان آنها برویم.

اگر بخواهیم به بیان ساده کافه را تعریف کنیم باید بگوییم این واژه در لغت نامه به مکانی گفته می‌شود که عده ای در آن جا به دلایل مختلف گرد یکدیگر جمع می‌شوند و یک میان وعده می‌خورند، در گذشته مکان‌هایی با این کاربری در ایران موجود بود که به آن قهوه خانه یا چای خانه می‌گفتند اما رفته رفته این مکان‌ها جای خود را به کافه‌ها دادند، به عبارتی کافه محلی برای پاتوق دوستانه و… است که افراد در آن جمع شده و اکثرا نوشیدنی و کیک سفارش می‌دهند.

 هرگاه یک رستوران را در مقیاس کوچک تر تصور کنیم بیشتر ماهیت کافی شاپ را میتوانیم درک کنیم زیرا این مکان همانند رستوران بیشتر برای صرف غذا مورد استفاده افراد قرار می‌گیرد با این تفاوت که انواع مختلف نوشیدنی های سرد و گرم نیز در آن سرو می شود به نوعی می‌توان گفت یک رستوران دو کاره است علاوه بر آن قابلیت پاتق بودن را نیز ندارد.

تفاوت موردی کافه با کافی شاپ

تفاوت موردی کافه با کافی شاپ

حال بعد از آشنایی با مفهوم و ماهیت هر یک می‌خواهیم تفاوت کافه با کافی شاپ را مورد بررسی قرار دهیم:

  • تفاوت در دسته بندی از نظر سبک: این دو از نظر دسته بندی سبکی با یکدیگر تفاوت دارند برای مثال کافی شاپ‌ها به دو مدل مختلف فانتزی تجاری و همچنین سنتی نیمه تجاری تقسیم بندی می‌شوند اما در مقابل کافه‌ها از دسته بندی متنوع تری برخوردار هستند زیرا آنها را می‌توان به کافه‌های لوکس، دانشجویی و… تقسیم کرد.

توضیح کوتاه مربوط به هر دسته بندی به شرح زیر است:

  1. کافی شاپ فانتزی تجاری: این نوع از کافی شاپ‌ها دارای دکوری ساده و فانتزی دارند که بیشتر آنها را در پاساژها و مراکز تجاری مشاهده می‌کنیم، این نوع کافی شاپ‌ها دسترسی به نوشیدنی را در فضاهای تجاری بسیار راحت نموده است.
  2. کافی شاپ سنتی نیمه تجاری: نوع سنتی نیمه تجاری از مدل قبلی پیشرفته تر است زیرا در این کافی شاپ‌ها می‌توان علاوه بر نوشیدنی غذا نیز سفارش داد، به نوعی یک رستوران نیمه سنتی با کاربردهای بیشتر است که به شما این امکان را می‌دهد تا همزمان و یا بعد از غذا خوردن نوشیدنی مورد علاقه خود را نیز سفارش دهید، علاوه بر آن در برخی از کافی شاپ‌ها قهوه و ماگ و… نیز برای فروش عرضه می‌شود.
  3. کافه لوکس و لاکچری: تفاوت کافه با کافی شاپ این است که شما به ندرت می‌توانید که کافی شاپ لاکچری پیدا کنید اما به راحتی و به وفور کافه لوکس در دسترس قرار دارد، لوکس بودن کافه ها نیز می تواند دلایل متفاوتی مانند نوع دکوراسیون، نوع سرو نوشیدنی و… داشته باشد.
  4. کافه دانشجویی: کافه‌های دانشجویی ظاهری ساده تر دارند و بیشتر در غالب کافه کتاب‌ها خود را نشان می دهند محل این نوع کافه‌ها بیشتر نزدیک محل دانشگاه‌ها است تا دانشجوها بتوانند به راحتی به آن دسترسی داشته باشند.

 

تفاوت کافه با کافی شاپ در نوع سرو نوشیدنی و غذا

تفاوت کافه با کافی شاپ در نوع سرو نوشیدنی و غذا

 

تفاوت در نوع سرو غذا و نوشیدنی: یکی دیگر از تفاوت کافه با کافی شاپ در نوع سرو غذا و نوشیدنی است زیرا همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم کافی شاپ محلی برای سرو وعده اصلی به شمار می‌رود اما در کافه افراد بیشتر برای گذراندن تایم نوشیدنی و غذا سفارش می‌دهند به همین خاطر نوع سرو در این دو مکان متفاوت است به این صورت که در کافی شاپ ها خیلی برای دیزاین و تزیین غذا و نوشیدنی وقت گذاشته نمی‌شود اما کافه‌ها این کار را با نهایت دقت و خلاقیت انجام می‌دهند.

تفاوت کافه با کافی شاپ در طراحی داخلی

تفاوت کافه با کافی شاپ در طراحی داخلی

  1. طراحی داخلی: معمولا طراحی داخلی کافه ها دارک یا تاریک است اما محیط داخلی کافی شاپ ها اکثرا روشن است که این تفاوت کافه با کافی شاپ را می‌تواند به خوبی نشان دهد البته به معنای آن نیست که نشود محیط کافه‌ها را روشن طراحی کرد.

ویژگی‌های مورد نیاز برای یک کافه و کافی شاپ

ویژگی‌های مورد نیاز برای یک کافه و کافی شاپ

ویژگی‌های مورد نیاز برای یک کافه و کافی شاپ خوب چیست

امروزه به خاطر استقبال بسیار زیاد مردم در هر کوچه و خیابانی می توان کافه و کافی شاپ پیدا کرد اما تنها تعداد محدودی از آنها حرفه ای محسوب می‌شوند در این قسمت می‌خواهیم بدانیم با توجه به تفاوت کافه و کافی شاپ، آنها باید چه ویژگی‌هایی داشته باشند.

ویژگی کافه و کافی شاپ حرفه ای

ویژگی کافه و کافی شاپ حرفه ای

چند مورد از ویژگی‌های مورد نیاز برای کافه و کافی شاپ حرفه ای به شرح زیر است:

  • بالا بودن کیفیت نوشیدنی: اکثر افرادی که به کافه و کافی شاپ می‌روند به دنبال آن هستند تا یک نوشیدنی عالی را داشته باشند بنابراین اگر به کیفیت دقت کافی نشود در مدت زمان کوتاهی نا رضایتی مشتریان باعث کاهش اعتبار کافه و کافی شاپ می‌شود.
  • چیدمان جذاب و زیبا: با وجود تفاوت کافه با کافی شاپ باید هر دوی آنها در چیدمان داخلی نهایت دقت و توجه را داشته باشند زیرا مشتریان برای صرف غذا و نوشیدنی نیاز به یک محیط آرام و دوست داشتنی دارند.
  • طراحی منوی مناسب: طراحی یک منوی مناسب برای کافه و کافی شاپ می‌تواند بر میزان سفارش مشتریان تاثیر مستقیم داشته باشد به همین خاطر بهتر است کمی ایده و خلاقیت در طراحی منوی کافه یا کافی شاپ اعمال شود.
  • دارا بودن بارییستای حرفه ای: وجود باریستای حرفه ای برای هر کافه و کافی شاپی لازم و ضروری است زیرا کیفیت نوشیدنی‌ها به میزان زیادی به مهارت و تجربه باریستا بستگی دارد به همین علت از استخدام باریستاهای بی تجربه خودداری کنید یا قبل از شروع به کار برای آنها دوره آموزشی برگزار نمایید.

منبع:

https://virgool.io/@takashpazz/%D8%AA%D9%81%D8%A7%D9%88%D8%AA-%DA%A9%D8%A7%D9%81%D9%87-%D9%88-%DA%A9%D8%A7%D9%81%DB%8C-%D8%B4%D8%A7%D9%BE-%D8%AF%D8%B1-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA-m4d1elauymix

cafejino بازدید : 56 دوشنبه 12 آبان 1399 نظرات (0)

قهوه ‌های دمی موج سوم

خواص قهوه‌ های دمی موج سوم:

 

موج سوم قهوه، چیزی که بسیار و بسیار آن را در کافی‌شاپ‌ها و محیط‌های مجازی شنیده‌ایم. قهوه‌های دمی موج سوم چیست و چه کاربردی دارد؟ حالا این عبارت دقیقاً چه معنایی دارد؟ چه چیزی آن را از قهوه‌ی اسپیشالیتی متمایز می‌سازد؟ و اگر قهوه‌ی نسل سوم وجود دارد، پس قهوه‌های نسل اول و دوم و حتی چهارم چه؟ دفاع کردن از این عبارت به هیچ عنوان کار ساده‌ای نیست. شاید هم عبارت‌های مختلفی برای آن شنیده باشید، عبارت‌هایی که در ظاهر با هم متناقض به نظر برسند ما نظر چند شخص حرفه‌ای در زمینه‌ی قهوه را پرسیدیم تا ببینیم آن‌ها چگونه این نوع قهوه را تعریف می‌کنند.

 

 

قهوه‌های دمی موج سوم خاصیت‌های زیادی دارند

 

اگر این موج سوم است، پس بر سر موج‌های اول و دوم چه آمد؟

 

ابتدا یک تاریخچه‌ی کوتاه از قهوه‌ های دمی موج سوم برایتان شرح می‌دهم: در سال ۱۹۶۰ مصرف قهوه به طرز ناگهانی شروع به افزایش کرد و قهوه برای اولین بار در دسترس همگان قرار گرفت. پس این را می‌توانیم موج اول قهوه نام‌گذاری کنیم. موج دوم زمانی حاصل شد که صنعت قهوه دچار یک رشد ناگهانی، اما این بار از لحاظ کیفیت، شد. شرکت‌های بزرگ نظیر استارباکس به راه‌اندازی شعب خود اقدام کردند و این صنعت به صنعتی بسیار سودآور تبدیل گشت. در اینجا قهوه کم‌کم داشت به یک کالای لوکس و گران‌قیمت تبدیل می‌شد. علاوه بر این‌ها با کمی تحقیق بیشتر راجع به زنجیره‌ی عرضه و حرکت محصول از تولیدکنندگان به سمت مصرف‌کنندگان؛ متوجه شدیم که با مرور زمان، خریداران قهوه‌ی سبز به منطقه و نوع کشت و فرآوری قهوه‌ی خود توجه نشان دادند و این توجه و حساسیت کم‌کم به مصرف‌کنندگان قهوه نیز انتقال یافت.

 

پس، اگر این‌ها موج اول و دوم هستند، موج سوم چیست؟ و چه چیزی آن را تا این اندازه منحصربه‌فرد می‌سازد؟ برخلاف قهوه‌ی نوع نخست، قهوه‌ی موج سوم را تنها در قهوه‌خانه‌های مستقل یا فروشگاه‌های زنجیره‌ای کوچک شرکت‌های تفت و پخش قهوه می‌توان یافت. در ایالات متحد سه شرکت عمده – در کنار بسیاری از شرکت‌های کوچک‌تر – در کار بو دادن و پخش قهوه‌ی موج سوم‌اند و هر کدام قهوه‌خانه‌های خود را هم دارند به‌هرحال، این مُد – نه خیلی – جدید است. خوب یا بدش را نمی‌دانم. مزه که بی‌شک بهتر است و اصلا قابل مقایسه نیست. هرچند هر فنجان قهوه‌تان حتما گران‌تر از مثلا استارباکس در خواهد آمد و قهوه‌خانه‌های موج سوم مثل باقی قهوه فروشی‌های زنجیره‌ای آن قدر ها در دسترس نیستند. اما به‌هرشکل، پول را به شرکت‌های غول زنجیره‌ای نمی‌دهید و عموما پولتان به کسب و کارهای کوچک‌تر که مستقیما با مزرعه‌دار معامله می‌کنند، می‌رسد.

 

          کارکرد‌های موج سوم قهوه دمی

 

تفاوت موج اول و دوم با موج سوم قهوه

 

به راستی تفاوت موج اول و دوم قهوه با موج‌های جدید چیست؟ در این قسمت به طور کامل به این موضوع خواهیم پرداخت. در نسل دوم قهوه صنعت این دانه با ارزش رشد زیادی کرد و شرکت‌های بزرگی همانند استارباکس (Starbucks) شروع به فعالیت کردند. قهوه به یک کالای لوکس تبدیل شد و زنجیره بزرگی میان تولید بوجود آمد. اما چه چیزی نسل سوم را از نسل اول و دوم متمایز می‌کند؟ Matt Milletto متخصص صنعت قهوه درمورد نسل سوم این چنین می‌گوید:
باوجود تجربه بیست ساله در این صنعت، به جرات می‌توانم بگویم که نسل سوم موج طلایی در کیفیت تولید قهوه است و در این نسل متدهای جدیدی در پرورش قهوه بوجود آمده است. زنجیره پیوسته‌ای میان تولید، صادرات، باریستا و مصرف کننده ایجاد شده است که نشان دهنده تلاش و سخت‌کوشی است.

 

تفاوت‌های متنوع میان موج‌های قهوه دمی

 

ویژگی های قهوه دمی موج سوم

 

به راستی قهوه ‌های دمی موج سوم چه ویژگی های منحصر به فردی دارد که آن را از موج‌های دیگر متمایز ساخته است. همان‌طور که در بالا به آن اشاره شد، نسل سوم قهوه دارای کیفیت بسیار بالایی در تولید، عرضه، روست و متدهای جدید در تهیه نوشیدنی‌های مختلف برپایه قهوه است. اما وجه تمایز اصلی میان نسل سوم با نسل اول و ودوم خدمات مشتری است. نسل سوم قهوه حس خاص بودن را در افراد ایجاد می‌کند و بخش دیگری از آن به اشتراک گذاشتن داستانی است که پشت همان فنجان قهوه نهفته است.

 

موج اول قهوه چگونه منجر به موج سوم قهوه شد؟ موج اول که اواسط قرن بیست آغاز شد، با افزایش قهوه در بازار و همه گیر شدن این نوشیدنی همراه بود و جزو یکی از کالا‌های اساسی اون زمان قرار گرفت و رشد چشمگیری در مصرف قهوه پس از این موج بوجود اومد، اگر بخواهیم به شکل دیگر توضیح بدهیم، این موج به کمیت مصرف قهوه می‌پرداخت و روی کیفیت و اصالت قهوه تمرکز نداشت، و فقط توانست مردم رو با این دانه ویژه و نوشیدنی‌های آن آشنا کرده و به خوردن آن ترغیب کند.

 

موج دوم قهوه چگونه منجر به ایجاد موج سوم قهوه شد؟ این موج درست پس از موج اول به وقوع پیوست، این موج که پرچم داران اصلی آن، قهوه پِت و استارباکس بودن ، با معرفی قهوه عربیکا و نوشیدنی‌های مبتنی بر اسپرسو آغاز شد، که مهم ترین نوشیدنی‌ها ابداع شده در این زمان، لاته ، کاپوچینو و مشکیاتو بودن که باب جدیدی را داخل نوشیدنی‌های قهوه باز کردند. در این موج انواع روش‌های روستری و برشته کاری قهوه نیز پیشرفت داشتند. در این موج می‌شود گفت که قهوه وارد حیطه صنعتی شد و صنعت قهوه شکل گرفت. به همین ترتیب قهوه ‌های دمی موج سوم رواج یافتند.

 

قهوه دمی موج سوم ویژگی‌های زیادی دارد

 

افزایش کیفیت و رضایت با ایجاد نسل سوم قهوه

 

آیا با ایجاد قهوه‌های دمی نسل سوم هیچ گونه افزایش و رضایتی در این باره حاصل شد؟ با ما همراه باشید. در این موج همچنین برشته کاری قهوه از رست‌های تیره و دارک به لایت تر تبدیل شدن تا طعم های درخشان تری را به مصرف کنندگان هدیه بدن. و هم چنین کافه ها نیز تمرکز خود روی تهیه قهوه درون فنجان های جداگانه قرار دادن و به همین علت استفاده از دستگاه‌های اوتوماتیک قهوه ساز کاهش یافت.

 

همچنین لازم به ذکر است که لاته آرت نیز در این موج خود یعنی موج سوم قهوه را ثابت کرد و علاوه بر تجربه‌ی کیفیت مناسب حس جدید را با استفاده از زیبایی به مصرف کنندگان هدیه داد. موج سوم قهوه به طور کلی خود را از موج‌های اول و دوم متمایز میکنه و باریستای موج سوم هم دارای دانش و مهارت ویژه تری از انواع اول و دوم خواهد بود باریستای موج سوم و تمام اطلاعات قهوه اعم از نحوه‌ی رست قهوه ، نوع لوبیا قهوه و طعم نهایی رو در دست مصرف‌کننده قرار می‌دهد تا هر قهوه دقیقا طبق سلیقه‌ی مشتری و مصرف کننده آماده بشود.

 

قهوه دمی موج سوم کیفیت بالایی دارد

 

منبع:

https://coffeeeshop.com/%D8%AF%D9%88%D8%B1%D9%87-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4%DB%8C-%D9%82%D9%87%D9%88%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D9%85%DB%8C-%D9%85%D9%88%D8%AC-%D8%B3%D9%88%D9%85-%D9%82%D9%87%D9%88%D9%87-%D8%A8/
و

https://www.drivencoffee.com/blog/coffee-waves-explained/


https://jinocafe.ir/p/2825

cafejino بازدید : 75 جمعه 02 آبان 1399 نظرات (0)

برای-مدیریت-کافه

برای مدیریت کافه توصیه های آموزشی ما را جدی بگیرید!

آموزش مدیریت کافه:

با توجه به پیشرفت روز افزون جامعه بشری ، و تغییرات سبک زندگی ، امروزه کافه داری تعریف جدیدی نسبت به گذشته به خود گرفته است . جذابیت این روز های کافه ها و استقبال پرشور مردم از این فضا ها باعث ایجاد کسب و کاری پر سود شده است .

مدیریت کافه فرصتی ایده آل و پرسود برای علاقه مندان به خصوص  ، علاقه مندان به صنعت نوشیدنی می باشد . اگر شما قصد دارید یک مدیر کافه موفق بشوید ، پیشنهاد می کنم این مقاله را از دست ندهید .

در مدیریت کافه با به مسائل گوناگونی توجه داشته باشید تا کافه شما ، کافه ای موفق و پرسود باشد .

عواملی همچون کیفیت محصولات ، دکوراسیون کافه ، بازاریابی ، انتخاب کافه چی های حرفه ای و …

همچنین با فراگیر شدن شبکه های مجازی و با توجه به استقبال فراوان مردم از این شبکه ها ، شما میتوانید به راحتی از این بستر فوق العاده ایجاد شده ، نهایت استفاده را ببرید و با ایجاد صفحه های اجتماعی خود را تبدیل به برندی موفق در این صنعت کنید .

برای-مدیریت-کافه

طراحی فضای کافه

پخش موسیقی ملایم ، انتخاب رنگ بندی مناسب کافه و حتی چینش صندلی ها باید به گونه ای باشد که در نگاه اول مشتری را جذب فضای کافه کند .

حتی می توانید در صورت داشتن فضا ، کتاب خانه ای کوچک و زیبا احداث کنید تا علاوه بر کامل تر کردن مجموعه کافه خود در خدمات رسانی به مشتری یک گام از دیگر کافه ها جلوتر باشید .

بهره گیری از نقاشی هایی با محوریت موضوعاتی همچون قهوه و دستگاه قهوه ساز و دیگر وسایل مورد نیاز در کافه نیز می تواند  جاذبه نسبتا خوبی برای مخاطب ایجاد کند .

مدیریت کافه

انتخاب نام مناسب برای کافه

هنگام راه اندازی کافی شاپ علاوه بر محل کافی شاپ ، تجهیزات و وسایل مورد نیاز اسم آن از اهمیت بالایی برخوردار است و جزو یکی از مهم ترین دغدغه های افراد به حساب می آید . اسم کافی شاپ در رونق و تعداد مشتریان تاثیر به سزایی داشته به همین دلیل باید در انتخاب آن یک سری نکات را مد نظر گرفته و رعایت نمود .

در دنیایی که رقابت در بین حرفه ها زیاد شده است اهمیت انتخاب اسم مناسب دو چندان می شود چرا که اسم درخور می تواند سبب پیشرفت شما در این کار شده و باعث می شود که بتوانید مدیریت کافه خود را به بهترین شکل انجام دهید.

احتمالا برخی بر این باور هستند که هرچه اسم کافی شاپ سخت تر، جدید تر و نا مفهوم تر باشد مشتریان زیادی به خود جلب خواهد کرد ولی کاملا نتیجه ای عکس دارد .

معمولا اسم های سخت در ذهن افراد نمی ماند هم چنین اگر مشتری با اسمی جدید و نا مفهوم روبرو شود ممکن است واکنشی منفی نشان دهد که اصلا نشانه خوبی نیست. بنابراین برای کافی شاپ خود اسم هایی انتخاب کنید که ساده و روان باشند و در ذهن مخاطب ماندگار شده و پیدا کردن محل آن توسط مشتری آسان تر شود .

خیلی از ما در جمع دوستان مان وقتی تصمیم می گیریم به کافه ای برویم ، همیشه ساده ترین و روان ترین اسم به ذهنمان می آید .

حتما بخوانید!  بهترین مدل اسپرسوساز برای خانه

 اسم برای کافی شاپ باید متناسب با نوع و فضای کافی شاپ شما باشد مثلا اگر سعی بر چیدمان محیطی به سبک فرانسوی دارید می توانید از اسمی فرانسوی یا اسمی که تداعی کننده آن محیط باشد استفاده کنید .

معمولا المان ها و تصاویر به خوبی در ذهن ها جاودان می ماند . سعی کنید اسم کافی شاپ و لوگوی آن ساده و روان باشد که به این منظور می توانید از یکی از المان های مرتبط به کافه  استفاده کنید که دور از فضا نباشد . هم چنین از رنگ های مناسب در لوگو استفاده کرده و حدالامکان از رنگ های تیره و زننده خودداری کنید .

مدیریت-کافه-1

اینترنت رایگان و پریز برق را در کافی شاپ فراموش نکنید

اینترنت پر سرعت و رایگان یکی دیگر از مزایایی است که مشتریان شما از آن خشنود می شوند بنابراین از قرار دادن اینترنت پر سرعت رایگان در کافه خود و همچنین وجود پریز برق کنار هرکدام از میز ها غافل نشوید تا هم باعث جلب رضایت مشتری شده و هم مدیریت کافه را به شکل بهتری انجام دهید.

مدیریت-کافه-2

قفسه بندی و ظروف کافی شاپ

داشتن نظم و مرتب کردن مواد غذایی و ظروف مورد استفاده در آشپزخانه ، نقش مهمی را در میزان بهره وری شما و ارائه خدمات خوب به مشتریانتان ، بخصوص در ساعت شلوغ کاری ایفا می کنند و به این صورت مدیریت کافه در امور مختلف برای شما راحت تر می شود. هر فردی بنا به سلیقه و بودجه خود  ، تجهیزات مختلفی را برای این منظور به کار می گیرد، اما از ساده ترین وسایل مورد نیاز برای راه اندازی کافی شاپ در این زمینه ، می توان از قفسه ها ، طبقات یا کمدهایی که بر روی دیوار برقرار می شوند صحبت کرد  . همچنین برای جدا کردن و نظم دادن به مواد غذایی خشک ، می توانید از ظرف های نسبتا بزرگ و زیبایی استفاده کنید که ظاهر محیط شما را هم بهبود می دهند .

مدیریت-کافه-3

مشتری مدار باشید

یکی از کلیدی ترین نکات در مدیریت کافه و اداره آن رعایت کردن اصل مشتری مداری است .

خودتان را جای مشتری بگذارید زمانی که به مکانی وارد می شوید اگر شخصی با ظاهری آراسته و روی گشاده از شما استقبال کند بی شک نه تنها از انتخاب خود خشنود خواهید شد بلکه در زمان خروج از کافی شاپ این مکان را به دوستان خود نیز معرفی خواهید کرد . به همین راحتی می توانید مشتریان خود را افزایش د
هید که به دنبال آن ، درآمد کافی شاپ نیز افزایش پیدا خواهد کرد . پیش از راه اندازی کافه افراد با تجربه و اخلاق مدار را برای کافه خود استخدام کنید .

بنابراین برای اینکه بتوانید نظر مشتری های خود را جلب کنید و به جذابیت کافه خود اضافه کنید، باید همواره به دنبال رعایت نکات و قواعد ضروری برای رسیدن به این مهم باشید. به همین منظور ما سعی کرده ایم در این مقاله تمام نکات مورد نیاز را برای شما بیان کنیم.

منبع:

https://jinocafe.ir/p/2728

cafejino بازدید : 109 سه شنبه 22 مهر 1399 نظرات (0)

باریستا و بارتندر حرفه ای باشید…

ترس مسیر تاریکی است، باریستا به ترکیبی از استعداد، آموزش و اعتمادبه‌نفس نیاز دارد. اگر نمی­توانید با اطمینان کارکنید، این ترس و استرس روی تکنیک شما تأثیرگذار خواهد بود و شما قربانی این قسمت تاریک خواهید شد. تهیه یک فنجان قهوه خوشمزه کار ساده­ ای نیست و اگر شما علاقه­ مند به این شغل هستید باید آموزش باریستا و فنون آن را فرا بگیرید. برای باریستای کامل بودن باید شخصیتی داشته باشید که تحت فشارها به‌خوبی کارکنید. اگر تا پایان مقاله با ما همراه باشید برای شما راهنمایی برای استاد باریستا شدن را گردآوری کرده­ایم.

با شوق قهوه درست کنید

اگر می­خواهید در این کار حرفه ­ای باشید باید قهوه و چیزهایی که با قهوه درست می­شوند را دوست داشته باشید. اگر از قهوه متنفر باشید این‌کاره نخواهید شد. باریستاهایی که در این کار موفق هستند دوستدار قهوه بوده و به‌راحتی با نوشیدن یک فنجان، قهوه خوب و بد را از یکدیگر تشخیص می­دهند. همچنین باید حاضر باشید تا عشق و علاقه­ ی خود را با قهوه تقسیم کنید که در کار شما بازتابی خوبی خواهد داشت.

آموزش بارتندری شور و علاقه خود را به قهوه تزریق کنید

تاریخچه قهوه را بدانید

آیا از تاریخچه قهوه چیزی می­دانید؟ اگر شما در مورد منشأ و سابقه قهوه نمی­ دانید بهتر است برای آموزش باریستا دانش خود را در این زمینه نیز کامل کنید. مشتریانی هستند که در مورد نوشیدنی­ هایشان سؤالاتی می­پرسند و اگر جوابی کامل و درست برای آن­ها نداشته باشید حرفه­ ای به نظر نرسیده و پرستیژ خود را از دست خواهید داد. برخی شرکت­ها مانند استارباکس به کارمندان جدید خود در مورد گذشته قهوه آموزش داده و اصول اولیه را که لازم است بدانند در اختیار آن­ها می­گذارند.

از دستگاه اسپرسو نترسید

چگونه با دستگاه اسپرسو کار کنیم؟

امروزه دستگاه­های اسپرسو اتوماتیک بوده و کارکردن با آن­ها آسان­تر است. با این چون هر دستگاه متفاوت است ارائه یک دستورالعمل­ کلی دشوار است و باید با دستگاه مدل خود به‌خوبی آشنا شوید. مهم‌ترین درسی که در این مرحله می­توانید بیاموزید این است که شنونده خوبی بوده و هر نکته و ترفند را از هم­تیمی­های خود در نظر بگیرید، همچنین دستگاه اسپرسو را به‌خوبی شناخته و تمام جزئیات آن را یاد بگیرید، زمانی که عجله دارید این جزئیات به کارتان خواهد آمد.

چگونه شیر را فوم گیری کنیم؟

شیر را مانند افراد حرفه­ای فوم گیری کنید

در بحث آموزش باریستا یکی از مهم‌ترین قسمت­ها تهیه قهوه ترکیبی عالی از قهوه و شیر است، شیر را باید به‌درستی هنگام گرم کردن هوادهی کنید تا یک کف صاف برایتان به دست آورد. این ترفند ممکن است کمی سخت و فراگرفتن آن نیاز به تمرین داشته باشد اما زمانی که آن را به‌خوبی یاد بگیرید حتی در خواب هم می­توانید آن را انجام دهید.

بارتندری

اگر می­خواهید در این راه موفق باشید باید نکات و جزئیات را به خوبی یاد گرفته و رعایت کنید.

دستورالعمل نوشیدنی­های گرم را یاد بگیرید

آغاز کار در کافی­ شاپ و باریستا در آن می­تواند دلهره ­آور باشد. سفارش­ها و موارد اضافی زیادی وجود دارد که مشتریان می­توانند درخواست کنند. بعد از آموزش باریستا انتظار می­رود که شما بدانید چگونه باید کاپوچینو، کافه امریکایی، لاته، ماکیاتو، اسپرسو، موکا، ریستتو و شکلات داغ را درست کنید. برای تبدیل‌شدن به استاد باریستا باید بر روی تمامی دستورالعمل­ها تسلط داشته باشید که هنگام کار به‌سرعت تمامی این­ها را یاد خواهید گرفت.

خدمات عالی به مشتری بدهید

کافی‌شاپ‌های زیادی وجود دارد که در صورت نارضایتی، مشتریان کافه ­های دیگری را جایگزین شما خواهند کرد. با ارائه یک سرویس دوستانه و حرفه­ای همیشه می­توانید مشتریان خود را راضی نگه‌دارید. یک باریستای حرفه ­ای باید در زمان­های شلوغ که مشتریان زمان بیشتری را باید منتظر نوشیدنی خود باشند، اوضاع را به‌خوبی مدیریت کرده و مؤدبانه از اعتراض­ها جلوگیری کند. این کار می­تواند برای یک باریستا به اندازه کافی استرس‌آور باشد.

حتما بخوانید!  آشنایی با آموزش باریستا و مزایای آن...

اگر اشتباهی کردید نا امید نشوید

به همان اندازه که از باریستا لذت می­برید باید از خطرات آن نیز آگاه باشید تا بتوانید از آن­ها جلوگیری کنید. ازآنجایی‌که باریستاها سریع کار می­کنند فنجان­های شکسته و یا شیرهای ریخته حتی می­توانند روزانه به طور مرتب اتفاق بیافتند، برای تبدیل‌شدن به یک باریستای حرفه­ ای باید محیط خود را مرتب نگه­داشته و باهم تیمی­ های خود تعامل داشته باشید. یکی از مواردی که هنگام آموزش باریستا به شما گفته خواهد پوشیدن کفش مناسب است، این کار شما را در برابر لغزش و سر خورد ایمن می­کند. به یاد داشته باشید با هربار ریختن مایعات و یا شکستن ظروف باید سریعا محل را تمیز کنید تا دیگر همکارانتان آسیب نبینند.

برای باریستای حرفه ­ای شدن نیاز به آموزش و شناخت ابزارها و دستورالعمل­ها دارید که می­توانید با شرکت در دوره ­های آموزشی نیز آن­ها را فرا بگیرید.

کیت بارتندری

کیت بارتندری شامل چه مواردیست؟

کیت بارتندری مجموعه کاملی از لوازم جانبی است که در یک پکیج بسته ­بندی می­شود. کیت­ها می­توانند مجهز به ابزارهای متفاوتی باشند به عنوان مثال یک مدل کیت که برای افراد بسیار با تجربه مناسب است شامل مواردی اعم از یک شیکر یک لیتری، یک عدد برس تمیز کننده، ظرف اندازه­گیری مایعات یا Jigger، یک صافی برای زمانی که می­خواهید کوکتل درست کنید، بار اسپون، مادلر، درب بازکن و دیگر ابزارها است.

کیت بارتندرییک مدل کیت بارتندری

هنگامی که آموزش بارتندری می­بینید تمامی ابزارهای موردنیاز را خواهید شناخت و کار با آن­ها را یاد خواهید گرفت.

آموزش بارتندری و میکسولوژی

برای آموزش بارتندری و میکسولوژی باید انواع ابزارها، لیوان­ها، گارنیش و دستورالعمل را به‌خوبی یاد بگیرید. باید بتوانید انواع کوکتل­ها و قهوه­ها را با استانداردهای جهانی درست کنید و روش­های بارتندری و میکسولوژی را به‌خوبی فرابگیرید. البته امروزه دوره­های بسیاری برای آموزش بارتندری برگزار می­شود که شما می­توانید با شرکت در این دوره­ها هر آنچه که نیاز است به راحتی آموزش‌دیده و همچنین مدرک معتبر نیز دریافت کنید.

اما میکسولوژی چیست؟ همانطور که از اسمش مشخص است معنی لغوی مخلوط کردن دارد. بنابراین هنگامی که حرف از آموزش بارتندری و میکسولوژی به میان می­آید، شما باید ترکیب کردن مواد برای ساخت انواع نوشیدنی­ها را یاد بگیرید. با توجه به استاندارها و طعم­های موجود باید مواد را با یکدیگر مخلوط کرده و نوشیدنی مورد نظر را تهیه کنید. این کار بیشتر برای نوشیدنی­های سرد به کار می­رود. همه روزه افراد بسیاری در دنیا وجود دارد که سعی در شناخت و ساخت طعم­های متفاوت و جدید با ترکیب طعم­های قبلی از یکدیگر داشته و هر روز هم شاهد به وجود آمدن نوشیدنی­های جدید با طعم­های فوق­العاده هستیم.

میکسولوژِی

میکسولوژی دنیای بسیار گسترده­ای دارد و همه روز در حال پیشرفت است.

چگونه یک بارتندر حرفه ای باشیم؟

حال اگر می­خواهید یک بارتندر حرفه ­ای باشید نباید از دنیای طعم­ها دور بوده و یا فاصله بگیرید. برای موفقیت در این راه باید به روز بودن اطلاعات و دانش خود را حفظ کنید.

منبع:

https://jinocafe.ir/p/24

 

آشنایی با آموزش باریستا و مزایای آن…

آشنایی با آموزش باریستا

آشنایی با آموزش باریستا :

امروزه با افزایش کافه‌ها و میزان علاقه افراد به نوشیدنی‌های گرم، شغل باریستا بسیار مورد توجه قرار گرفته است زیرا وجود باریستا یکی از عوامل مهم در موفقیت کافه به حساب می‌آید از این رو افرادی که به تازگی می‌خواهند کافه باز کنند به دنبال آن هستند تا باریستای حرفه ای را استخدام کنند تا بتوانند به کمک آن مشتریان بیشتری جذب کنند و به یک کافه محبوب در میان مردم تبدیل شوند از این رو در این مقاله قصد داریم تا به طور مختصر شما را با آموزش باریستا و مزایای آن آشنا کنیم پس با ما همراه باشید.

آموزش باریستا

آموزش باریستا به صورت حرفه ای

مزایای آموزش باریستا حرفه ای در کافه

 باریستا از یک واژه ایتالیایی گرفته شده است که در گذشته به آن قهوه چی نیز می‌گفتند زیرا وظیفه باریستا آماده سازی نوشیدنی مورد نظر مشتریان است، گفتنی است یکی از نوشیدنی‌های مهم که در کافه‌ها طرفداران زیادی دارد قهوه می‌باشد به همین خاطر کافه ای که نتواند قهوه را با مهارت درست کند در مدت زمان کوتاهی با نارضایتی شدید مشتریان خود مواجه خواهد شد بنابراین یک باریستای حرفه ای باید تمام نکات مربوط به آموزش باریستا را فرا گرفته باشد و همچنین کار با دستگاه اسپرسو ساز را به خوبی بلد باشد زیرا این دستگاه‌ها دارای دو نوع مختلف دستی و تمام اتوماتیک است که کار با هر کدام از آنها مهارت خاصی را نیاز داند.

با توجه به گفته های فوق هر کافه ای می‌بایست یک باریستای حرفه ای و کار بلد داشته باشد تا بتواند به کافه حرفه ای و سطح بالا تبدیل شود به همین دلیل برخی از کافه ها برای اطمینان خاطر از میزان مهارت باریستا، در ابتدا یک دوره آموزش حرفه ای را برای باریستاهای مورد نظر خود تشکیل می دهند چون وجود باریستای حرفه ای مزایای زیادی دارد که در ادامه به آن اشاره خواهد شد.

مزایای آموزش باریستا

مزایای آموزش باریستا در کافه به شرح زیر می‌باشد:

  • افزایش مشتری: اگر باریستا در کافه نوشیدنی‌های درخواستی مشتری را با مهارت و دقت آماده کند، می‌تواند رضایت مشتری را جلب کند و در نتیجه مدت زمان کوتاهی شاهد افزایش مشتری در کافه خواهند بود.
  • بالا رفتن میزان اعتبار: اگر مشتری از کار باریستا رضایت کامل داشته باشد باعث می‌شود تا آن فرد بار دیگر نیز به کافه مراجعه کند و همچنین کافه شما را به افراد دیگری نیز پیشنهاد بدهد این موضوع می‌تواند اعتبار کافه و باریستای شما را به میزان چشمگیری بالا ببرد.
  • شناخته شدن برند کافه: تبلیغات به وسیله مشتریان بهترین راه برای شناخته شدن است که این کار به کمک آموزش حرفه ای باریستا به راحتی امکان پذیر است.

آموزش باریستا و وظایف او

برخلاف عقیده برخی که خیال می‌کنند درست کردن یک شات قهوه کار خاصی ندارد و کار بسیار آسانی است،  این کار نیاز به مهارت خاص و شناخت تمام فنون مربوط به قهوه و طرز کار با دستگاه قهوه ساز را دارد زیرا در غیر این صورت شما شاهد  نارضایتی مشتریان از طعم قهوه خواهید بود بنابراین اگر بخواهیم به طور خلاصه وظایف یک باریستای حرفه ای را در آموزش باریستا شرح دهیم باید به موارد زیر اشاه کنیم.

  1. آماده نمودن نوشیدنی های گرم در منو کافه بر پایه اسپرسو به صورت حرفه ای.
  2. ارائه اطلاعات مفید در مورد نوشیدنی‌های مختلف در صورت پرسش مشتری.
  3. کنترل کردن مواد اولیه خریداری شده کافه و اطمینان از مرغوبیت آن.
  4. هنر تزئین شیر و قهوه به طور حرفه ای.
  5. توانایی به وجود آوردن طعم های جدید و قابلیت نوآوری.

باریستا باید بتواند موارد زیر را در آموزش فرا بگیرند:

  • طرز کار با دستگاه اسپرسو ساز: جالب است بدانید که برای ساخت اسپرسو دستگاه‌های متفاوتی طراحی و تولید شده است بنابراین در آموزش باریستا باید طرز کار با انواع این دستگاه‌ها به خوبی شرح داده شود زیرا این مهارت یکی از مواردی مقدماتی می‌باشد که هر باریستا می‌بایست به خوبی آن را بلد باشد.
  • چگونگی آماده سازی فوم شیر: آماده سازی فوم شیر یکی از نیازهای مهم برای درست کردن نوشیدنی‌ها گرم بر پایه اسپرسو است پس باریستا باید با تمرین و تکرار بتواند فوم شیر را با کیفیت بالا و اصولی درست کند تا نوشیدنی مورد نظر مشتری به بهترین نحو تحویل داده شود.
  • ظاهری آراسته و نوع پوشیدن لباس: میدانید که نوع پوشش می‌تواند بر روی اطرافیان تاثیر مستقیم داشته باشد و در آنها حس مثبت و یا منفی به وجود آورد به همین علت باریستا باید حتما به این مورد توجه ویژه داشته باشد و همواره تلاش کند تا با پوشش مناسب و جذاب در مشتریان حس خوبی را به وجود آورد، یک نکته مهم در این قسمت آن است که بهتر است در آموزش باریستا به صورت حرفه ای، نمونه‌هایی از لباس‌های مناسب ارائه شود به طوری که باریستا بتواند از آنها ایده گرفته و لباس مناسبی برای خود انتخاب نماید تا مشتری با یک نگاه او را از سایر کارکنان تشخیص دهد.
  • تشخیص کیفیت مواد اولیه: تشخیص کیفیت مواد اولیه کار چندان راحتی نمی‌باشد زیرا این کار نیازمند تجربه و مهارت داد بنابراین در آموزش باریستا این مورد به خوبی آموزش داده شود تا باریستا به کمک آن آموزش ها بتواند به راحتی کیفیت مواد اولیه مورد نیاز برای درست کردن نوشیدنی‌های گرم را تشخیص دهد.

آموزش باریستا

آموزش باریستا در زمان کم

چگونه در مدت کم آموزش باریستا را فرا بگیریم

اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که به شغل باریستایی علاقه دارید و یا قصد دارید در این شغل حرفه ای شوید بهتر است قبل از هر اقدامی آموزش باریستا به صورت حرفه ای را فرا بگیرید اما امروزه یکی از دغدغه‌های بزرگ افراد علاقه مند به این حرفه این است که نمی‌دانند این آموزش‌های کاربردی را از کجا می‌توانند فرا بگیرند از این رو ما در این جا قصد داریم تا به شما چگونگی فراگیری این آموزش را در مدت زمان کم بگوییم.

شما می‌توانید از افراد حرفه ای و دارای تخصص لازم در این زمینه کمک بگیرید برای استفاده از تخصص آنها دو راه مختلف به صورت زیر وجود دارد:

  • روش مستقیم: در این روش باید شخصا و به صورت حضوری به این افراد مراجعه کنید و آموزش‌های لازم را از آنها یاد بگیرید.
  • روش غیرمستقیم: روش غیرمستقیم یا همان آنلاین در مقایسه با روش بالا از مزایای بیشتری برخوردار است زیرا افراد با تجربه برای فراهم کردن راحتی بیشتر متقاضیان تمام دانش و نکته‌های مهم را در قالب پکیج‌های آموزشی و یا کتب مختلف ارائه داده اند بنابراین می‌توانید با مراجعه به سایت معتبر و شناخته شده نسبت به دریافت این پکیج ها اقدام کنید.
  • اموزش غیر حضوری با توجه به بازدهی کم و گاها هزینه مجدد هنرجوها برای کلاس های حضوری پیشنهاد نمی شود.

 

منبع:

https://jinocafe.ir/p/2685

cafejino بازدید : 53 یکشنبه 20 مهر 1399 نظرات (0)

آشنایی با آموزش باریستا

آشنایی با آموزش باریستا :

امروزه با افزایش کافه‌ها و میزان علاقه افراد به نوشیدنی‌های گرم، شغل باریستا بسیار مورد توجه قرار گرفته است زیرا وجود باریستا یکی از عوامل مهم در موفقیت کافه به حساب می‌آید از این رو افرادی که به تازگی می‌خواهند کافه باز کنند به دنبال آن هستند تا باریستای حرفه ای را استخدام کنند تا بتوانند به کمک آن مشتریان بیشتری جذب کنند و به یک کافه محبوب در میان مردم تبدیل شوند از این رو در این مقاله قصد داریم تا به طور مختصر شما را با آموزش باریستا و مزایای آن آشنا کنیم پس با ما همراه باشید.

آموزش باریستا

آموزش باریستا به صورت حرفه ای

مزایای آموزش باریستا حرفه ای در کافه

 باریستا از یک واژه ایتالیایی گرفته شده است که در گذشته به آن قهوه چی نیز می‌گفتند زیرا وظیفه باریستا آماده سازی نوشیدنی مورد نظر مشتریان است، گفتنی است یکی از نوشیدنی‌های مهم که در کافه‌ها طرفداران زیادی دارد قهوه می‌باشد به همین خاطر کافه ای که نتواند قهوه را با مهارت درست کند در مدت زمان کوتاهی با نارضایتی شدید مشتریان خود مواجه خواهد شد بنابراین یک باریستای حرفه ای باید تمام نکات مربوط به آموزش باریستا را فرا گرفته باشد و همچنین کار با دستگاه اسپرسو ساز را به خوبی بلد باشد زیرا این دستگاه‌ها دارای دو نوع مختلف دستی و تمام اتوماتیک است که کار با هر کدام از آنها مهارت خاصی را نیاز داند.

با توجه به گفته های فوق هر کافه ای می‌بایست یک باریستای حرفه ای و کار بلد داشته باشد تا بتواند به کافه حرفه ای و سطح بالا تبدیل شود به همین دلیل برخی از کافه ها برای اطمینان خاطر از میزان مهارت باریستا، در ابتدا یک دوره آموزش حرفه ای را برای باریستاهای مورد نظر خود تشکیل می دهند چون وجود باریستای حرفه ای مزایای زیادی دارد که در ادامه به آن اشاره خواهد شد.

مزایای آموزش باریستا

مزایای آموزش باریستا در کافه به شرح زیر می‌باشد:

  • افزایش مشتری: اگر باریستا در کافه نوشیدنی‌های درخواستی مشتری را با مهارت و دقت آماده کند، می‌تواند رضایت مشتری را جلب کند و در نتیجه مدت زمان کوتاهی شاهد افزایش مشتری در کافه خواهند بود.
  • بالا رفتن میزان اعتبار: اگر مشتری از کار باریستا رضایت کامل داشته باشد باعث می‌شود تا آن فرد بار دیگر نیز به کافه مراجعه کند و همچنین کافه شما را به افراد دیگری نیز پیشنهاد بدهد این موضوع می‌تواند اعتبار کافه و باریستای شما را به میزان چشمگیری بالا ببرد.
  • شناخته شدن برند کافه: تبلیغات به وسیله مشتریان بهترین راه برای شناخته شدن است که این کار به کمک آموزش حرفه ای باریستا به راحتی امکان پذیر است.

آموزش باریستا و وظایف او

برخلاف عقیده برخی که خیال می‌کنند درست کردن یک شات قهوه کار خاصی ندارد و کار بسیار آسانی است،  این کار نیاز به مهارت خاص و شناخت تمام فنون مربوط به قهوه و طرز کار با دستگاه قهوه ساز را دارد زیرا در غیر این صورت شما شاهد  نارضایتی مشتریان از طعم قهوه خواهید بود بنابراین اگر بخواهیم به طور خلاصه وظایف یک باریستای حرفه ای را در آموزش باریستا شرح دهیم باید به موارد زیر اشاه کنیم.

  1. آماده نمودن نوشیدنی های گرم در منو کافه بر پایه اسپرسو به صورت حرفه ای.
  2. ارائه اطلاعات مفید در مورد نوشیدنی‌های مختلف در صورت پرسش مشتری.
  3. کنترل کردن مواد اولیه خریداری شده کافه و اطمینان از مرغوبیت آن.
  4. هنر تزئین شیر و قهوه به طور حرفه ای.
  5. توانایی به وجود آوردن طعم های جدید و قابلیت نوآوری.

باریستا باید بتواند موارد زیر را در آموزش فرا بگیرند:

  • طرز کار با دستگاه اسپرسو ساز: جالب است بدانید که برای ساخت اسپرسو دستگاه‌های متفاوتی طراحی و تولید شده است بنابراین در آموزش باریستا باید طرز کار با انواع این دستگاه‌ها به خوبی شرح داده شود زیرا این مهارت یکی از مواردی مقدماتی می‌باشد که هر باریستا می‌بایست به خوبی آن را بلد باشد.
  • چگونگی آماده سازی فوم شیر: آماده سازی فوم شیر یکی از نیازهای مهم برای درست کردن نوشیدنی‌ها گرم بر پایه اسپرسو است پس باریستا باید با تمرین و تکرار بتواند فوم شیر را با کیفیت بالا و اصولی درست کند تا نوشیدنی مورد نظر مشتری به بهترین نحو تحویل داده شود.
  • ظاهری آراسته و نوع پوشیدن لباس: میدانید که نوع پوشش می‌تواند بر روی اطرافیان تاثیر مستقیم داشته باشد و در آنها حس مثبت و یا منفی به وجود آورد به همین علت باریستا باید حتما به این مورد توجه ویژه داشته باشد و همواره تلاش کند تا با پوشش مناسب و جذاب در مشتریان حس خوبی را به وجود آورد، یک نکته مهم در این قسمت آن است که بهتر است در آموزش باریستا به صورت حرفه ای، نمونه‌هایی از لباس‌های مناسب ارائه شود به طوری که باریستا بتواند از آنها ایده گرفته و لباس مناسبی برای خود انتخاب نماید تا مشتری با یک نگاه او را از سایر کارکنان تشخیص دهد.
  • تشخیص کیفیت مواد اولیه: تشخیص کیفیت مواد اولیه کار چندان راحتی نمی‌باشد زیرا این کار نیازمند تجربه و مهارت داد بنابراین در آموزش باریستا این مورد به خوبی آموزش داده شود تا باریستا به کمک آن آموزش ها بتواند به راحتی کیفیت مواد اولیه مورد نیاز برای درست کردن نوشیدنی‌های گرم را تشخیص دهد.

آموزش باریستا

آموزش باریستا در زمان کم

چگونه در مدت کم آموزش باریستا را فرا بگیریم

اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که به شغل باریستایی علاقه دارید و یا قصد دارید در این شغل حرفه ای شوید بهتر است قبل از هر اقدامی آموزش باریستا به صورت حرفه ای را فرا بگیرید اما امروزه یکی از دغدغه‌های بزرگ افراد علاقه مند به این حرفه این است که نمی‌دانند این آموزش‌های کاربردی را از کجا می‌توانند فرا بگیرند از این رو ما در این جا قصد داریم تا به شما چگونگی فراگیری این آموزش را در مدت زمان کم بگوییم.

شما می‌توانید از افراد حرفه ای و دارای تخصص لازم در این زمینه کمک بگیرید برای استفاده از تخصص آنها دو راه مختلف به صورت زیر وجود دارد:

  • روش مستقیم: در این روش باید شخصا و به صورت حضوری به این افراد مراجعه کنید و آموزش‌های لازم را از آنها یاد بگیرید.
  • روش غیرمستقیم: روش غیرمستقیم یا همان آنلاین در مقایسه با روش بالا از مزایای بیشتری برخوردار است زیرا افراد با تجربه برای فراهم کردن راحتی بیشتر متقاضیان تمام دانش و نکته‌های مهم را در قالب پکیج‌های آموزشی و یا کتب مختلف ارائه داده اند بنابراین می‌توانید با مراجعه به سایت معتبر و شناخته شده نسبت به دریافت این پکیج ها اقدام کنید.
  • اموزش غیر حضوری با توجه به بازدهی کم و گاها هزینه مجدد هنرجوها برای کلاس های حضوری پیشنهاد نمی شود.

 

منبع:

https://jinocafe.ir/p/2685

 
cafejino بازدید : 113 شنبه 19 مهر 1399 نظرات (0)

 

مهم ترین تجهیزات مورد نیاز برای کافه

مهم ترین تجهیزات مورد نیاز برای کافه را یادداشت کنید…

مهم ترین تجهیزات مورد نیاز برای کافه

راه اندازی یک کافی شاپ کار راحتی نیست ولی یک لیست دقیق از تجهیزاتی که برای اینکار نیاز دارید، می تواند به شما در برآورد هزینه ها و توسعه سریع تر کمک کند. برای اینکه پروژه کافی شاپ شما موفق شود باید در رابطه با ترندهای کنونی این صنعت تحقیق کنید و البته تجهیزات و مواد مورد نیاز خود را به صورت عمده از شرکای تجاری قوی بخرید. در این مقاله فهرستی از تجهیزات مورد نیاز برای کافه، برای شما آماده کرده ایم.

1- قهوه سازهای فیلتردار دستی یا اتوماتیک

از آن جایی که قهوه سیاه استاندارد، بخش زیادی از فروش هر کافی شاپ را تشکیل می دهد، شما باید چند عدد قهوه ساز فیلتردار خوب داشته باشید. قهوه سازهای شما باید به اندازه کافی قوی و بادوام باشند که بتوانند در طول روز مقدار زیادی قهوه درست کنند و سرعت عمل آن ها نیز باید زیاد باشد تا از عهده حجم بالای تقاضا بر بیایند. همچنین، اندازه قهوه سازها نیز مهم است تا بتوانند تعداد زیادی از فنجان های بزرگ قهوه را پر کنند.

2-یک اسپرسوساز با کیفیت

اسپرسوساز

بسیاری از نوشیدنی های قهوه، حاوی اسپرسو هستند بنابراین یکی از تجهیزات مورد نیاز برای کافه یک اسپرسوساز با کیفیت است. متأسفانه، صنعت تولید اسپرسوسازها چندن گسترده نیست و قیمت اسپرسوسازهای خوب خیلی بالا است. بنابراین در خرید اسپرسوساز باید بسیار دقت داشته باشید که اگر می خواهید دستگاهی خیلی گران قیمت نخرید، کیفیت اسپرسوی آن چندان بد نباشد.

3- آسیاب قهوه صنعتی

یکی از تجهیزات راه اندازی کافه، آسیاب قهوه است که برای آسیاب کردن دانه های قهوه استفاده می شود. قهوه هایی که با استفاده از پودرهای قهوه موجود در بازار تولید می شوند، به خوبی قهوه هایی که از دانه های قهوه ای که به تازگی آن ها را آسیاب کردید، نیستند و بنابراین حتما باید یک آسیاب قهوه در کافی شاپ داشته باشید و از آن جایی که این مصرف قهوه در کافی شاپ خیلی بیشتر از منزل است، یک آسیاب خانگی کار شما را راه نمی اندازد و باید یک دستگاه صنعتی بخرید. انتخاب آسیاب خوب در طعم و بوی نهایی قهوه یا اسپرسوی شما نقش مهمی دارد.

4-سیستم پرداخت و وبسایت

امروزه کمتر کسی پول نقد همراه خودش حمل می کند و مردم تقریبا همیشه برای خرید در فروشگاه ها از کارت بانکی خود استفاده می کنند. داشتن دستگاه پرداخت نه تنها سیستم پرداخت شما را تکمیل می کند، بلکه به شما کمک می نماید تا تحلیل های میزان فروش و سود خود را راحت تر انجام دهید و کارکنان خود را راحت تر مدیریت کنید. سیستم پرداخت شما علاوه بر یک دستگاه کارتخوان، نیاز به یک سیستم آنلاین نیز می باشد تا مشتریان بتوانند پرداخت خودشان را به آن صورت نیز انجام دهند.

هر کافی شاپ باید یک وبسایت هم داشته باشید که در آن جا امکان خرید و پرداخت وجود داشته باشد. امروزه با توجه با افزایش حضور مشتریان و رقبای شما در فضای مجازی، حضور فعال در این عرصه بسیار ضروری است.

5-مخلوط کن های صنعتی

مخلوط کن صنعتی

یکی دیگر از لوازم مورد نیاز کافی شاپ، مخلوط کن برای بار سرد است. تقریبا یک سوم فروش کافی شاپ ها  مربوط به بار سرد آن ها می باشد و بنابراین داشتن مخلوط کن برای ساخت موارد موجود در منوی بار سرد از اهمیت زیادی برخورد است. توجه داشته باشید که اگر کسب و کار شما به خوبی جواب دهد، میزان فروش بار سرد به ویژه در تابستان به قدری بالا است که یک مخلوط کن خانگی نمی تواند جوابگوی کار شما باشد و باید حتما یک مخلوط کن صنعتی که البته قیمت بالایی دارد، بخرید.

6 – اجاق گاز و تستسر

برای اینکه فروش کافی شاپ شما بیشتر باشید باید حداقل چند غذای کافی شاپی گرم در منوی فروش خود داشته باشید و البته برای آماده کردن غذاهای کافی شاپی، باید دستگاهی سریع داشته باشید. بنابراین، یکی دیگر از تجهیزات مورد نیاز برای کافه، اجاق گازها و تسترها هستند.

7- یخچال و فریزر

یکی از موادی که وجودش در هر کافی شاپی لازم است، شیر می باشد زیرا خیلی ها دوست دارند قهوه خود را با شیر میل کنند. بنابراین یکی دیگر از تجهیزات مورد نیاز برای کافه یخچال است تا شیر را در آن نگه دارید. به علاوه اگر بار سرد یا غذای کافی شاپی دارید، باید حتما فریزر هم در کافی شاپ خود داشته باشید.

دقت داشته باشید که یخچال ها و فریزها نقش زیادی در دکوراسیون داخلی کافی شاپ شما دارند، بنابراین در هنگام خرید آن ها فقط به عملکرد، دوام و مصرف انرژی آن ها توجه نکنید و ظاهر آن ها را نیز مد نظر داشته باشید.

8- قفسه

قفسه برای کافه

شما در کافی شاپ تعداد زیادی ماگ، سینی و سایر لوام کوچک دارید که باید آن ها را در مکان مناسبی قرار دهید. بنابراین هر کافی شاپ نیاز به تعدادی قفسه دارد تا همه چیز در جای سازمانی خودش قرار گیرد و نظم کار حفظ شود.

9-ظرف ها و پمپ ها

از دیگر تجهیزات مورد نیاز برای کافه، می توان به ظرف ها اشاره کرد. واضح است که شما باید نوشیدنی ها و خوراکی های خود را در ظروف چند بار مصرف سرو کنید، زیرا ظروف یک بار مصرف خیلی برای مشتری جذاب نیستند. بنابراین شما باید چندین سری ماگ های زیبا داشته باشید که البته قیمتشان بالاتر از چیزی است که فکر می کنید. پمپ ها نیز از دیگر دستگاه های مورد نیاز در کافی شاپ ها هستند که سرعت کار شما را تا حد زیادی بالا می برند.

10- میز و صندلی و دکور

با وجود اینکه ممکن است بعضی از مشتریان شما سفارششان را با خود ببرند ولی اکثر مشتریان ترجیح می دهند سفارش خود را در محیط کافی شاپ میل کنند. بنابراین واضح است که شما تعداد زیادی میز و صندلی و کاناپه متنوع نیاز دارید. خیلی از کسانی که به کافی شاپ مراجعه می کنند، هدفشان تنها نوشیدن یک فنجان قهوه نیست، بلکه می خواهند از محیط کافی شاپ نیز بهره مند شوند و بنابراین، یکی از لوازم مورد نیاز برای کافه، لوازم دکوری است.

 11-سیستم امنیتی

کافی شاپ ها نیز همانند سایر فروشگاه ها نیازمند سیستم های امنیتی مثل دوربین های مداربسته هستند. شما نباید این سیستم ها را از دید مشتریان پنهان کنید و برعکس باید آن ها را در معرض دید بگذارید. این کار بازدارندگی زیادی در مقابل سرقت و دیگر اقدامات مجرمانه دارد و البته سبب ایجاد حس امنیت در مشتریان هم می شود.

منبع:

سایت کافه و آکادمی ژینو

cafejino بازدید : 107 سه شنبه 01 مهر 1399 نظرات (0)

 

توصیه‌‌‌های طلایی برای مدیریت کافی شاپ

توصیه‌‌‌های طلایی برای مدیریت کافی شاپ!!!

مقدمه

راه اندازی یک کافی شاپ موفق، تجربه ای بسیار دلپذیر است. با راه اندازی یک کافی شاپ خوب، شما به هزاران نفر این امکان را ‌‌‌‌‌می‌دهید که در کنار یکدیگر اوقات خوشی را سپری کنند و مکالمات خوبی داشته باشند. بسیاری از افراد به کافی شاپ شما خواهند آمد تا صبح شان را بهتر شروع کنند و یا این که بعد از ظهر آرام و دلنشینی را بگذرانند. تنها کاری که باید انجام دهید، این است که اصول مدیریت یک کافی شاپ خوب را بلد باشید و آن‌‌‌ها را در عمل به کار گیرید. در ادامه این مقاله، ما به آموزش مدیریت کافی شاپ خواهیم پرداخت و توصیه‌‌‌هایی ارزشمند برای مدیریت کافی شاپ را در اختیار شما خوانندگان عزیز قرار خواهیم داد.

توصیه‌‌‌های طلایی برای مدیریت کافی شاپ

  1. برنامه ریزی دقیقی داشته باشید.

 پشت گوش انداختن برنامه ریزی، ‌‌‌‌‌می‌تواند بسیار وسوسه کننده باشد. ممکن است با خود فکر کنید که “نیازی به این کار نیست” یا ” چه کسی ‌‌‌‌‌می‌خواهد آن را بخواند!”. اما به هنگام آموزش مدیریت کافی شاپ، یک نکته اساسی که باید ذکر کنیم این است که فایده اصلی برنامه ریزی، نوشته‌‌‌های نهایی شما نیست. فایده اصلی برنامه ریزی در فرایند آن است. فرایند برنامه ریزی به شما کمک ‌‌‌‌‌می‌کند که دقیق تر فکر کنید و تصوری جامع تر از مسیر پیش روی تان به دست آورید. برنامه ریزی شما ‌‌‌‌‌می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • کسب و کار شما دقیقا چیست و به چه افرادی خدمات ‌‌‌‌‌می‌دهد؟
  • برای شروع به چه ‌‌‌‌‌میزان سرمایه احتیاج دارید و آن را چگونه تهیه خواهید کرد؟
  • چگونه به سودآوری خواهید رسید؟
  • تیم کاری شما به چه صورت خواهد بود؟ چه وظایفی را خودتان انجام خواهید داد و برای چه کارهایی نیاز به استخدام نیرو دارید؟
  • بازار هدف شما چه کسانی هستند؟ (مشتری‌‌‌های دائمی شما)
  • رقبای شما چه کسانی هستند؟
  • پیش بینی شما در مورد ‌‌‌‌‌میزان دخل و خرج تان چیست؟
  • اهداف شما
  1. ‌‌تامین کنندگان مورد اعتماد را پیدا کنید.

سعی کنید ‌‌تامین کننده‌‌‌های مورد اعتماد و مناسبی برای مواد مورد نیازتان پیدا کنید. این اصل، یکی از مهم ترین کلیدهای موفقیت است که در آموزش مدیریت کافی شاپ ‌‌‌‌‌می‌توان ذکر کرد. مواد مورد نیاز شما بستگی به نوع کافی شاپی که اداره ‌‌‌‌‌می‌کنید دارد. اما به طور کلی ‌‌‌‌‌می‌توان گفت که به موادی مثل قهوه، شیر، نان، خوار و بار و مواد غذایی این چنینی نیاز خواهید داشت. همچنین به تجهیزاتی مثل فنجان‌‌‌های گوناگون، همزن قهوه، دستمال سفره، قوری، فر، و … نیز احتیاج خواهید داشت.

 از همان ابتدای کار، لیست کامل و دقیقی از تمام مواد و تجهیزاتی که برای شروع کار به آنها احتیاج دارید تهیه کنید. هرچه بیشتر به جزئیات کار فکر کنید، بهتر است. ممکن است این کار زمان بر باشد. اما سعی کنید تا جای ممکن دقیق و با جزئیات بنویسید. زمانی که تمام جزئیات از جمله چیز‌‌‌هایی مثل خلال دندان و نگهدارنده دستمال و … را نیز شامل کردید، آنگاه اطمینان خواهید داشت که برای هر چیزی آماده هستید.

 پس از کامل کردن این لیست، تحقیق کنید و فروشگاه‌‌‌ها و افرادی که ‌‌‌‌‌می‌توانید وسایل و مواد مورد نیاز خود را از آنها خریداری کنید را نیز بنویسید. این کار را آنقدر ادامه دهید تا ‌‌تامین کنندگان مورد علاقه خود را پیدا کنید.

  1. به کافی شاپ خود یک شخصیت بدهید!

طراحی کافه، یکی از مهم ترین اصولی است که باعث جذب مشتری ‌‌‌‌‌می‌شود و او را تشویق ‌‌‌‌‌می‌کند که بار دیگر نیز به آن مکان سر بزند. شما با طراحی فضای داخلی یک کافی شاپ، در واقع خواسته یا ناخواسته یک “شخصیت” به آن ‌‌‌‌‌می‌بخشید. حال و هوایی که برای کافه خود انتخاب ‌‌‌‌‌می‌کنید، تا حد زیادی به جامعه هدف تان بستگی دارد. جامعه هدف شما، چه حال و هوایی را برای این کافه ‌‌‌‌‌می‌طلبند؟ آیا کافی شاپ شما باید به نحوی مدرن طراحی شود؟ آیا باید دیزاین سنتی داشته باشد؟ آیا باید مکانی باشد که خانواده‌‌‌ها در آن رفت و آمد کنند؟ آیا باید متمرکز بر سلامت باشد؟ آیا ‌‌‌‌‌می‌خواهید کافی شاپ شما دیزاینی غیر معمول و خاص داشته باشد؟

حتما بخوانید!  طرز تهیه قهوه ترک و 13 خاصیت فوق العاده قهوه را بدانیم!!!

 سعی کنید سلیقه مشتری‌‌‌های تان را در نظر بگیرید و دیزاین کافی شاپ را با توجه به این موضوع انجام دهید. این موضوع، یکی از نکات اساسی در آموزش مدیریت کافی شاپ است. البته، این جمله به این معنا نیست که باید به ساز همه برقصید! یک تم برای کافی شاپ خود انتخاب کنید و همان را با قوت به پیش ببرید. دیزاین جلوی کافی شاپ، مبلمان و وسایل، نورپردازی، دیوار‌‌‌ها، و … را در نظر بگیرید. از خودتان بپرسید که آیا طراحی مورد نظر شما، هم از دید کارکنان کافی شاپ، و هم از دید مراجعه کنندگان کارآمد خواهد بود؟ آیا باریستا فضای کافی برای کار خواهد داشت؟ آیا پرسنل کافی شاپ ‌‌‌‌‌می‌توانند خود را به سرعت در کافه از جایی به جای دیگر برسانند؟ آیا مراجعه کنندگان زمانی که وارد کافه ‌‌‌‌‌می‌شوند به راحتی متوجه خواهند شد که چگونه باید سفارش خود را ثبت کنند؟

 بهتر است که یک طراح داخلی کار بلد را برای این کار استخدام کنید و از او در طراحی کافی شاپ کمک بگیرید. او قطعا تمام این موارد را در نظر خواهد گرفت. تجربه او ‌‌‌‌‌می‌تواند تاثیری اساسی در جو کافه شما و کیفیت کار داشته باشد. اگر مایلید در ز‌‌‌‌‌مینه آموزش مدیریت کافی شاپ اطلاعات کسب کنید، حتما به این نکته توجه داشته باشید.

  1. چه معیاری برای انتخاب پرسنل دارید؟

 یکی دیگر از مهم ترین نکات در آموزش مدیریت کافی شاپ، انتخاب پرسنل مناسب است. اکثر افرادی که راه اندازی یک کافی شاپ را شروع ‌‌‌‌‌می‌کنند، به دنبال افراد با تجربه برای استخدام هستند. این موضوع قابل درک است. اما اگر از من بپرسید، یک معیار دیگر وجود دارد که حتی از تجربه نیز مهم تر است: “دیدگاه”. به عقیده من، دیدگاه، تجربه را شکست ‌‌‌‌‌می‌دهد. مهارت کاری را ‌‌‌‌‌می‌توان یاد گرفت و تجربه را ‌‌‌‌‌می‌توان در مرور زمان کسب کرد. اما اگر کسی دیدگاه مناسب برای کار را نداشته باشد، تجربه و مهارت نمی‌توانند جای آن را بگیرند.

 منظور از دیدگاه چیست؟ شما باید به دنبال افرادی باشید که برای کار، اشتیاق بسیار داشته باشند، متعهد باشند، و همچنین شوق به یادگیری داشته باشند. این نکته مهم در ز‌‌‌‌‌مینه آموزش مدیریت کافی شاپ را فراموش نکنید. بنابراین، به دنبال افرادی باشید که ارتباط خوبی با تیم کاری شما برقرار کنند. درست است که مقداری تجربه نیز لازم و ضروری است. اما چیزهای مهم تر از تجربه نیز وجود دارند.

  1. روش‌‌‌های بازاریابی را یاد بگیرید.

وقتی به آموزش مدیریت کافی شاپ ‌‌‌‌‌می‌پردازیم، نمی‌توان از روش‌‌‌های بازار یابی غافل شد. شما حتی ‌‌‌‌‌می‌توانید چند ماه یا چند هفته قبل از افتتاح کافی شاپ، بازاریابی را شروع کنید. اینستاگرام راهی بی نظیر برای بازاریابی کافی شاپ‌‌‌ها است. شما ‌‌‌‌‌می‌توانید چند ماه قبل از افتتاح کافی شاپ، یک پیج اینستاگرام برای کافه خود راه اندازی کنید. در طول این مدت، شروع به جذب فالور یا همان دنبال کننده کنید و تصاویری از کافی شاپ تان، مراحل جذاب راه اندازی، و پیشرفت کار را با دنبال کنندگان تان به اشتراک بگذارید. سعی کنید حال و هوا و یا همان “شخصیت” کافی شاپ خود را در پیج اینستاگرام هم به وضوح به بینندگان انتقال دهید. به این صورت شما ‌‌‌‌‌می‌توانید حتی قبل از افتتاح کافی شاپ، یک دایره ارتباطی از جامعه هدف خود شکل دهید.

 علاوه بر این، لوکییشن کافی شاپ خود را در گوگل مپ نیز ثبت کنید. همچنین ‌‌‌‌‌می‌توانید کافی شاپ تان را در سایت‌‌‌هایی مثل “کافه یاب” و … نیز ثبت کنید. به این صورت افراد بیشتری ممکن است با کافه شما آشنا شوند. همچنین به این صورت افرادی که به کافه شما سر ‌‌‌‌‌می‌زنند، ‌‌‌‌‌می‌توانند نظرات شان را نیز در مورد کافی شاپ بنویسند. سعی کنید به وفور تصاویر و ویدیوهایی جذاب از کافی شاپ خود در پیج و یا سایت مخصوص تان به اشتراک بگذارید. از مشتری‌‌‌های کافه نیز بخواهید که پیج اینستاگرام شما را دنبال کنند تا بتوانند در جریان اخبار جدید در مورد کافی شاپ شما قرار بگیرند.

منبع:

https://jinocafe.ir/p/2589

 
cafejino بازدید : 121 سه شنبه 01 مهر 1399 نظرات (0)

طرز تهیه قهوه ترک

 طرز تهیه قهوه ترک و خواص فوق العاده آن بدانیم!!!

قهوهٔ ترک (به ترکی استانبولی: Türk kahvesi) روشی برای سرو قهوه است. دانه‌های رست شده و سپس کاملاً پودر شدهٔ قهوه در قهوه‌جوشی جوشانده و در فنجان سرو می‌شوند. دانه‌های پودر شدهٔ قهوه در فنجان می‌توانند ته‌نشین شوند میتوان برای طعم دادن به قهوه از شکر استفاده می‌شود. این شیوهٔ سرو قهوه در خاورمیانه، شمال آفریقا، قفقاز و بالکان دیده می‌شود.

قهوهٔ ترک یک نوشیدنی روزمره در ترکیه به حساب می‌آید، جزئی از سنت ازدواج در این کشور نیز محسوب می‌شود

در کشور ترکیه چهار درجه از شیرینی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این چهار درجه عبارت از : ساده (بدون شکر)، آز شکرلی (کم‌شکر)، اُرتا شکرلی (شکر متوسط)، و چُک شکرلی (پرشکر).

در این اواخر، نوشیدن سنتی قهوهٔ ترک به دلیل رشد فزایندهٔ دیگر نوشیدنی‌های داغ نظیر چای، قهوهٔ سریع، و دیگر شیوه‌های نوین نوشیدن قهوه کاهش یافته‌است.

برای جوشاندن قهوه در یک محیط مدرن ، یک دستگاه گرمازا الکتریکی یا گازی مناسب است. منابع گرمازای سنتی شامل خاکه‌های نیمسوز زغال، یا یک سینی با عمق ۱۰ سانتی‌متری است که پر از شن داغ شده‌ است که امروزه استفاده از شن داغ برای تهیه قهوه ترک یک نوع نمایش و برای جذب مشتری تاثیر گذار هست.

برای درست کردن یک فنجان قهوه ترک نیاز به آب،قهوه و در صورت تمایل به شکر داریم.

1- افزایش انرژی شما با قهوه

قهوه به دلیل داشتن کافئین هوشیاری را بالا می برد و احساس خستگی را کمتر می کند.پس از نوشیدن قهوه کافئین وارد خون می شود و به سیستم اعصاب می رسد.

2 – خاصیت چربی سوزی قهوه

قهوه اثر چربی سوزی دارد و سوخت و ساز بدن را بالا می برد.کافیئن می تواند در افراد چاق به اندازه ی 10% و در افراد لاغر به اندازه ی 29% در افراد لاغر افزایش دهد.

3 – کافئین عملکرد فیزیکی را بهتر می کند

کافئین سیستم عصبی را تحریک می کند و کافئین عملکرد فیزیکی را به طور میانگین 12-11 افرایش دهد پس قبل از شروع روز یک فنجان قهوه بنوشید.

حتما بخوانید!  توصیه‌‌‌های طلایی برای مدیریت کافی شاپ!!!

4 – در قهوه ویتامین های زیادی وجود دارد

ویتامین B2

ویتامین B5

پتاسیم و منگز

منیزیم و B3

5 – کافئین خطر دیابت نوع 2 را کاهش می دهد

احتمال ابتلا به دیابت نوع 2 در افرادی که بیشترین میزان قهوه را مصرف می کنند 23 تا 50 درصد کمتر است.و نوشیدن یک فنجان قهوه روزانه خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را تا 7% کاهش می دهد.

6 – قهوه از بروز بیماری آلزایمر جلوگیری می کند

خطر ابتلا به آلزایمر در افرادی که قهوه مصرف می کنند 65% کمتر است.

7 – کافئین خطر ابتلا به بیماری پارکینسون را کاهش می دهد

مصرف قهوه کافئین دار خطر ابتلا به بیماری پارکینسون را 32 تا 60 درصد کاهش می دهد.

8 – کافئین از کبد محافظت می کند

افرادی که روزانه 4 فنجان و یا بیشتر قهوه می نوشند 80% کمتر در معرض بیماری های کبد چرب و دیابت قرار می گیرند.

9 – قهوه شادی آور و ضد افسردگیست

افرادی که روزانه 4 فنجان و یا بیشتر قهوه می نوشند 53% کمتر در معرض بیماری های کبد چرب و دیابت قرار می گیرند.

10 – قهوه جلوگیری از سرطان

ریسک ابتلا به سرطان کبد در افرادی که قهوه می نوشند 40% کمتر است و افرادی که روزانه 4 یا 5 فنجان قهوه می نوشند ریسک ایتلا به سرطان روده بزرگ کمتر است.

11 – قهوه خطر ابتلا به سکته را کاهش می دهد

افرادی که قهوه می خورند کمتر دچار بیماری قلبی می شوند اما اگر فشار خون بالا دارید در مصرف آن احتیاط کنید

12- قهوه باعث افزایش عمر می شود

به دلیل وجود خاصیتهای زیادی که در بالا نیز ذکر شد قهوه می تواند سبب افزایش عمر شود . نوشیدن قهوه به مدت 18 تا 24 سال خطر مرگ و میر را کاهش می دهد.

13 – قهوه بزرگترین منبع آنتی اکسیدان

آنتی اکسیدان نقش مهمی در کاهش ابتلا به سرطان ها دارد و اغلب افراد بیشتر از میوه سبزی از قهوه آنتی اکسیدان دریافت می کنند.

 

منبع:

https://jinocafe.ir/p/2582

cafejino بازدید : 44 یکشنبه 02 شهریور 1399 نظرات (0)

1.آموزش باریستا در غرب تهران

1.آموزش مدبربت کافه و بارتندری در غرب تهران با متریال مصرفی به صورت رایگان

آموزش ۰ تا ۱۰۰ باریستا و بارتندری (کافی شاپ) در محیط کافه به صورت کاملا عملی زیر نطر اساتید دارای مدرک بین المللی با سابقه آموزش بیش از ۹۰۰ هنرجو موفق

 
اطلاعات تماس
 تهران،صادقیه،شهرزیبا،ابتدای خیابان مرادی، کافه و آکادمی آموزشی ژينو
همراه: 5943 362 0912
ثابت:78 40 4431 (021)
وب سایت: com.باریستا.www
ساعات کاری:شنبه تا پنجشنبه 10:00 – 22:00

مراحل شروع کلاس آموزش باریستا و کافی شاپ

  • ملاقات و آشنایی با نحوه آموزش
  • رزرو و قرارداد
  • شروع آموزش
  • پشتیبانی و رفع اشکال

بهترین روش آموزش به روش ساده و بیشترین بازدهی توسط مهرداد آذریار گام به گام به صورت تضمینی

ارائه گواهینامه پایان دوره بین المللی

ارائه مدرک بین المللی قابل استعلام با کد رجیستر باریستا،بارتندر،شف در صورت درخواست هنرجو بعد از پایان دوره و قبولی در آزمون شفاهی و کتبی

کلاس خصوصی و تک نفره

با توجه به مشکلات کلاس های گروهی و بازدهی کمتر،آکادمی ژينو تمامی کلاس ها را به صورت انفرادی برگزار میکند تا هنرجویان نگرانی بابت اتلاف وقت و رفع اشکال یا حتی سوال های ساده نداشته باشند(با درخواست هنرجو و داشتن همراه کلاس تا ۳ نفر برگزار میشود)

محیط آموزشی استاندارد

آموزش در محیط کافی شاپ مناسب بانوان و آقایان،همراه با تجهیزات صنعتی تا هنرجویان برای ورود به بازار کار با مشکلات احتمالی و عدم آشنایی با تجهیزات مدرن مواجه نشوند.

مواد اولیه آموزش رایگان

با توجه به مهم بودن کیفیت متریال مصرفی و تاثیر گذاری در یادگیری شما،آکادمی ژینو برای جلوگیری از مشکلات احتمالی در خرید مواد اولیه توسط هنرجو ها،متریال مصرفی برای آموزش و یادگیری شما به صورت رایگان میباشد.

منبع:

https://jinocafe.ir/1-%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d8%a8%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%b3%d8%aa%d8%a7/%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d8%a8%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%b3%d8%aa%d8%a7/

cafejino بازدید : 132 یکشنبه 02 شهریور 1399 نظرات (0)

1.آموزش باریستا در غرب تهران

1.آموزش کافی شاپ در غرب تهران با متریال مصرفی به صورت رایگان

آموزش ۰ تا ۱۰۰ باریستا و بارتندری (کافی شاپ) در محیط کافه به صورت کاملا عملی زیر نطر اساتید دارای مدرک بین المللی با سابقه آموزش بیش از ۹۰۰ هنرجو موفق

 
اطلاعات تماس
 تهران،صادقیه،شهرزیبا،ابتدای خیابان مرادی، کافه و آکادمی آموزشی ژينو
همراه: 5943 362 0912
ثابت:78 40 4431 (021)
وب سایت: com.باریستا.www
ساعات کاری:شنبه تا پنجشنبه 10:00 – 22:00

مراحل شروع کلاس آموزش باریستا و کافی شاپ

  • ملاقات و آشنایی با نحوه آموزش
  • رزرو و قرارداد
  • شروع آموزش
  • پشتیبانی و رفع اشکال

بهترین روش آموزش به روش ساده و بیشترین بازدهی توسط مهرداد آذریار گام به گام به صورت تضمینی

ارائه گواهینامه پایان دوره بین المللی

ارائه مدرک بین المللی قابل استعلام با کد رجیستر باریستا،بارتندر،شف در صورت درخواست هنرجو بعد از پایان دوره و قبولی در آزمون شفاهی و کتبی

کلاس خصوصی و تک نفره

با توجه به مشکلات کلاس های گروهی و بازدهی کمتر،آکادمی ژينو تمامی کلاس ها را به صورت انفرادی برگزار میکند تا هنرجویان نگرانی بابت اتلاف وقت و رفع اشکال یا حتی سوال های ساده نداشته باشند(با درخواست هنرجو و داشتن همراه کلاس تا ۳ نفر برگزار میشود)

محیط آموزشی استاندارد

آموزش در محیط کافی شاپ مناسب بانوان و آقایان،همراه با تجهیزات صنعتی تا هنرجویان برای ورود به بازار کار با مشکلات احتمالی و عدم آشنایی با تجهیزات مدرن مواجه نشوند.

مواد اولیه آموزش رایگان

با توجه به مهم بودن کیفیت متریال مصرفی و تاثیر گذاری در یادگیری شما،آکادمی ژینو برای جلوگیری از مشکلات احتمالی در خرید مواد اولیه توسط هنرجو ها،متریال مصرفی برای آموزش و یادگیری شما به صورت رایگان میباشد.

منبع:

https://jinocafe.ir/1-%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d8%a8%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%b3%d8%aa%d8%a7/%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d8%a8%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%b3%d8%aa%d8%a7/

cafejino بازدید : 38 یکشنبه 02 شهریور 1399 نظرات (0)

1.آموزش باریستا در غرب تهران

1.آموزش باریستا در غرب تهران با متریال مصرفی به صورت رایگان

آموزش ۰ تا ۱۰۰ باریستا و بارتندری (کافی شاپ) در محیط کافه به صورت کاملا عملی زیر نطر اساتید دارای مدرک بین المللی با سابقه آموزش بیش از ۹۰۰ هنرجو موفق

 
اطلاعات تماس
 تهران،صادقیه،شهرزیبا،ابتدای خیابان مرادی، کافه و آکادمی آموزشی ژينو
همراه: 5943 362 0912
ثابت:78 40 4431 (021)
وب سایت: com.باریستا.www
ساعات کاری:شنبه تا پنجشنبه 10:00 – 22:00

مراحل شروع کلاس آموزش باریستا و کافی شاپ

  • ملاقات و آشنایی با نحوه آموزش
  • رزرو و قرارداد
  • شروع آموزش
  • پشتیبانی و رفع اشکال

بهترین روش آموزش به روش ساده و بیشترین بازدهی توسط مهرداد آذریار گام به گام به صورت تضمینی

ارائه گواهینامه پایان دوره بین المللی

ارائه مدرک بین المللی قابل استعلام با کد رجیستر باریستا،بارتندر،شف در صورت درخواست هنرجو بعد از پایان دوره و قبولی در آزمون شفاهی و کتبی

کلاس خصوصی و تک نفره

با توجه به مشکلات کلاس های گروهی و بازدهی کمتر،آکادمی ژينو تمامی کلاس ها را به صورت انفرادی برگزار میکند تا هنرجویان نگرانی بابت اتلاف وقت و رفع اشکال یا حتی سوال های ساده نداشته باشند(با درخواست هنرجو و داشتن همراه کلاس تا ۳ نفر برگزار میشود)

محیط آموزشی استاندارد

آموزش در محیط کافی شاپ مناسب بانوان و آقایان،همراه با تجهیزات صنعتی تا هنرجویان برای ورود به بازار کار با مشکلات احتمالی و عدم آشنایی با تجهیزات مدرن مواجه نشوند.

مواد اولیه آموزش رایگان

با توجه به مهم بودن کیفیت متریال مصرفی و تاثیر گذاری در یادگیری شما،آکادمی ژینو برای جلوگیری از مشکلات احتمالی در خرید مواد اولیه توسط هنرجو ها،متریال مصرفی برای آموزش و یادگیری شما به صورت رایگان میباشد.

منبع:

https://jinocafe.ir/1-%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d8%a8%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%b3%d8%aa%d8%a7/%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d8%a8%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%b3%d8%aa%d8%a7/

cafejino بازدید : 204 یکشنبه 02 شهریور 1399 نظرات (0)

40 نمونه طرح لاته

از دهه 1980 ، شکل هنری ایجاد شده با ریختن شیر بخار پز شده به صورت طرح در اسپرسو یا به اصطلاح هنر لاته ، در جامعه مدرن مورد استقبال گسترده قرار گرفته است. با نیاز شدید جامعه ، Baristas ، کافه ها ، از آن زمان به دنبال خلاقیت و تکامل برای هنر Latte بوده اند که منجر به تعدد الگوها و حتی انواع مختلف در این صنعت شد.

چرا لاته آرت؟ این فقط مربوط به نشان دادن استعداد هنری باریستا نیست ، بلکه جذاب تر شدن زیبایی ظاهری لاته هاست. و برای این پست ، ما 40 نمونه بسیار خوشمزه از هنر لاته را برای شما قرار خواهیم داد. بدون کلمات ، بدون توضیحات ، فقط هنر. از آنها لذت ببرید و ، ممکن است که عطر این نمونه های جذاب را که در فضا پر شده است، احساس کنید!

Hot Chocolate

3 oz hot chocolate

طرح لاته مناسب برای صبح زمستان

a cup for winter morning

لاته آرت – طرح اژدها

a cup of fire-breathing dragon

andrew's cap

طراحی روی شکلات داغ(Hot Chocolate)

art of hotchoc

bakery bar hot cocoa

bang fo yo buck

طرح برای کاپوچینو

cappuccino and post

لاته آرت – طرح خرس

cute bear

latte bear

pity bear

لاته آرت – طرح قلاب

etching

flat white

لاته آرت در کافه

latte art at cafe

لاته آرت – طرح پروانه

latte art butterfly

لاته آرت_طرح گیاه

latte and plants

لاته آرت – طرح گل

latte flower

لاته آرت_طرح قلب

love latte

لارت آرت-طرح گربه

meow

لات آرت – طرح لاله

moka tulip

لاته آرت – طرح سبزه

on the grass

rosetta

لاته آرت – طرح خورشید

smiling sun

today's latte

warm latte

wood latte art

من شخصاً هوادار Latte هستم ، و واقعاً تحت تأثیر توانایی هنری قرار گرفته ام که عمدتاً از شیر بخارپز و اسپرسو حاصل می شود ، و روی من تأثیر می گذارد. همانطور که قبلاً توضیح دادم ، این باعث می شود که لاته خوشمزه تر به نظر برسد ، و به نوعی احساسات را فقط با نگاه کردن به این هنرهای لطیف و گرامی که به گرمی ساخته شده و، از نظر عاطفی بسیار احساس خوبی پیدا می کنم.

حتما بخوانید!  1.آموزش باریستا در غرب تهران با متریال مصرفی به صورت رایگان

نظر شما در مورد هنر لاته چیست؟ آیا به اندازه کافی ضروری هستند تا ذائقه های لاته بهتر شود ، یا شما فقط لاته خالص را ترجیح می دهید؟ نظرات خود را در کامنت خود به ما اطلاع دهید و فراموش نکنید که هنر لطیفه خوشمزه خود را که در هر جای دیگری یافت می شود با ما در میان بگذارید!

منبع:

cafejino بازدید : 40 یکشنبه 02 شهریور 1399 نظرات (0)

متفاوت سازی کافی شاپ

متفاوت سازی کافی شاپ و تمایز برند

متفاوت سازی کافی شاپ و تمایز برند: کافی شاپ های خلاق

وقتی به کافی شاپ های محبوب فکر می کنید ، به احتمال زیاد Starbucks یا قهوه Costa به ذهن شما خطور می کند. در واقع ، این دو مارک قهوه در سراسر جهان بسیار محبوب هستند. بنابراین آیا این بدان معنی است که جایی برای کافی شاپ های کوچک وجود ندارد؟ برای تمایز مؤثر برند خود از بازیکنان بزرگ ، باید چه کاری انجام دهید؟
دو کافی شاپ در دو نقطه مختلف جهان از یک استراتژی منحصر به فرد برند برای جذب بازار هدف استفاده می کنند: بوم خام در کانادا و سالن زبان در آلمان.

Raw Canvas ، با الهام از “art jams” در هنگ کنگ ، برند خود را به شکلی خلاقانه بنا نهاده است – آنها نه تنها انتخاب محصول معمول مانند قهوه ارگانیک ، چای ، شراب ، آبجو و میان وعده ها را ارائه می دهند ، بلکه فضای آنجا را نیز متفاوت سازی کردند. یک استودیوی هنری  در کافی شاپ ، مشتریان می توانند ضمن نوشیدن قهوه خود ، هیجان نقاشی را تجربه کنند. آنها باید بوم را خریداری کنند ، اما کلیه تجهیزات دیگر بصورت رایگان ارائه می شود. علاوه بر این ، مشتریان / نقاشان تشویق و راهنمایی هایی را از طرف کارمندان و هنرمندان مقیم دریافت می کنند.. آنها تلاش کرده اند با فروش عضویت ماهانه ، محیطی دوستانه را فراهم کنند که در آن مشتریان بتوانند انگلیسی یاد بگیرند و از قهوه خود لذت ببرند.

همانطور که مشاهده می کنید ، این فضاهای خلاقانه قهوه چیزی بیش از یک نوشیدنی را به مصرف کنندگان می بخشد – آنها تجربه ای بی نظیر و کامل را ارائه می دهند. تصویر برند آنها بسیار متفاوت از کافی شاپ های متوسط است زیرا آنها به مشتریان خود الهام می دهند تا در یک محیط راحت خود را ابراز کنند. اگرچه صنعت قهوه رقابتی است و در بعضی از مناطق تحت سلطه بازیگران اصلی است ، اما این مدل های نوآورانه تجاری ، همراه با استراتژی های موثر مارک تجاری ، مطمئناً با مصرف کنندگان امروزی یک موفقیت است.

حتما بخوانید!  1.آموزش باریستا در غرب تهران با متریال مصرفی به صورت رایگان

منبع:

https://jinocafe.ir/%d9%85%d8%aa%d9%81%d8%a7%d9%88%d8%aa-%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c-%da%a9%d8%a7%d9%81%db%8c-%d8%b4%d8%a7%d9%be/%d8%a7%db%8c%d8%af%d9%87-%d8%ae%d9%84%d8%a7%d9%82%d8%a7%d9%86%d9%87-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%da%a9%d8%a7%d9%81%db%8c-%d8%b4%d8%a7%d9%be/

cafejino بازدید : 41 یکشنبه 26 مرداد 1399 نظرات (0)

چطوری مدیر کافه بشیم

چطوری مدیر کافه بشیم؟

مدیران کافی شاپ برای موفقیت کافی شاپ یا کافه مهم هستند. یک مدیر کافی شاپ باید از اکثر کارهای روزانه مراقبت کند ، دانش گسترده ای از قهوه داشته باشد و اطمینان حاصل کند که کارمندان کافه روزانه  آماده ارائه خدمات به مشتریان هستند. در زیر ، شما را از طریق تمام اطلاعاتی که برای تبدیل شدن به یک مدیر کافه لازم دارید ، راهنمایی می کنیم.

مدیر کافه چه کاری انجام می دهد؟
یک مدیر کافی شاپ یا کافه عمدتا وظیفه نظارت بر کارهای روزانه ای را که کارمندان انجام می دهند از قبیل آماده سازی کافه ، درست کردن قهوه و سرویس دهی به مشتریان دارند انجام می دهد. سایر وظایف تا حد زیادی به اندازه کافی شاپ بستگی دارد. برخی از وظایف می تواند توسط مدیر منطقه یا صاحب کافه انجام شود. در زیر ، ما برخی از مسئولیت های اصلی مدیران کافه را بیان می کنیم.

توضیحات شغلی مدیر کافه
توضیحات شغلی مدیر کافه معمولاً دارای مسئولیت هاییست. معمولاً لازم است كه قبلاً در صنعت قهوه كار كرده باشید یا به عنوان مدیر بارستی یا كافه فعالیت كنید. شما باید درک درستی از دستگاه های قهوه تجاری و نحوه درست کردن نوشیدنی های خاص مانند لاته و macchiatos داشته باشید. در زیر ، ما برخی از مسئولیت های اصلی مدیران کافه را بیان می کنیم.

مسئولیتهای اصلی مدیر کافه
ریختن شیر در قهوه برای مشتری
استخدام و آموزش کارمندان کافی شاپ
کار با فروشندگان
برنامه ریزی منوها
اختصاص وظایف به کارمندان
نگهداری موجودی
مدیریت بودجه
ارائه خدمات به مشتریان

علاوه بر این ، باید آماده باشید که همیشه on time باشید. مدیران کافی شاپ ها معمولاً نیاز به تعطیلات دارند. در بعضی موارد ، در صورت بروز موارد اورژانسی در تعطیلات نیز ، ممکن است نیاز به مراجعه به محل و مقابله با مشکل داشته باشید.

حقوق مدیر کافی شاپ
متوسط مدیر کافی شاپ حدود 42000 دلار در سال درآمد دارد. حقوق مدیر کافی شاپ بستگی به مکان ، اندازه کافی شاپ یا کافه و تجربه متقاضی دارد. این که آیا کافی شاپ یا کافه ای که شما مدیریت می کنید متعلق به یک شرکت باشد یا یک مالک خصوصی نیز می تواند عامل افزایش حقوق باشد.

نحوه نوشتن رزومه مدیر کافه
حتماً اطلاعات مربوط به رزومه مدیر کافه خود را درج کنید:

اطلاعات تماس: نام ، آدرس ، شماره تلفن و آدرس ایمیل خود را درج کنید.
خلاصه: یک متن کوتاه (1-2 جمله) بنویسید که خلاصه ای از تجربه و مهارت های شماست.
تجربه: هر یک از موقعیت های گذشته خود ، مکان های آنها ، تاریخ هایی که در آنجا کار کرده اید را لیست کنید و 2-4 امتیاز را برای توصیف وظایف خود درج کنید.
تحصیلات: تحصیلات تکمیل شده خود را ، از جمله رشته های مهم یا گواهینامه ها ، لیست کنید. درجه یک در مدیریت تجارت معمولاً یک امتیاز اضافی است.
مهارت ها: مهارت های مناسب مربوط به موقعیت (خدمات به مشتری ، رهبری ، مدیریت زمان) را لیست کنید.

حتما بخوانید!  انواع دانه قهوه را بشناسیم!

اطمینان حاصل کنید که رزومه خود را متناسب با کافی شاپی که درخواست می کنید تنظیم کرده اید. اگر متقاضی یک کافی شاپ شلوغ هستید ، حتماً تأکید کنید که تحت فشار کار می کنید. اگر متقاضی یک کافه لوکس هستید ، به تجربه خود در محیط های رسمی توجه کنید.

آخر ، حتماً یک دوست یا عضو خانواده را از طریق رزومه خود بخوانید تا مطمئن شوند که هیچ چیزی را اشتباه بیان نکرده اید.

آموزش مدیر کافی شاپ – چطوری مدیر کافه بشیم؟

معمول است که یک مدیر کافی شاپ از طریق موقعیت ورود به سطح این نقش را انتخاب کند. اما اخذ مدرک مدیریت اقتصادی ،  مدیریت رستوران راه دیگری برای کسب این مقام است. اگر یک مدرک 4 ساله ندارید ، می توانید برنامه های مدرک دیپلم حرفه ای مدیریت را نیز پیدا کنید.

آموزش یک مدیر کافی شاپ هرگز کامل نیست. حتی وقتی مدیر کافی شاپ شوید ، همیشه باید به دنبال فرصت هایی برای رشد باشید. در زیر برخی از فرصت ها را برای موقعیت شما ذکر می کنیم.

محصولات ویژه نوشیدنی یا کالاهای مخصوص غذایی را در کافه خود تولید کنید.
برای جذب مشتری به کافی شاپ خود از رسانه های اجتماعی و تاکتیک های بازاریابی استفاده کنید.
یک برنامه پاداش ایجاد کنید که مشتریان بتوانند در هنگام صرف مقدار مشخصی از پول ، نوشیدنی رایگان یا غذاها را دریافت کنند.
برای آموزش خود در مورد ایده های جدید ، کتاب هایی در مورد مدیریت و بازاریابی رستوران ها بخوانید.

یک مدیر کافه یا کافی شاپ تضمین می کند که کارمندان شما ساماندهی شده و کار شما به طور مؤثر اداره می شود. به عنوان مدیر کافی شاپ می توانید در مورد نوع سبک مدیریتی را که می خواهید از آن استفاده کنید تصمیم بگیرید و در نهایت حتی یک روز کافی شاپ خودتان را نیز افتتاح کنید!

منبع:

https://jinocafe.ir/%da%86%d8%b7%d9%88%d8%b1%db%8c-%d9%85%d8%af%db%8c%d8%b1-%da%a9%d8%a7%d9%81%d9%87-%d8%a8%d8%b4%db%8c%d9%85%d8%9f/%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d9%85%d8%af%db%8c%d8%b1%db%8c%d8%aa-%da%a9%d8%a7%d9%81%d9%87/

cafejino بازدید : 47 یکشنبه 26 مرداد 1399 نظرات (0)

انواع دانه قهوه را بشناسیم

انواع دانه قهوه را بشناسیم :

معروف ترین و مهم ترین انواع دان قهوه یا میوه قهوه از چهار نوع درخت تولید می شود.
عربیکا، روبوستا و لیبریکا و اکسلسا که هر کدام از این نوع قهوه‌ها، ویژگی‌های مختص خود را دارند.
ویژگی‌هایی هم چون عطر، کافئین، قدرت رشد درختان قهوه، طعم و ظاهرو… البته قهوه لیبریکا و اکسلسا در بازار های جهانی، چندان رایج نیستند.
جدا از این که قهوه‌ها در انواع عربیکا و روبوستا و لیبریکاو... متفاوتند، مناطق کشت قهوه نیز می‌تواند ظاهر، طعم، عطر و به طور کلی بارزه‌های طعمی دانه را تحت تاثیر خود قرار دهد.
این نکته را فراموش نکنید که تفاوت قیمت دان‌های قهوه با یکدیگر دلیلش بد یا خوب بودن آن نیست، بلکه شرایط کشت در هر کشور مختلف است و سبب تولید قهوه‌ای با عطر و طعم متفاوت حجم و گستردگی متفاوت و در نهایت، قیمت متفاوت می‌شود.

منبع:

https://jinocafe.ir/%d8%a7%d9%86%d9%88%d8%a7%d8%b9-%d8%af%d8%a7%d9%86%d9%87-%d9%82%d9%87%d9%88%d9%87-%d8%b1%d8%a7-%d8%a8%d8%b4%d9%86%d8%a7%d8%b3%db%8c%d9%85/%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d9%82%d9%87%d9%88%d9%87/

cafejino بازدید : 51 یکشنبه 19 مرداد 1399 نظرات (0)

آموزش کافی شاپ و باریستا کافه ژینو

سرو انواع نوشیدنی و غذاها

در کافه و آکادمی ژينو امکان سفارش انواع بار قهوه و بار گرم(اسپرسو وترکیب های شیر،قهوه های دمی،آیس کافی) چای و دمنوش،بار سرد(ماکتل،میلک شیک،گلاسه،اسموتی) دسرها و غذاهای کافه ای در محیط آرام و دنج امکان پذیر میباشد.

مشاوره رایگان

مشاوره رایگان حضوری در خصوص آموزش کافی شاپ و راه اندازی کافی شاپ،کافه رستوران،کافه رستوران و …

آموزش کافی شاپ ، آموزش باریستا و راه اندازی

آموزش ۰ تا ۱۰۰ باریستا و بارتندری (کافی شاپ) در محیط کافه به صورت کاملا عملی زیر نطر اساتید دارای مدرک بین المللی با سابقه آموزش بیش از ۹۰۰ هنرجو موفق

cafejino بازدید : 40 یکشنبه 19 مرداد 1399 نظرات (0)
کشورهای تولید کننده قهوه :

۱-برزیل

بزرگترین تولیدکننده قهوه در جهان است و بیش از ۱۵۰ سال است که این جایگاه را حفظ کرده است. این کشور در سال ۲۰۱۱ بزرگترین تولیدکننده قهوه سبز در جهان بود و همچنان بدون رقیب مانده است.
۲- ویتنام
ویتنام در سال ۱۹۷۵ تنها ۶۰۰۰ تن تولید داشت در حالی که تولید این کشور در سال ۲۰۱۶ به یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن رسید. این افزایش تولید، ویتنام را دومین تولیدکننده بزرگ قهوه در جهان ساخته است.
۳- کلمبیا
این کشور بزرگترین تولیدکننده دانه عربیکا در جهان است که گفته می‌شود قدمت آن به سال ۱۷۹۰ برمی‌گردد.
۴- اندونزی
اندونزی چهارمین تولیدکننده بزرگ قهوه در جهان است و اگرچه در تولید قهوه رتبه بالایی نداشته است اما در سال ۲۰۱۶ به میزان ۶۶۰ هزار تن تولید داشته است.
۵- اتیوپی
اتیوپی قهوه معروف عربیکا را پرورش می‌دهد. اتیوپی بیش از ۱۱۰۰ سال است که قهوه تولید می‌کند و منشا اصلی قهوه عربیکا است که محبوب میلیونها نفر است. ۲۸ درصد از صادرات سالانه اتیوپی قهوه است و ۱۶ میلیون اتیوپیایی در این بخش مشغول به کار هستند.
۶- هندوراس
هندوراس شرایط اقلیمی مناسبی برای تولید قهوه دارد و یکی از بهترین تولیدکنندگان قهوه ارگانیک در جهان است.
۷- هند
هند یک کشور زراعی بزرگ است که هزاران محصول مختلفی در آن کشت می‌شود و قهوه را نیز دربرمی‌گیرد. قهوه عمدتا در مناطق جنوبی هند و در فصل زمستان که آب و هوای مناسبی برای این محصول دارد، تولید می‌شود.
۸- اوگاندا
ارز آورترین صادرات اوگاندا قهوه است که توسط اتیوپیایی‌ها به این کشور معرفی شد و شمار زیادی از مردم اوگاندا در کسب و کار قهوه به فعالیت مشغول هستند.
۹- مکزیک
این کشور دانه‌های قهوه مرغوب عربیکا را نزدیک منطقه ساحلی گواتمالا تولید می‌کند. قهوه در دهه ۱۹۸۰ به ارزشمندترین محصول این کشور تبدیل شد و همچنان باقی مانده است. در حال حاضر مکزیک بزرگترین واردکننده قهوه در جهان است.
۱۰- گواتمالا
گواتمالا کشور کوچکی است که جایگاه بالایی در صنعت قهوه دارد. تولید قهوه در گواتمالا در سال ۱۸۵۰ آغاز شد و هرگز متوقف نشده است. تولید این کشور در سال ۲۰۱۶ به ۲۰۴ هزار تن بالغ شد.

cafejino بازدید : 44 چهارشنبه 15 مرداد 1399 نظرات (0)
بدون تجربه باریستا
بدون تجربه باریستا چطور میتونیم باریستای حرفه ای بشیم؟

در حالی که دم کردن یک فنجان قهوه خوشمزه ممکن است به شما حس باریستا را بدهد ، واقعیت کار پیچیده تر از این است. ماشین های فانتزی برای عملی کردن و دستور العمل های پیچیده برای حفظ کردن وجود دارد.

با این حال ، جذابیت کار در کافی شاپ محلی باقی مانده است. محیط عالی ، بوی قهوه تازه ، همکاران. چه کسی آرزو نکرده که به عنوان یک باریستا کار کند؟

یک مشکل کوچک: شما اولین چیز را راجع به کار به عنوان یک باریستای واقعی نمی دانید.

نترسید.اینجا راهی برای شما وجو دارد. در اینجا چند نکته و ترفند وجود دارد که به شما کمک می کند تا بدون تجربه باریستا، به یک باریستا تبدیل شوید.

ابتدا بدانید که کافی شاپ به دنبال چه مواردی است:
بیشتر کافی شاپ های محلی از شما می خواهند یک رزومه  برای این موقعیت ارسال کنید. اینها برخی از خصوصیاتی است که اکثر مدیران در کار خود می خواهند:

1. توجه به جزئیات و اجرای آن
کارفرمایان می خواهند بدانند که شما می خواهید  کاپوچینویی را درست کنید که نه تنها ظاهر خیلی خوبی دارد، بلکه از طعم عالی نیز برخوردار است. کار ساده ای نیست شما می خواهید تأکید کنید که جزئیات برایتان خیلی مهم است.

2. شاد و دوستانه باشید
هر Barista مجبور است با مشتری ها – به ویژه مشتری های بدخلق که هنوز قهوه خود را ندیده اند ، مقابله کند. یک لبخند زیبا در این کار بسیار سخت خواهد شد اما احتمال بازگشت مشتری را افزایش می دهد.

3. انعطاف پذیر و قابل اعتماد
بیشتر باریستاها مجبورند شیفت های طولانی و اغلب آخر هفته ها را انجام دهند. قبل از درخواست کار، مطمئن شوید که آماده هستید تا دیروقت کار کنید و زودتر حضور پیدا کنید.

4. بازیکن تیم
به عنوان یک Barista ، شما باید با کارمندان و مشتریان ارتباط برقرار کنید. مهارت های ارتباط با مردم یک ضرورت است.

سپس اصول را بیاموزید
1. زبان را یاد بگیرید
نمی دانید تفاوت بین Latch Macchiato و White Flat چیست؟ در مورد اصطلاحات بارستی مطالعه کنید.

2. در دوره های آموزش باریستا شرکت کنید و فیلم تماشا کنید 
بیاموزید که چگونه کاپوچینو بی نقصی را از قهرمان Barista World 2010 2010 تهیه کنید و بدانید که چگونه می توانید برخی از هنرهای دلهره آور دیوید بووی لاته را ایجاد کنید.

حتما بخوانید!  برنامه های آموزش و صدور گواهینامه کافی شاپ در سایت howtostartanllc

3. در خانه تمرین کنید
تمرین خیلی خوب است. Craigslist و Ebay را جستجو کنید تا یک دستگاه اسپرسو ارزان قیمت یا استفاده شده پیدا کنید و سپس تمرین عملی را انجام دهید! اگر واقعاً آماده هستید که یک متخصص قهوه شوید ، باید یکی از این موارد را داشته باشید.

اکنون ، کار را انجام دهید:
اکنون که شما یک متخصص قهوه هستید و تمام دستور العمل های نوشیدنی را یاد گرفتید ، آماده هستید که به بیرون بروید و تبدیل به یک Barista شوید. در اینجا چند نکته برای استخدام در واقع آورده شده است.

1. منظم باشید
صاحبان کافی شاپ دوست دارند مشتریان خود را استخدام کنند. یک کافی شاپ محلی را که دوست دارید انتخاب کنید و مدتی را برای آشنایی با مالکان و کارمندان سپری کنید. بعد از چند هفته به آنها بگویید که شما علاقه مند به کار در آنجا هستید. وقتی شغلی باز می شود ، اولین کسی خواهید بود که در مورد آن آگاهی دارید.

2. به عنوان صندوق دار شروع کنید
موقعیت های صندوقدار معمولاً نیازی به تجربه ندارند. در یکی از این موقعیت ها در کافی شاپ مورد علاقه خود شروع کنید و سپس راه خود را ادامه دهید.

3. به صورت رایگان کار کنید
اگر کافی شاپ رویایی شما تجربه قبلی را برای باریستا نیاز دارد ، می توانید برای چند روز به صورت رایگان در آنجا کار کنید. این نشان دهنده اشتیاق شما به کار و تمایل به انجام هر کاری که برای دستیابی به آن باشد ، است.

4. جستجو در فرصتهایی که نیازی به تجربه ندارند
هنگام مرور لیست های شغلی barista ، بخش مدارک تحصیلی را با دقت بخوانید. برخی از کافی شاپ های محلی به تجربه قبلی نیاز ندارند و مایل به آموزش هستند.

5- از یک کافی شاپ زنجیره ای شروع کنید
کافی شاپ های زنجیره ای مانند Starbucks معمولاً به تجربه قبلی احتیاج ندارند. کار را با آن شروع کنید و بعد از 6 ماه تجربه به کافی شاپ محلی خود مراجعه کنید.

به طور خلاصه ، تا زمانی که اعتماد به نفس ، دانش و اشتیاق به کار داشته باشید ، می توانید کاملاً در هر کافی شاپ محلی بدون تجربه باریستا به یک Barista تبدیل شوید. رزومه خود را چاپ کنید ، لبخند بزنید ، و برای خودتان آرزوی موفقیت کنید!

منبع:

https://jinocafe.ir/%D8%A8%D8%AF%D9%88%D9%86-%D8%AA%D8%AC%D8%B1%D8%A8%D9%87-%D8%A8%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D8%A7/

cafejino بازدید : 35 سه شنبه 14 مرداد 1399 نظرات (0)

6 ایده شگفت انگیز برای دکور کافی شاپ!!!

6 ایده شگفت انگیز برای دکور کافی شاپ!!!

کافی شاپ ها نقطه عطفی برای طیف گسترده ای از مشتریان است. فضای داخلی کافی شاپ شما توانایی درگیر کردن مشتریانتان و افزایش راحتی و ترغیب آنها به وفادار بودن را دارد. این که آیا شما فقط کافی شاپ را افتتاح می کنید یا به دنبال به روزرسانی دکوراسیون و طراحی خود هستید ، بسیار مهم است .بنابراین می توانید فضایی جذاب را ایجاد کنید که تجارت شما را بهبود بخشد.

مبانی دکوراسیون داخلی کافی شاپ
در زیر سه اصول در هنگام تنظیم فضای داخلی کافی شاپ شما وجود دارد.

پیشخوان کافی شاپ با چراغهای رشته ای در بالای سر
که باز تاب نام تجاری شما باشد. اگر یک برند قوی داشته باشد که از طریق دکور ، کارمندان ، خدمات و کالاهای ارائه شده شما قابل پذیرش باشد ، کافه شما به یاد ماندنی خواهد بود. نام تجاری شما شامل مفهوم ، هویت ، شخصیت کافه و رستوران شما است. دکوراسیون کافه و طراحی داخلی کافی شاپ شما باید با برند شما مطابقت داشته باشد و آن را ارتقا بخشد ، و از محیطی که برای مراجعان شما مشهود است ، استفاده شود.

روشنایی 

در صورت امکان ، از نور طبیعی استفاده کنید و در انرژی خود را صرفه جویی کنید.  برای ایجاد یک فضای آرامش بخش در شب ، تن های گرم و نرم ایده آل هستند زیرا تضاد ملایم تری از تاریکی ایجاد می کنند. با این وجود ، بسته به برند کافی شاپ خود ، ممکن است همیشه از تن های سرد یا گرم استفاده کنید.

آنرا غیرقابل چاپ و تعاملی کنید. مطالعات نشان می دهد که صنعت رستوران ها همچنان به شکوفایی خود ادامه می دهند ، زیرا مردم از تجربه هایی مانند بیرون رفتن برای غذا خوردن لذت می برند. علاوه بر این ، با رشد رسانه های اجتماعی ، بیشتر افراد به دنبال به اشتراک گذاشتن تجربیات خود با دیگران از طریق تصاویر روی برنامه هایی مانند اینستاگرام هستند. عناصر جذاب در فضای داخلی کافی شاپ خود با چشم نوازی جذاب ، به ایجاد یک تجربه کامل برای مشتریان کمک می کند و در عین حال به عنوان یک تاکتیک بازاریابی رایگان نیز درنظر گرفته می شود.

ایده هایی برای تم کافی شاپ شما

فضای داخلی کافی شاپ باید مطابق با برند شما باشد. برای نشان دادن نام تجاری ، مفهوم و ارزش های خود ، مضامین زیر را در نظر بگیرید.

Industrial-style coffee shop interior

1. فضای داخلی کافی شاپ به سبک صنعتی

یک موضوع صنعتی از انبارها ، کارخانه ها و سایر فضاهای صنعتی الهام می گیرد. در زیر چند نمونه از آنچه ممکن است در کافی شاپ با دکوراسیون به سبک صنعتی مشاهده کنید ، آورده شده است.

مانند لوله ها ، آجرها ، تیرهای سقفی ، آرماتورهای آهنی و چوب فرسوده
سبدهای سیم
اجزای مکانیکی مانند چرخ دنده ها و پیچ ها
استفاده از مواد سخت افزاری سخت ، مانند چرم ، مس ، سنگ و آلومینیوم
مخلوط کردن اجزای timeworn و اجزای مدرن ، مانند یک لامپ مدرن در بالای یک میز
پالت رنگ: رنگ های خاکستری ، سیاه ، برنزه ، سفید و تیره

Modern-style coffee shop interior

2.دکوراسیون به سبک مدرن

دکوراسیون به سبک مدرن در نیمه اول قرن بیستم محبوبیت زیادی پیدا کرد. یک اصل اساسی در این سبک طراحی این است که فرم باید از عملکردی پیروی کند ، به این معنی که هر قطعه مبلمان و دکوراسیون باید با هدفی باشد. در زیر چند نمونه از آنچه ممکن است در کافی شاپ با دکوراسیون مدرن مشاهده کنید ، آورده شده است.

دکوراسیون به سبک مدرن در نیمه اول قرن بیستم محبوبیت زیادی پیدا کرد. یک اصل اساسی در این سبک طراحی این است که فرم باید از عملکردی پیروی کند ، به این معنی که هر قطعه مبلمان و دکوراسیون باید با یک هدف عملی و عمدی ساده باشد. در زیر چند نمونه از آنچه ممکن است در کافی شاپ با دکوراسیون مدرن مشاهده کنید ، آورده شده است.

خطوط واضح و سطوح صاف
نبود جزئیات پیچیده
ترکیبی از عناصر راحت و پیشرفته
خطوط تمیز و رنگ های خنثی ممکن است با لوازم جانبی جسورانه ، واضح و روشن مانند یک مبل با رنگ روشن ،  کوسن یا یک تکه از هنر انتزاعی متعادل شود.

بافت با پارچه هایی مانند ابریشم ، مخملی  ، کتان یا پشم
لهجه های فلزی مانند فولاد ضد زنگ ، نیکل و کروم را تمیز کنید و ظاهری براق ایجاد می کند
تن های چوبی بسیار سبک یا تیره
بدون درهم و برهمی؛ تمیز و سازمان یافته
پالت رنگ: قهوه ای ، تاوپ ، کرم یا سفید خالص

Mid-Century coffee shop interior

3. کافی شاپ با دکوراسیون در اواسط قرن
از اواسط دهه 1930 تا 60s ، طراحی اواسط قرن با کاوش در مواد جدید با توجه به فن آوری های جدید و در عین حال سنتی مشخص است. شبیه به طراحی مدرن ، در اواسط قرن . در زیر چند نمونه از آنچه ممکن است در کافی شاپ با دکوراسیون در اواسط قرن مشاهده کنید ، آورده شده است.

مواد منحصر به فرد یا متضاد ، از جمله پلاستیک ، وینیل ، شیشه ، پلکسی گلاس و تخته سه لا
خطوط تمیز ، اشکال هندسی
میز و صندلی با پایه های خمیده
مبلمان ارگونومیک
عناصر چوب و توئیت
پالت رنگ: خاکستری دودی ، سبز آووکادو ، زرد خردل ، نارنجی کدو تنبل

Hygge coffee shop interior

4. کافی شاپ Hygge
“Hygege” یک کلمه و مفهوم دانمارکی است که به شادی و حضور اشاره دارد. دکور هیگی بر راحتی ، گرما و افراط و تفریط تأکید نمی کند. فضای داخلی پر از خلوص و با بسیاری از عناصر طبیعی و دنج است. در زیر چند نمونه از آنچه شما ممکن است در کافی شاپ با دکوراسیون هیج مشاهده کنید ، آورده شده است.

حتما بخوانید!  برنامه های آموزش و صدور گواهینامه کافی شاپ در سایت howtostartanllc

روشن ، گرم و روشن؛ شمع ها ، شومینه یا چراغ های دو رشته ای
استفاده از چوب و سنگ
بافت های نرم و ترکیبی
بالش های کرکی ، فرش های مخمل خواب دار
صندلی راحت
فضای گرم و دلنشین
طبیعی ، احساس نارسایی
گره های دنج
پالت رنگ: رنگ های خنثی ، خاکستری های سبک ، قهوه ای ها ، کرم ها

Rustic coffee shop interior

5. کافی شاپ یه سبک روستایی
طراحی داخلی روستایی طیف وسیعی از عناصرطبیعی را در خود جای داده است. در زیر چند نمونه از آنچه ممکن است در کافی شاپ با دکوراسیون روستایی مشاهده کنید ، آورده شده است.

بسیاری از عناصر طبیعت ، از جمله گیاهان در گلدان ها ، دیوارهای گیاه و گل ها
مخلوط انواع چوب ، از جمله چوب خام
اجزای خانه های مزرعه ، مانند کوزه یا ظرف شیر
زیبایی ناهموار
چوب خام ، سنگ ، فلز
میز پیک نیک داخلی
سبدهای حصیری و عناصر حصیری
مزارع گالوانیزه
تخته سیاه
پالت رنگ: رنگهای خنثی مانند برنزه ، کرم ، قهوه ای و سبز

Vintage coffee shop interior

6. کافی شاپ به سبک وینتیک
دکور وینتیک الهام بخش از گذشته است و ممکن است شامل سبک های مختلف از دهه های مختلف باشد. یک فضای رمانتیک و جذاب را با عناصر عتیقه ای که بر الگوی و تزئینات زیبا و ظریف تأکید می کنند ، نشات می گیرد. در زیر چند نمونه از آنچه ممکن است در کافی شاپ با دکورهای وینتیک مشاهده کنید ، آورده شده است.

کاغذ دیواری
سفره و دستمال سفره
تکه هایی با عناصر زینتی مانند پارچه های دوزی ، حلقه ها ، لحاف ها یا نیمکت ها و صندلی هایی با الگوهای پیچیده
صندوق جوبی

چمدان وینتیک
ظروف چینی به عنوان دکوراسیون یا برای سرو
پرده
قوطی برای نگه داشتن قهوه ، چای ، آرد ، شکر
صندلی ها و صندلی های سبک ویکتوریا
چوب ماهگون
لوسترها یا لامپهای آغشته به رنگ
پالت رنگ: انواع رنگ های پاستیل یا محو مانند رنگ نارنگی ، هلو ، نارنجی روشن ، خردل خردل ، سبز دریایی
برخی از منحصر به فرد ترین فضای داخلی کافه ، اجزای مختلف را از چندین موضوع مختلف بیرون می کشند. همیشه در استفاده از این مضامین به عنوان دستورالعمل یا الهام ، کافی شاپ خود را به خواسته و برند تجاری خود سفارشی کنید.

دکوراسیون کافی شاپ
کتاب و گلدان گل در قفسه آویزان با آجر سفید در پشت آن
بسته به نوع کافه شما ، ممکن است قسمت های خاصی از شخصیت ، ارزش های کافی شاپ شما در رنگ و مضمون دکوراسیون کافی شاپ شما کاملاً مشهود باشد. انتخاب دکور عاقلانه برند و ارزش های شما را در اختیار مشتریانتان قرار می دهد. علاوه بر این ، دکوراسیون کافی شاپ شما این توانایی را دارد که فضای شما را جذاب تر و همه گیر تر کند.

کتاب و مجله. کتاب هایی را انتخاب کنید که مربوط به برند شما باشد. اگر از مزارع محلی پشتیبانی می کنید ، کتابهایی را در مورد کشاورزی قرار دهید. اگر از بزرگ شدن در میانه غربی الهام گرفته اید ، کتابهایی در مورد زادگاه خود درج کنید. شما حتی می توانید ترکیبی از کتاب های الکترونیکی را برای برآورده کردن طیف وسیعی از علاقه های مشتری درج کنید.
سرویس و ظروف غذاخوری. سبک و رنگ لیوان ها و ظروف شما می تواند شخصیت برند شما را به معرض نمایش بگذارد. به عنوان مثال ، یک کافی شاپ مدرن ممکن است شامل لیوان و بشقاب های روشن باشد ، در حالی که یک کافه روستایی ممکن است لیوان های رنگی خنثی و شیشه های سنگ تراشی را برای آب ارائه دهد.

اثر هنری. هنری گنجانیده شده که به ارزش ها ، و برند شما مربوط می شود. هنرمندان محلی را انتخاب کنید تا نشان دهند که شما بخشی از جامعه محلی هستید. اگر دلیلی برای شما مهم باشد ، مانند حقوق شهروندی ، شامل آثار هنری است که آن را بیان می کند ، مانند عکاسی از جنبش حقوق مدنی یا آثار هنری که نشانگر انحطاط است.
بازی ها. سرگرمی هایی را قرار دهید که مخصوص برند و فضای شما باشد. به عنوان مثال ، اگر کافه شما مفهوم زیبایی را نشان می دهد ، بازی هایی مانند انحصار یا شطرنج قرار دهید تا مشتریان را برای ماندن ، استراحت و لذت بردن تشویق کنید.
موسیقی این توانایی را دارد که یک نمایش خاص در کافه شما ایجاد کند. شما می توانید لیست پخش موسیقی خود را بر اساس نام تجاری یا ساعت روز خود تغییر دهید. اگر یک کافه روستایی کار می کنید ، سعی کنید موسیقی مردانه پخش کنید. اگر فضای شما مدرن است ، ترانه های پر طرفدار و محبوب تری را انتخاب کنید. همچنین ممکن است تصمیم بگیرید موسیقی خود را بر اساس مشتری خود تغییر دهید. اگر کافه شما پر از مشتریانی است که با لب تاب کار می کنند ، موسیقی پخش کنید که حواس آنها را پرت نکند، مانند جاز یا آهنگ های بدون شعر.

با میخ زدن به برند خود و انتخاب دکور برای بیان آن ، می توانید یک کافی شاپ موفق باشید. برای رقابتی ماندن ، همیشه مطمئن باشید که آخرین ترندها را در کار خود وارد کنید.

منبع:

https://jinocafe.ir/6-%d8%a7%db%8c%d8%af%d9%87-%d8%b4%da%af%d9%81%d8%aa-%d8%a7%d9%86%da%af%db%8c%d8%b2-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%af%da%a9%d9%88%d8%b1-%da%a9%d8%a7%d9%81%db%8c-%d8%b4%d8%a7%d9%be/

cafejino بازدید : 98 شنبه 11 مرداد 1399 نظرات (0)

انتخاب نام عالی برای کافی شاپ!

انتخاب نام عالی برای کافی شاپ!
آنچه را که برای افتتاح کافی شاپ ، لازم است به دست آورید: مهارت های barista ، دستور العمل های نوشیدنی های جذاب و دانش برای برخی از غذاهای خوشمزه.

اینها همه عالی و کاملاً ضروری است ، آیا می خواهید برای کافه تان نامی عالی انتخاب کنید؟ یک لیوان بزرگ قهوه را برای این کار دم کنید زیرا این کار به دقت نیاز دارد.

به تمام کافی شاپ های موفق نگاهی بیندازید و خواهید فهمید که اکثر آنها اسامی عالی دارند. تقریباً مانند هر نوع شغل دیگر ، انتخاب اسمی که بی نظیر و جذاب باشد ، بخش مهمی از فرآیند برنامه ریزی تجارت است. شما می خواهید یک رهگذر در حالی که قدم می زند نام شما را ببیند و وارد کافه شما شود ، و یک نام خوب می تواند این اتفاق را ایجاد کند.

چند نکته باید در نظر گرفته شود:

نام ساده انتخاب کنید: نامی کوتاه و شیرین را انتخاب کنید و سعی کنید از اسامی که تلفظ یا هجی کردن آن دشوار است پرهیز کنید! شما می خواهید که مشتریان بتوانند شما را به راحتی به یاد بیاورند .
به نوشیدنی های خود نگاه کنید: نامی الهام بخش را پیدا کنید ، شاید در انتهای یک فنجان قهوه (یا دو یا سه یا سه …). “اسپرسو” ، “موچا” و “لاته” همه به یک اسم خوب هستند ، خصوصاً برای کسی که آرزوی یک فنجان قهوه را دارد.
از نام خود استفاده کنید: اگر نام شما جو است ، با یک عکس اسپرسو جشن بگیرید! به نظر می رسد اسپرسو جو بسیار خوب است! حتی اگر نام شما جو نباشد ، شخصیت و خانه داری را به نام کافه شما اضافه می کند.
از موقعیت مکانی خود استفاده کنید: موقعیت مکانی نقش مهمی در موفقیت کافی شاپ شما دارد ، بنابراین چرا نباید آن را به نام فروشگاه خود تأکید کنید؟ Manhattan Mocha ، Jacksonville Java و Boston Baristas تنها چند نمونه برای به دست آوردن آب میوه ها هستند (یا باید بگویم قهوه)!
از صفت ها استفاده کنید: با استفاده از نوشیدنی قهوه یا غذای خوشمزه ، سعی کنید صفت های مختلف (گرم ، خانگی ، شیرین و غیره) را اضافه کنید تا ببینید چه چیزی به خوبی در کنار هم جریان دارد.
از یک موضوع استفاده کنید: اگر کافه شما یک موضوع دارد ، در صورت امکان آن را در این نام وارد کنید.
به مخاطبان خود فکر کنید: آیا شما سعی می کنید کافه خود را به سمت جمعیت خاصی از مردم ببرید؟ اگر اینگونه است ، هنگام فکر کردن به نام کافه ها این را به خاطر بسپارید. جوانان به احتمال زیاد مکرر کافه ای بنام “قهوه Old Geezer’s” را ندارند.

حتما بخوانید!  آموزش افتتاح کافی شاپ - چگونه یک کافی شاپ جدید افتتاح کنیم؟

نظرات دیگران را بپرسید
بعد از تهیه لیست بسیار طولانی از نامهای ممکن (اشکالی ندارد که برخی از آنها را که احمقانه به نظر مبرسند، آنها را نیز ذکر کنید ، زیرا این لیست باریک تر می شود ، و پس از چندبار خواندن این نام ها ،ممکن است رشد کنند). دوستان و اعضای خانواده را لیست کنید و آنها را انتخاب کنید تا نظر خود را بگویند. این کار به شما ایده می دهد که چه نامهایی به کافه شما می آید ، نوعی جذابیت که می تواند همه تفاوت ها را ایجاد کند.

اگر واقعاً با داشتن اسامی مشکل دارید ، یا اگر بین چند مورد خوب گیر افتاده اید ، گروهی را دعوت کنید تا در مورد برخی از قهوه ها صحبت کنند! فقط آن قهوه را نوش جان کنید ، این نام برای شما خواهد آمد!

منبع:

https://jinocafe.ir/%d8%a7%d9%86%d8%aa%d8%ae%d8%a7%d8%a8-%d9%86%d8%a7%d9%85-%d8%b9%d8%a7%d9%84%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%da%a9%d8%a7%d9%81%db%8c-%d8%b4%d8%a7%d9%be/

cafejino بازدید : 52 شنبه 11 مرداد 1399 نظرات (0)

هزینه راه اندازی کافی شاپ چقدر میشه؟

این روزها کافی شاپ ها از مکان های پر طرفدار هستند، به همین دلیل از جمله کسب و کارهای پر سود در نظر گرفته می شوند. اگر تصمیم به راه اندازی کافی شاپ دارید باید هزینه راه اندازی کافی شاپ را در نظر بگیرید، و هزینه های آن را مدیریت کنید تا موفقیت و سود خود را چند برابر کنید.

برای ورود به صنعت کافه داری، شما باید بدانید که چه هزینه‌هایی ضروری هستند و چه هزینه‌هایی غیر ضروری خواهند بود. با این کار شما می‌توانید هزینه‌های غیر ضروری را حذف کنید و بیشتر روی هزینه‌های ضروری تمرکز کنید.
 
هزینه‌هایی که برای راه اندازی کافی شاپ ضروری هستند
این هزینه ها همان مواردی هستند که برای افتتاح کافی شاپ و شروع کار به آنها نیاز دارید.هزینه های غیر ضروری مثل دستگاههایی که در ابتدا خیلی برای شما کارایی ندارد فعلا تهیه نکنید و به جای آن دستگاه قهوه جوش از هزینه های ضروری محسوب می شود.
 
هزینه گرفتن مجوز
برای راه اندازی کافه ابتدا باید به فکر مجوز و هزینه های آن باشید، با اصل سند و اجاره نامه به اتحادیه صنف بروید اگر مکانتان مشکلی نداشته باشد با پروانه کافی شاپ موافقت  می شود و همچنین نامه های اماکن ، بهداشت ، دارایی باید ضمیمه شوند.
باید طوری هزینه ها را مدیریت کنید که مقداری از سود را برای هزینه های اجاره یا رهن مکان کنار بگذارید(درصورت نداشتن مکان از خودتان)و همچنین باید در نظر داشته باشید که مکان مناسبی را برای افتتاح کافه در نظر بگیرید چون تاثیر بسیار زیادی در مقدار سود شما دارد خصوصا اگر بسیار پر رفت و آمد باشد و همچنین دسترسی مناسب و جای پارک برای ماشین به راحتی پیدا شود. معمولا مکان های فرهنگی و دانشگاهها از جمله مکان های پر رفت و آمد و مناسب برای کافی شاپ هستند از دیگر مکان های مناسب می توان به سینما ها، کتابخانه ها لابی ها و مراکز خرید اشاره کرد.درست است که مکان های شلوغ هزینه زیادی دارد اما سود بیشتری را به همراه دارد .
 
هزینه دکوراسیون کافه
یکی از مواردی که بسیار شما را در بین رقبا ممتاز می کند دکوراسیون خاص و متفاوت است پس برای آن بدون اصطراب هزینه کنید و نگران نباشید، به این نکته توجه کنید که مشتری باید فضای شما را دوست داشته باشد سالن باید به گونه ایی باشد که مشتری پسند و جذاب باشد تا مشتری بار دیگر به کافه شما باز گردد. میز و صندلی راحت، ور مناسب و موزیک را فراموش نکنید.
 
هزینه های تجهیزات کافه
شما باید با آگاهی از قیمتها تجهیزات را تهیه کنید. تجهیزات اصلی مورد نیاز برای پذیرایی از مشتریان را فراموش نکنید.می توانید بعضی از تجهیزات را دست دوم خریداری کنید اما به این نکته توجه کنید که سالم باشند.و نیز می توانید وسایل مورد نیاز خود را از تامین کننده ها با قیمتی پایین تر خریداری کنید و در هزینه ها ی راه اندازی کافی شاپ صرفه جویی کنید.
 
هزینه های منوی کافی شاپ
در نظر داشته باشید که باید هزینه های کافه را مدیریت کنید تا دخل و خرجتان مشخص شود. یاید هزینه تمام شده  هر نوشیدنی و خوراکی مشخص شود.به عنوان مثال اگر کیک در منویتان وجود  دارد حساب کنید که چه مقدار مواد لازم برای آن استفاده می شود، با این کار می توانید به درستی رو هر آیتم منو  با سود خود قیمت بگذارید. و برای نوشیدنی ها و غذا ها نیز به همین شکل.
همیشه مواد با کیفیت انتخاب کنید تا مشتریان بیشتری را جذب کنید. و رضایت آنها را چند برابر کنید.پس به دنبال مواد بی کیفیت و ارزان نباشید تا مشتریان وفادار خود را بیشتر کنید.منوی ساده انتخاب کنید، شما به همه خوراکی و نوشیدنی ها در منوی خود نیاز ندارید، منوی ساده و با کیفیت بسیار مهم است، منظور از منوی ساده این است که مواردی را انتخاب کنید که تهیه آنها برای شما راحت و به صرفه است با این کار فروش خود را بیشتر می کنید  و درنهایت سودتان بیشتر خواهد شد.
 
هزینه کارکنان
شما نیاز دارید در کافه خود نیرو استخدام کنید تا در کارهای آشپزی ، سفارشات مشتریان ، سرو ، نظافت و … به شما کمک کنند.برای استخدام نیرو هزینه های چاپ آگهی را به یاد داشته باشید. علاوه بر آن هزینه ماهیانه حقوق کارکنان را نیز در نظر بگیرید،ابتدا در مورد حقوق کارکنان ، حسابدار ، نظافتچی تحقیق کنید و همچنین اگر از نیروهای متخصص استفاده می کنید باید هزینه بیشتری را برای حقوق آنها در نظر بگیرید و برای تخصص آنها ارزش قائل شوید. از افراد پر انرژی استفاده کنید، از کسانی که باعث رضایت شما و مشتریان شما می شوند.
 
هزینه تبلیغات 
شما برای اینکه بتوانید خودتان را به مشتریان معرفی کنید باید برای تبلیغات هزینه کنید.در شروع کار از روش های گران فیمت استفاده نکنید، در شبکه های اجتماعی خصوصا اینستاگرام فعالیت داشته باشید با کافه خود و فضای آنجا مشتریان را به کافه بکشانید. برای مشتریان وفادار تخفیف قائل شوید مثلا روز تولدشان به آنها تخفیف بدهید.
 
هزینه های غیر اصلی 
همیشه مقدار بیشتری هزینه در نظر بگیرید، شما اگر برای کافه خود اینترنت وصل کنید که مشتریان بتوانند در هنگام حضور در کافه از اینترنت استفاده کنند، پریز برق برای شارژ موبایل و وسایل الکتریکی را فراموش نکنید.
منبع:
cafejino بازدید : 58 شنبه 11 مرداد 1399 نظرات (0)

برنامه های آموزش و صدور گواهینامه کافی شاپ

برنامه های آموزش و صدور گواهینامه کافی شاپ  در سایت howtostartanllc:

متخصصان قهوه در سایر صنایع غذایی خاص ، اغلب برای تعمیق دانش و گسترش فرصت های شغلی خود برنامه های رسمی آموزش و صدور گواهینامه را دنبال می کنند. اکثر متخصصان قهوه – از باریستاها و مدیران کافه گرفته تا صاحبان کافی شاپ – می توانند از یک دوره آموزشی قهوه بهره مند شوند.

چگونه می توانید راهنمای راه اندازی کافی شاپ  را با الهام از متخصصان قهوه انجام دهید ، آنها به شما در تبدیل کردن رویاهایتان به واقعیت کمک می کنند ، از گرفتن دانه گرفته تا استخدام باریستا ، انتخاب بهترین سیستم POS ، تشکیل یک شرکت واقعی ، و …

چرا باید آموزش قهوه را دنبال کنید؟

همیشه چیزهای بیشتری برای آموختن در مورد قهوه مخصوص وجود دارد. این که آیا شما می خواهید مهارت های خود را در تهیه و بو دادن دانه تقویت کنید یا بهترین شیوه های نمونه برداری و تهیه قهوه را کشف کنید ، آموزش های حرفه ای بسیاری را پیدا خواهید کرد. کسب اطلاعات بیشتر در مورد این زمینه یا منطقه مورد نظر دیگر در جهان قهوه می تواند به بالا بردن عملکرد شغلی شما کمک کند و حتی منجر به فرصت های شغلی جدید شود.

انواع اصلی آموزش کافی شاپ

برنامه های آموزش و صدور گواهینامه کافی شاپ به طور معمول شامل پنج بخش اصلی است:

مهارت های Barista: این دوره ها معمولاً با اصول اولیه شروع می شود و برای ادامه در گزینه های پیشرفته باریستا گسترش می یابد.
بو دادن قهوه: معمولا قبل از بو دادن دانه قهوه نیاز به آموزش وجود دارد. این برنامه ها می توانند به شما در توسعه مهارتهای مورد نیاز برای پیگیری مسیر حرفه ای قهوه کمک کنند.
مهارت های مدیریتی: در حالی که مهارت های مدیریت قوی در هر نوع کار مهم است ، این دوره ها به شما کمک می کنند مهارت های خود را در زمینه سفارش ، برنامه ریزی ، ساخت منو و سایر عناصر مهم مرتبط با کار کافی شاپ گسترش دهید.
دوره های حرفه ای قهوه برای هداین کافه بسیار مهم است ، این دوره ها به طور معمول در مورد  طعم قهوه ، پردازش قهوه و نحوه انجام صحیح درست کردن قهوه به شرکت کنندگان آموزش می دهند.
خرید قهوه: فرآیند خرید قهوه – چه از طریق وارد کننده و چه مستقیم از یک مزرعه – اغلب خریداران جدید را با سوالات زیادی مواجه می کند. این دوره ها اطلاعات مهم و مورد نیاز شما را برای ساده کردن روند انتخاب ، خرید و واردات قهوه مناسب برای کافی شاپ فراهم می کنند.

دوره ها و مجوزهای پیشنهادی

1. برنامه مهارت های قهوه انجمن تخصصی قهوه

این برنامه که توسط انجمن تخصصی قهوه (SCA) ایجاد شده است ، مجموعه مشترک دوره های آموزش مداوم را برای متخصصان قهوه در سراسر جهان فراهم می کند. در ایالات متحده ، SCA برنامه وابستگی قهوه (CSP) را با همکاری انجمن صنفی Barista از آمریکا و انجمن تخصصی قهوه آمریکا (SCAA) ارائه می دهد.

برنامه چگونه کار می کند
برنامه CSP SCA شامل شش ماژول مختلف و سه سطح دشواری در هر ماژول برای ارائه آموزش برای متخصصان قهوه در هر مرحله از مشاغلشان است. در اینجا یک نمای کلی از سطح بالا وجود دارد:

ماژول ها:

معرفی ماژول قهوه: این دوره منشاء قهوه و چگونگی رشد آن به یک صنعت مدرن و جهانی را پوشش می دهد.
ماژول مهارت های Barista: این دوره بر مبنای مهارت های اساسی است که دانشجویان باید برای کسب مهارت در قهوه و همچنین نحوه تعامل با مشتریان و اصول تجارت قهوه ، کسب کنند.
ماژول دم کردن: این دوره شامل روش های اندازه گیری و استخراج همراه با نحوه ارزیابی قدرت قهوه برای کمک به دانش آموختگان در تهیه یک فنجان قهوه کاملاً محاسبه شده است.
ماژول قهوه سبز: در این دوره درباره موارد و مضرات پردازش قهوه سبز ، خرید و درجه بندی آن صحبت می شود. همچنین این امکان را به دانش آموزان می دهد تا مهارتهای خود را در خرید و ساختن سبد سهام افزایش دهند.
ماژول بو دادن: این دوره در مورد چگونگی بو دادن قهوه ، از جمله سطح و چرخه مختلف و همچنین نحوه کشف نقایص است. همچنین برخی مهارتهای مدیریتی را که در محل کار اعمال می شود ، در بر می گیرد.
ماژول مهارت های حسی: این دوره برای ارزیابی قهوه است و در مورد نحوه استفاده صنعت قهوه از مشخصات طعم قهوه استفاده می کند.

سطوح:

سطح پایه: این سطح اصول را در بر می گیرد ، و آن را برای دانش آموزان در هر سطح مناسب می کند.
سطح متوسط: این سطح یک نقطه شروع خوب برای متخصصان این صنعت با پایگاه دانش است.
سطح حرفه ای: این سطح برای افرادی که دانش و تجربه در صنعت قهوه دارند به دنبال تخصص در یک زمینه هستند ایده آل است.

حتما بخوانید!  آموزش افتتاح کافی شاپ - چگونه یک کافی شاپ جدید افتتاح کنیم؟

برای تکمیل برنامه و دریافت دیپلم CSP خود ، باید با در اختیار داشتن ترکیبی از ماژول های دوره ، 100 امتیاز کسب کنید. هر ماژول سه سطح متفاوتی از امتیازات را ارائه می دهد:

ماژول های سطح پایه: 5 امتیاز
ماژول های سطح متوسط: 10 امتیاز
ماژول های سطح حرفه ای: 25 امتیاز

قیمت گذاری
قیمت هر دوره می تواند تا حد زیادی از نظر مکان متفاوت باشد. به عنوان مثال دوره های بو دادن قهوه معمولاً بیشتر از دوره های مهارت barista است. دوره های سطح پایه – کمترین هزینه – هر یک از 400 دلار تا 600 دلار است. دوره های سطح متوسط و حرفه ای ، که اغلب طی چندین روز انجام می شوند ، معمولاً هرکدام بیش از 1000 دلار هزینه دارند.

2. کارگاه های آموزشی قهوه Barista & Barissa در آمریکا

در مدت 25 سال فعالیت ، مشاوران قهوه Bellissimo پیشگام در آموزش قهوه است. این مرکز بر پایه تبدیل متخصصان قهوه تشنه دانش، به متخصصان در زمینه کارگاههای حضوری و جلسات آموزش آنلاین است که از مهارت های اصلی barista تا مدیریت تجارت قهوه برخوردار است.

3. مدرسه قهوه

برنامه آنلاین ، دانشکده قهوه برنامه چهار روزه  از کمترین نرخ در این تجارت برخوردار است. برای صاحبان کافی شاپ های جدید و بالقوه طراحی شده است ، اطلاعات مربوط به مشاغل قهوه ، مهارت های باریستا و موارد دیگر را در بر می گیرد.

برنامه چگونه است
هر روز ، این برنامه بر روی یک موضوع – مانند برنامه ریزی و ایجاد شغلتان – تمرکز دارد و یک سری دوره های 30 دقیقه ای مرتبط با آن موضوع را ارائه می دهد. اما ممکن است برای افرادی که دانش کمی در مورد تهیه قهوه ندارند ، خوب کار کند. در اینجا یک نمای کلی از سطح بالا وجود دارد:

روز اول: برنامه ریزی و ایجاد شغل
این روز با تمرکز بر روی مراحل ابتدایی توسعه شغل جدیدتان ، دوره هایی در زمینه انتخاب تجهیزات ، چیدمان فروشگاه و برنامه ریزی کسب و کار ارائه می دهد.
روز دوم: افتتاح و اداره شغل خود
با باز کردن درهای خود با اطلاعات مربوط به استخدام کارمندان ، آموزش ، مدیریت و سایر موارد ، باید بدانید که چه چیزی را باید یاد بگیرید.
روز سوم: درک قهوه و تهیه نوشیدنی های اسپرسو
دوره های این روز ، بسیاری از موارد مرتبط با قهوه را شامل می شود ، از جمله نحوه بو دادن دانه های قهوه ، نحوه استخراج اسپرسو ، نحوه بخار دادن شیر و تاریخچه قهوه.
روز چهارم: تهیه سایر نوشیدنی های نوشیدنی قهوه و ریختن هنر لاته
مرحله دوم توسعه دانش قهوه ، در این بخش عمیق تر به نوشیدنی های مخصوص و ریختن هنر لات می پردازد.

برنامه های آموزش و صدور گواهینامه کافی شاپ – منبع : 

https://jinocafe.ir/%d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d9%88-%d8%b5%d8%af%d9%88%d8%b1-%da%af%d9%88%d8%a7%d9%87%db%8c%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%da%a9%d8%a7%d9%81%db%8c/

cafejino بازدید : 79 شنبه 11 مرداد 1399 نظرات (0)

کافی شاپ پر رونق

کافی شاپ پر رونق – راز یک کافی شاپ پر رونق چیست؟

 

وقتی در مورد چگونگی افتتاح کافی شاپ فکر می کنید ، بخاطر داشته باشید که یک کار جذاب و تجاری است. بگذارید با یک مثال  برای شما توضیح دهم. اگر طیف گسترده ای را در منوی خود دارید، هزینه تهیه و ذخیره مواد متنوع به مراتب بالاتر از درآمد شما برای فروش نوشیدنی های اضافه ای که به ندرت سفارش داده می شوند، خواهد بود .

در حالی که میلیونها عامل دیگر تأثیرگذار بر مشاغل قهوه است ،به شما از رایج ترین و اصلی ترین عواملی که می تواند کافی شاپ شما را در بین بهترین شهرها رونق دهد ، می گویم. در مورد برخی از تاکتیک های مخفی صحبت می کنیم که کافی شاپ های موفق به شما نمی گویند ، اما شما باید قبل از ورود به دنیای قهوه آنها را بدانید.

تهیه تنها یک برنامه تجاری در واقع راز یک کافی شاپ موفق نیست. چیزهای بزرگی وجود دارد که نقش بسزایی در برجسته و موفق شدن تجارت های خاص دارند. بنابراین ، بیایید با بحث در مورد رازها شروع کنیم؛ آیا واقعا در آنها رازی وجود دارد؟ صادقانه بگویم ، اینگونه نیستند. اینها موارد ساده ای هستند که اغلب از آنها غافل می شویم که باعث عدم موفقیت ما می شود.

تجربه ی مشتری
این اولین و مهمترین عامل یا راز مورد نیاز برای مراقبت است. مشتری و یا کافه شما وارد یک راه دیگر می شوند باید از این سرویس راضی شوند ، و تضمین کند که دوباره برمی گردند.

من صاحب یک کافی شاپ هستم و دلیل آن را می دانم که چرا برخی از کافه های قهوه مشتری بیشتری نسبت به سایر محصولات با همان کیفیت  به دست می آورند.

به عنوان مثال: اگر صبح هنگام باز شدن یک کافه از آن بازدید کنید ، ممکن است ببینید که کارمندان در حال تمیز کردن میزها و Barista در حال تنظیم دستگاه هستند. وقتی شما اسپرسو سفارش دادید باریستا می گوید ، “ببخشید آقا ، … دقیقه طول می کشد.

خوب ، شما می توانید نوشیدنی دیگری را در این کافه جدید امتحان کنید و اکنون شیرینی بخواهید. و دوباره می شنوید ، “ببخشید ، شیرینی ها هنوز نیامده اند” و بعداً می فهمید که شیرینی هایی که درون بسته بندی پلاستیکی روی نیمکت قرار گرفته اند ، و کنار پیشخوان هستند و کسی برای انجام این کار اختصاص ندارد تا آنها را درون یخچال قرار دهد.

حتی اگر قهوه خوب بود ، آیا در آینده دوباره به آنجا باز خواهید گشت؟ احتمالا نه. با مقایسه این کافه با یکی دیگر که قهوه آن کمی بد است (از نظر طعم و مزه) اما یک سرویس عالی ارائه می دهد.

ثبات
مارک های بزرگ به یک دلیل بزرگ هستند. آنها هنر برنده شدن در دل مردم را بلدند. آنها زمانی یک ماهی کوچک بودند. دومین راز پشت صحنه چیست؟ ثبات در خدمات. شما هرگز تفاوت اندکی در طعم و نوشیدنی ها یا غذاهای زنجیره ای بزرگ مانند استارباکس یا دانکین دونات را تجربه نخواهید کرد.

خوب ،فعلا آن برندهای بزرگ را فراموش کنید ، در مورد کافه معروف و مشهور در شهر خود فکر کنید که حتی لازم نیست تبلیغ کنند. قوام آنها در طعم و کیفیت نوشیدنی ها و مواد غذایی است! مردم آنها را تحسین می کنند و آنها به یکی از بهترین کافه ها تبدیل می شوند.

طعم قهوه بستگی دارد به کیفیت ، نوع دانه (به طور عمده Arabica و Robusta) ، بو دادن ( سبک ،  متوسط ​​و  تیره) ،  زمینی که از آن قهوه کشت می شود.

ساده ترین راه برای حفظ قوام ، خرید همان نوع دانه از همان تامین کننده است و آنها را خودتان بو داده و در نهایت قهوه را به همان روش دم می کنید! این حداقل کاری است که می توانید انجام دهید به طوری که هر بار که مشتری مراجعه می کند قهوه شما تقریباً یکسان باشد.

بیایید سناریوی ایده آل را ببینیم. شما از دانه های قهوه کشت شده از زمین استفاده می کنید ، آنها را به روش خودتان بو می دهید و هر بار به همان روش دم کنید. این می تواند بهترین ارتباط شما باشد و اگر این امکان برای شما وجود دارد ، به دنبال آن بروید.

حتما بخوانید!  آموزش افتتاح کافی شاپ - چگونه یک کافی شاپ جدید افتتاح کنیم؟

باز هم ، این سؤال پیش می آید که، چگونه Starbucks، یک غول قهوه، می تواند طعم خود را حفظ کند؟ من با تاکتیک ساده و درخشان که در پشت این کار می کند ، آشنا شده ام. اگر تاکنون توجه کرده اید ، قهوه Starbucks تلخ تر از آن است که قهوه خود را در خانه با استفاده از بهترین سازندگان قهوه خود دم کنید. چرا؟ آنها از دانه های تیره استفاده می کنند. اگر دانه را تیره می کنید ، تقریباً عطر و طعم آن را از دست می دهید که بستگی به سایر عوامل نیز دارد.

ارگونومی
ارگونومی بسیار مهم است. یک ایستگاه کاری باید به گونه ای طراحی شود که به باریستا اجازه دهد بدون اینکه زیاد روی پاهایش حرکت کند به تمام کارهایش برسد و آنها را انجام دهد. فروش زیاد قهوه هدف عمیق هر کافه است و این تنها در صورتی امکان پذیر است که راندمان کاری عالی باشد. این امر جنبه ارگونومیکی دیگری را می طلبد که نباید ایستگاه کاری به گونه ای طراحی شود که کارگران مجبور به رقابت در فضای داخل باشند.

اطمینان حاصل کنید که ایستگاه کاری دسترسی راحتی به انبار دانه ها دارد . یک ایستگاه کاری که به خوبی طراحی شده است دارای یک سینک ظرفشویی کوچک است ، یک ایستگاه کاری قهوه کاملاً طراحی شده ارگونومیک موضوعی است که یک باریستا قادر است لبخند خود را حتی زمانی که هیچ کس در کافه حضور ندارد ، حفظ کند!

تجارت حاشیه
مشتری با خوشحالی دوباره برگشته! حاشیه سود شما و قیمت گذاری اقلام غذایی هرگز نباید مطابق با هدف درآمد شما باشد. حاشیه سود درک شده اکثر اوقات کار می کند. سیستم POS کافی شاپ شما می تواند به شما در کنترل حاشیه سود کمک کند.

مورد دیگر این است که شما می توانید اقلام عمومی مواد غذایی (قهوه) را با نرخ بازار و کالاهای جانبی را پایین تر از نرخ بازار بفروشید. این امر باعث می شود تا تعداد زیادی مشتری برای بازدید از کافه شما و جبران این حاشیه ، میزان مواد غذایی اختصاصی (نوشیدنی های مخصوص یا وافل مخصوص) را به کافه خود افزایش دهند.

کارت های وفاداری و کوپن
افرادی که رضایت زیادی را احساس می کنند به کافه شما برمی گردند و مشتری مکرر شما خواهند بود. این راز برای افرادی که تجربه خوبی دارند بهتر است اما می تواند جایگزینی برای کافه شما باشد که باعث می شود مسافرت کمتری برای دستیابی به هر فروشگاه دیگری و صرفه جویی در چند سنت با سازش کمی با طعم و کیفیت قهوه خود انجام دهند.

به عنوان مثال ، اگر شروع به دادن کارت های وفاداری و کوپن ها (باید یک استراتژی برای کوپن هایی که به نفع فروش شما هستند) باشد که به شخص اجازه می دهد بعد از 8 بار خرید، یک نوشیدنی قهوه رایگان به دلخواه خود بخورد ، این باعث می شود آن گروه خاص از مردم 7 بار به کافه شما بیایند تا هشتمین نوشیدنی را به صورت رایگان دریافت کنند.

علاوه بر این ، این کارت های وفاداری باید به اندازه کارت ویزیت یا کارت اعتباری باشند تا افراد بتوانند به راحتی با خود حمل کنند.

نتیجه
این پنج راز برای درست کردن یک کافه پررونق بود. این لیست بی پایان است اما در مورد کلی ترین و ابتدایی ترین فاکتورهایی را که باید در نظر بگیرید بحث صحبت شد. برخی رازهای دیگر مانند ساختن پیشخوان درایو و پنجره برای مصرف کننده هایی که فقط می خواهند نوشیدنی یا مکانی مجزا در نظر بگیرند که در آن بتوانند از بازی های خود لذت ببرند و می توانند در رسانه های اجتماعی با استفاده از وای فای رایگان گپ بزنند.

اسرار کوچک بسیاری دیگر وجود دارد که می توانید بلافاصله پس از ایجاد لاین قهوه خود ، حجم مشتری کافه خود را بالا ببرید ، فقط لازم است بدانید کدام روش بهتر برای شما کار می کند!

منبع:

https://jinocafe.ir/%da%a9%d8%a7%d9%81%db%8c-%d8%b4%d8%a7%d9%be-%d9%be%d8%b1-%d8%b1%d9%88%d9%86%d9%82-%d8%b1%d8%a7%d8%b2-%db%8c%da%a9-%da%a9%d8%a7%d9%81%db%8c-%d8%b4%d8%a7%d9%be-%d9%be%d8%b1-%d8%b1%d9%88%d9%86%d9%82/

cafejino بازدید : 78 شنبه 11 مرداد 1399 نظرات (0)

 

آموزش افتتاح کافی شاپ

آموزش افتتاح کافی شاپ - چگونه یک کافی شاپ جدید افتتاح کنیم؟

امروزه تعداد کافی شاپ ها بسیار زیاد شده است! و از آنجا که بازار پر است ، افتتاح یک کافی شاپ جدید می تواند چالش برانگیز باشد. اما جای نگرانی نیست ، امروز می خواهیم تمام جزئیات نحوه افتتاح کافی شاپ را به روشی درست به شما بگوییم.

1. برای افتتاح کافی شاپ (13 نکته در انتخاب کافی شاپ را مطالعه کنید) برنامه ای تجاری ایجاد کنید: تمام اهداف ، دید خلاقانه ، هزینه های مورد انتظار و خطرات احتمالی خود را در کنار هم قرار دهید تا ایده خوبی از راهی که در پیش رو دارید به دست آورید.

2. یک تصور کلی از کافی شاپ خود را ایجاد کنید: بین تصورتان و چیزی که می توانید انتظار داشته باشید در بازار فعلی تقاضا پیدا کنید ،و  تعادل مناسب ایجاد کنید.

3. موقعیت مکانی و فضا را انتخاب کنید: مکانی با اندازه مناسب برای ایده خود پیدا کنید و در صورت امکان با برخی از تجهیزات مورد نیاز برای تجارت خود ، مکان و فضای مورد نظر را بالا - پایین کنید.

4- برای کافی شاپ خود لوگو تهیه کنید: شما به یک لوگو نیاز دارید که در ذهن افراد ماندگار شود و نشانگر هویت برند شما باشد. پس از آماده شدن همه چیز ، شروع به گرفتن علامت ، برچسب و هر چیزی که می تواند به شما در اشتراک گذاری نام تجاری کمک کند!

5- حتماً همه مجوزهای لازم را دریافت کنید!

6. تجهیزات کافی شاپ را انتخاب کنید: در فیس بوک ، اینستاگرام فروشگاه های دست دوم و خرده فروشان جستجو کنید ، با این کار در هزینه های خود صرفه جویی می کنید!

7. یافتن تأمین کنندگان: یافتن تأمین کنندگان یک فرآیند بی پایان است ، اما با جستجوی محلی و پیدا کردن سازگاری بین کیفیت و قیمت به نتیجه مناسبی دست خواهید یافت.

8- پیدا کردن کارکنان حرفه ای: پیدا کردن کارکنان مناسب سخت است، اما روی افرادی با پشتکار و تلاش بالا تمرکز کنید و آنها می توانند به شما در ایجاد پایه و اساس در کار کمک کنند!

9.جو مناسب در کافی شاپ (پیشنهاد می شود 20 کافی شاپی که باید از آنها لذت ببرید را مطالعه کنید): برای جذب یک مشتری وفادار در کسب و کار بسیار مهم است.

10. به یک کمپین بازاریابی فکر کنید: هنگام راه اندازی کافی شاپ ، کمپین های بازاریابی غافل نشوید ، اما به یاد داشته باشید که گرفتن این کلمه در مورد تجارت جدید شما بسیار مهم است!

11- اجرای یک برنامه وفاداری: برنامه مشتریان وفادار باعث می شود تا مشتریان به شما علاقه مند شوند ، باید پیشنهادات ویژه و برنامه های برگشت پول را طراحی کنید که به مشتریان دلیلی برای بازگشت دوباره ارائه دهید.

12. نصب سیستم POS کافی شاپ: یک سیستم مدیریت POS و مدیریت موجودی ، در صورت استفاده صحیح ، می تواند ستون فقرات فعالیت شما باشد. تمام داده ها و گزارشات خود را از یک مکان انجام دهید!

کافی شاپ و مراحل شروع آن

1. برای افتتاح کافی شاپ یک برنامه تجاری تهیه کنید

  • - شرح مفصلی در مورد شغل
  • - ساختار سازمان شما
  • - تعریف مخاطب هدف و تحلیل آن
  • - تعریف رقبا و تحلیل آنها
  • - یک برنامه بازاریابی
  • - یک برنامه مالی
  •  
  • یک برنامه تجاری خوب برای هر پروژه بسیار مهم است ، زیرا درک عمیقی از بازار ، برنامه هایی برای رشد و تجارت ایجاد می کند. جدای از این ، یک برنامه مفصل می تواند در جذب سرمایه گذاران به شما کمک کند. هیچ کس فقط یک ایده را تأمین مالی نخواهد کرد ، اما یک برنامه خوب تجاری برای یک کافی شاپ می تواند از حامیان مالی بالقوه برای سرمایه گذاری بودجه در پروژه شما بهره بگیرد.
  • 2.یک تصور کلی از کافی شاپ خود را ایجاد کنید
  • هنگام راه اندازی کافی شاپ و به دنبال ایده های تجاری در مورد قهوه باشید ،و سعی کنید فضایی راحت و بی نظیر را به مراجعه کنندگان خود هدیه دهید که آنها به سرعت عاشق فضای شما شوند. فقط در مورد طراحی صحبت نمی کنیم، مهم است، اما توجه به تصویری کلی از شغلتان و نحوه ارتباط پرسنل شما با مشتریان نیز مهم است.
  • هر کدام از جزئیات باید از مفهوم کلی پیروی کند تا احساس کامل بودن را به وجود آورد و اگر موفق به دستیابی به این هدف شوید ، مطمئناً بازدید کنندگان شما بر می گردند و کافی شاپ شما را به دوستان خود معرفی و توصیه می کنند.
  •  
  • 3. مکان و فضا را انتخاب کنید
    انتخاب منطقه بعد از تعریف مفهوم کافی شاپ و مخاطبان مورد نظر خود ، در لیست شما قرار می گیرد. با این حال ، برای انتخاب نهایی ، شما باید برخی از اطلاعات را در مورد خیابان جمع آوری کنید.تخمین بزنید که در طول روز تعداد افراد و ماشین ها از کجا عبور می کنند (ساعت کاری را در نظر بگیرید). شما می توانید به تنهایی با این چالش مقابله کنید یا به سادگی شخصی را استخدام کنید. این کار هزینه زیادی نخواهد داشت یا زمان زیادی نمی برد.
  • سپس ، هنگام تصمیم گیری در مورد نحوه شروع فعالیت کافی شاپ ، تصمیم گیری در مورد اجاره یا خریدن آن ضروری است. از آنجا که کار شما اداره کافی شاپ است، به احتمال زیاد اجاره کردن مکان بهتر است.این کار عاقلانه است زیرا چندین مزیت مهم دارد. اول از همه ، ارزان تر است. ثانیا ، اگر مکانی را اشتباهی انتخاب کردید ، می توانید مکان دیگری را اجاره کنید. با این حال ، هنگام امضای قرارداد اجاره باید بسیار مراقب باشید. آن را با دقت بخوانید یا از یک وکیل باتجربه بخواهید که این کار را برای شما انجام دهد. ممکن است یک مالک در صورت موفقیت کسب و کار شما بخواهد اجاره را افزایش دهد ، بنابراین تمام تلاش خود را برای جلوگیری از چنین مواردی انجام دهید.
  • خب ، شما یک خیابان (یا کنار یک خیابان!) را انتخاب کردید ، و تصمیم گرفتید آن را اجاره کنید. چگونه فضای مناسب را انتخاب می کنید؟ خوب ، تصور کلی شما که قبلا در مورد آن فکر کردید در اینجا می تواند کمک کند. به دنبال فضاهایی باشید که قبلاً توسط مشاغل مشابه اشغال شده است - آنها ممکن است تمام تجهیزات ضروری را داشته باشند. اما اگر این روش را انتخاب می کنید ، به یاد داشته باشید که چرا مالک قبلی کافی شاپ خود را بسته است. این اطلاعات واقعا می تواند کمک کند.
  •  
  • 4.لوگو را برای کافی شاپ خود ایجاد کنید
    لوگو و تابلو "چهره" تجارت شما هستند ، بنابراین انتخاب عاقلانه آن بسیار مهم است. بدیهی است ، نام ، و لوگو کافی شاپ شما باید مکمل یکدیگر باشد. برای به دست آوردن یک تابلو و لوگو واقعا جالب ، از یک طراح حرفه ای کمک بگیرید. اگر ایده های زیادی در مورد  آن ندارید ، از آنها بخواهید گزینه های مختلفی را در اختیار شما قرار دهند تا بتوانید دقیقاً لوگو و تابلوی تبلیغاتی را انتخاب کنید.
  • 5- کافی شاپ خود را ثبت کنید
    همانطور که قبلاً نیز اشاره کردیم ، در حال افتتاح کافی شاپ باید با برخی از کاغذبازی ها مقابله کنید. نیاز به مدارک مورد نظر به وضعیتی که در آن هستید بستگی دارد ، اما برخی از آنها بدون توجه به موقعیت جغرافیایی شما ضروری هستند.
  •  وب سایت مربوط به کارتان را بررسی کنید تا نحوه اعمال آن را به دست آورید و به جزئیات توجه کنید - در برخی موارد ، ممکن است لازم باشد مجوز خود را هر ساله تمدید کنید.
  • 6. تجهیزات کافی شاپ را انتخاب کنید
  • همانطور که قبلاً گفتیم ، آسانترین راه برای بدست آوردن تجهیزات ، اجاره فرضیه ای است که از قبل آن را دارد. اما در این صورت ، شما باید یکی از راه های زیر را انتخاب کنید:خرید تجهیزات جدید. این کار می تواند هزینه زیادی داشته باشد ، اما می توانید برای صرفه جویی در هزینه ها این کار بکنید. تجهیزات را از اولین تولید کننده خریداری نکنید - ابتدا بازار و قیمت ها را کشف کنید. سپس در صورت خرید زیاد می توانید از حداقل تخفیف آن بهره مند شوید.خرید تجهیزات مورد استفاده. بدیهی است که هزینه کمتری نسبت به مدل جدید خواهد داشت. با این حال ، شما باید سایز لباس را بررسی کنید. اگر این تجهیزات در آخرین مرحله از چرخه زندگی خود قرار دارد ، بهتر است پول بیشتری خرج کنید اما تجهیزات مطمئن را خریداری کنید. یا می توانید گزینه بعدی را انتخاب کنید.گرفتن تجهیزات به صورت رایگان، ممکن است اما باید مجبور شوید مهارت های دیپلماسی خود را به کار بگیرید و بسیار خوش شانس باشید.
  • 7. تأمین کنندگان را پیدا کنید
    پیدا کردن تأمین کنندگان معتبر مواد غذایی مرحله بعدی است. فقط به قیمت ها توجه نکنید - کیفیت محصولات یک عامل بسیار مهم تر است! در بازار کاوش کنید ، تأمین کنندگان مناسبی پیدا کنید ، در صورت امکان بررسی آنها را بررسی کنید. پس از کم کردن گزینه ها ، قیمت ها و شرایط کار آنها را بررسی کنید.در این مرحله در نهایت می توانید انتخاب کنید ، اما قرارداد را با دقت بخوانید. جدای از این ، همیشه حق همکاری با چندین تأمین کننده را داشته باشید .ایده خوب دیگر به دنبال تأمین کنندگان محلی کوچک باشید. آیا فردی را می شناسید که کیک و کلوچه خانگی درست می کند؟ بله؟ پس چرا با آنها کار نمی کنیم؟ علاوه بر این ، تهیه غذای خانگی می تواند به ویژگی ویژه شما تبدیل شود و بازدید کنندگان بیشتری را به خود جلب کند.
  • 8- محصولات مناسب را انتخاب کنید
    یکی از عواملی که هنگام انتخاب تأمین کننده خود باید به آن توجه کنید دقیقاً همان چیزی است که شما می خواهید به مشتریان خود بفروشید. این ممکن است کاملاً مشهود به نظر برسد ، اما با رقابت بیشتر و افزایش انتظارات برای کافی شاپ ها ، طیف وسیعی از کالاهایی که ارائه می دهید اهمیت روزافزونی پیدا می کند!سعی کنید انواع و اقسام دانه ها و مخلوط ها ، از استحکام ، منشاء و محل های مختلف طعم را تهیه کنید و مطمئن شوید که کارکنان شما تفاوت بین هر نوع قهوه را می دانند. در نظر بگیرید که آیا شما می خواهید در قهوه تجارت آزاد سرمایه گذاری کنید ، و اگر می خواهید دستور العمل های قهوه تازگی مانند فورپس یا قهوه دم کرده سرد تهیه کنید!حتماً از میان وعده ها و دسرها استفاده کنید به خوبی در دسترس خود باقی بمانید و پیشنهاد دهید گزینه های جایگزین شیر ، چند چای ، و شاید حتی برخی از ساندویچ ها را تهیه کنید!
  • 9- کارمندان حرفه ای را پیدا کنید
    برای یافتن پرسنل قابل اعتماد ، شروع به تهیه پرتره از کارگران آینده خود کنید. چه چیزی باید به نظر برسد؟ آنها به چه خصوصیاتی نیاز دارند؟ سپس توضیحات شغلی جذاب ایجاد کرده و آن را در پرتال های شغلی و شبکه های اجتماعی منتشر کنید. فراموش نکنید که برای مصاحبه با کارکنان خود آماده شوید - به سؤالاتی که می خواهید از آنها بپرسید فکر کنید.به یاد داشته باشید که استخدام افراد مناسب یکی از بزرگترین چالش های شما خواهد بود. و باید تلاش کنید که بتوانید کارمندان خود را حفظ کنید. به همین دلیل است که ایجاد یک سیستم انگیزشی خوب با پاداش ، روزهای تعطیل اضافی ، ناهار در خانه و غیره مهم است. علاوه بر این ، شما باید دوستی را با کنترل کم و بیش سخت و سخت تر ترکیب کنید. در غیر این صورت ، کارکنان شما ممکن است بیش از حد استراحت کنند و تجارت شما را خراب کنند.
  • 10- در کافی شاپ خود فضای خوب ایجاد کنید
    یک فضای داخلی خوب ، شیک و به یاد ماندنی از مهمترین مواردی است که باید به آن توجه کنید - حتی اگر قهوه ای کاملاً استاندارد و معمولی ارائه دهد ، می تواند شما را به موفقیت سوق دهد. اول از همه ، انتخاب رنگها و نور مناسب ، بسیار حیاتی است زیرا می توانند حتی "خسته کننده ترین" مکان را زنده کنند. سپس ، در مورد مبلمان فکر کنید - باید از مفهوم شما پیروی کند ، راحت و قابل اعتماد باشد.به اندازه میزها ، صندلی های خود توجه کنید. قطعات مبلمان باید راحت باشند ، و باید فضای کمی بین آنها وجود داشته باشد. در غیر این صورت ، کافی شاپ شما به یک کافه غذای معمولی تبدیل می شود. همچنین مبلمان کاربردی تر را انتخاب کنید. تمیز کردن آن باید آسان و سریع انجام شود.
  • 1- به یک کمپین بازاریابی فکر کنید
    با فکر کردن در مورد چگونگی راه اندازی کافی شاپ می توانید شروع به کار بر روی یک کمپین بازاریابی کنید که قبل از افتتاح آن اجرا خواهید کرد. ایجاد حساب در شبکه های اجتماعی متنوع و بازدید کنندگان خود را در مورد پیشرفت کار خود آگاه کنید. کار خود را در فضای داخلی و منو به آنها نشان دهید ، در مورد نوشیدنی ها و وعده های غذایی غیر معمول به آنها بگویید ، در صورت داشتن آنها ، تاریخ افتتاح خود را اعلام کرده و از آنها دعوت کنید تا به آنها بپیوندند. حتی می توانید در صورت آمدن به آنها نوشیدنی رایگان بدهید!راه های زیادی برای ارتباط با مخاطب هدف وجود دارد ، کانال هایی را برای برقراری ارتباط با آنها تعریف کنید. به عنوان مثال ، اگر مکان شما در کنار دانشگاه است و شما روی دانشجویان متمرکز هستید ، اینستاگرام و فیس بوک را به عنوان راه های اصلی ارتباط در نظر بگیرید. و بدیهی است ، پس از باز شدن مکان ، حسابهای کاربری خود را فراموش نکنید. به این ترتیب بازدید کنندگان جدیدی را به خود جذب خواهید کرد و افراد موجود را ترغیب به وفاداری می کند.جدای از این ، شما همچنین می توانید به دنبال مواردی مانند تبلیغات چاپی بروید ، اما اینترنت کارآمدترین راه برای ارتباط با مشتریان است. حداقل لازم نیست هزینه چاپ مواد را بپردازید.
  • 12. اجرای یک برنامه وفاداری
    در اینجا یک نکته دیگر در مورد چگونگی کار کافی شاپ وجود دارد - یک برنامه وفاداری ویژه برای بازدید کنندگان خود تهیه کنید. به آنها انگیزه می دهد که دوباره و دوباره به آنجا برگردند ، و این دقیقا همان چیزی است که شما نیاز دارید ، درست است؟ برای کافی شاپ ها دو نوع برنامه محبوب وفاداری وجود دارد.مورد اول ارائه تخفیف مداوم به بازدیدکنندگانی است که قبلاً مبلغ مشخصی را در محل شما خرج کرده اند. گزینه دوم توسعه سیستم ویژه ای است که به مشتریان امکان می دهد پاداش جمع کنند و سپس آنها را برای چیز جالبی مبادله کنند. هر دو گزینه بسیار محبوب هستند ، اما حداقل می توانید برای کارتهای تخفیف ، طرحی واقعاً جذاب داشته باشید.
  • 13. یک سیستم POS نصب کنید
    نصب سیستم POS (نقطه فروش) یکی از توصیه های مفید در مورد افتتاح کافی شاپ است. این یک سیستم کامپیوتری است که به شما امکان می دهد فروش ، جریان وجه نقد ، موجودی مواد غذایی و غیره را ردیابی کنید. فرآیندهای کاری را بهینه می کند و همه چیز را بسیار ساده تر می کند ، بنابراین ما به شدت توصیه می کنیم آن را نصب کنید. و بهتر است این کار را از همان ابتدا انجام دهید - چنین راهبردی به شما امکان می دهد از مشکلات زیادی دوری کنید و کار پرسنل خود را تسریع کنید.معمولاً سیستم POS متشکل از یک صفحه ، یک کشو پول و یک کارت خوان کارت اعتباری است. چاپگر رسید و اسکنر بارکد اختیاری است. اما ساختار سیستم تنها چیزی نیست که باید در مورد آن بدانید - سیستم های POS زیادی در بازار وجود دارد ، بنابراین مجبور خواهید بود یک انتخاب را انجام دهید. به یاد داشته باشید ، یک سیستم POS کافه ای واقعاً خوب باید دارای ویژگی های زیر باشد:
  • تهیه گزارش فروش دقیق که شامل اطلاعات مربوط به آنچه دقیقاً فروخته اید ، درصد فروش و غیره استکسب اطلاعات مشتری و مدیریتی که به برقراری ارتباط با مشتریان و افزایش وفاداری آنها کمک می کندمدیریت کارمندان برای ردیابی ساعات کاری خودمدیریت موجودی برای سفارش محصولات جدید بدون هیچ مشکلی و پیش بینی هزینه های آینده شماامنیت بی عیب و نقص برای ایمن نگه داشتن کلیه داده ها از هکرهاادغام بدون درز با هر نرم افزاری
  • بسیاری از فروشندگان به صاحبان مشاغل پیشنهاد می کنند که یک نرم افزار مدیریت را به صورت رایگان امتحان کنند تا فرصتی برای آزمایش آن قبل از خرید فراهم کنند. افتتاح کافی شاپ ایده خوبی است و اکنون می دانید که چگونه با آن به درستی برخورد کنید. فقط راهنمای ما را دنبال کنید و خلاق باشید!

منبع:

https://jinocafe.ir/%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d8%a7%d9%81%d8%aa%d8%aa%d8%a7%d8%ad-%da%a9%d8%a7%d9%81%db%8c-%d8%b4%d8%a7%d9%be-%da%86%da%af%d9%88%d9%86%d9%87-%db%8c%da%a9-%da%a9%d8%a7%d9%81%db%8c-%d8%b4%d8%a7/

cafejino بازدید : 56 شنبه 11 مرداد 1399 نظرات (0)

 

As states begin to reopen, Americans are looking at any trip outside through the lens of contagion. Is it safe to go back to Starbucks? What about the gym? Nail salons are out of the question, right?

The country faces an ugly trade-off. Keep the economy closed and prolong the economic misery. Or open up the economy and risk a resurgence of Covid-19, undoing the gains earned through weeks of social isolation.

We believe there’s another option.

Some businesses, like some people, are “super-spreaders.” Through the lens of contagion, a yoga class, a busy corner store or a crowded neighborhood bar may look a lot like a wet market in China.

Cellphone data can’t tell us everything. For example, businesses in low-income neighborhoods with fewer smartphones may appear to have less foot traffic. We looked into this, and to date, we have not found any appreciable bias in the measures we are using.

The anonymized location pings also don’t give us any insight into how customers interacted or how many surfaces they touched. And it’s tricky to determine whether people were inside a building or moving around outdoors, where air can move freely, and infection risk may be lower.

To overcome some of these limitations, we asked people to rate, on a scale of 1 to 10, how often they interacted with people or touched shared surfaces at various businesses, as well as how much activity in different sectors occurs indoors.

These numbers help us flag risky industries, like beauty and nail salons, that our other metrics didn’t. These businesses should be particularly attentive to maintaining social-distancing measures.

The variation in risk between different types of businesses was surprising. People spend twice as much time at electronics stores as they do at lawn and garden stores. A display of new phones and gadgets is an invitation to mill around; you don’t linger over fertilizer. Similarly, we found that people spend nearly three times as much time searching through the racks at a Salvation Army as they do scanning the shelves at a Dollar General.

Another reason for differences is how concentrated people are: The same number of customers spaced out evenly over the day poses less risk than if they all arrive in a few short windows of time.

Even within a sector, there is tremendous variation. Consider two similar restaurants: Denny’s and the Original Pancake House. Both serve a similar number of customers every week, who stay for a similar length of time. But customers at the Original Pancake House are far more concentrated (at breakfast, of course), producing a far higher risk of customers getting crowded into the same space at the same time.

حتما بخوانید!  برنامه های آموزش و صدور گواهینامه کافی شاپ در سایت howtostartanllc

The existence of super-spreader businesses might seem like bad news. In fact, it means that most of the disease-spreading risk generated by the economy is concentrated in a small portion of it – which means that we can resume a lot of economic activity with minimal risk.

Many governors are considering contagion risk as a factor in determining which businesses to reopen first. Gov. Gavin Newsom of California, for example, has called for reopening “low risk” stores such as those selling toys, books, sporting goods and flowers. Indeed, in our data, florists are among the lowest risk. But toy stores, bookstores and sporting goods stores are in the top quartile of risk. Curbside pickup, as Governor Newsom suggested, could mitigate these risks, but that would be true for many other sectors, too.

But these data alone cannot tell us which businesses to open first, and we can’t simplify all these different metrics into a “yes” or “no” decision on any single business. Common sense and local knowledge are just as important. And we should ensure that policies based on these data do not have a disparate impact on people who are already more heavily hit by Covid-19.

Researchers have already begun using these data. But to make policy, we must work with models from epidemiology. The ultimate health consequences of any contagion-risk measure depend on health system capacity, available treatments and disease prevalence – all of which will change over time and across areas.

Second, we must account for economic factors. Reopening certain businesses will create or diminish demand for others, and post-Covid consumer behavior with a partially open economy may look quite different from before.

Finally, this data comes from standard operations, but American companies are already modifying “business as usual.” They can continue to limit the number of people in stores, modify how employees work and change how customers shop.

Our research provides a baseline to spur further ingenuity and adaptation. With the right mix of numbers and on-the-ground knowledge, we can develop policies to minimize both the spread of the virus and the economic hardship of the pandemic.

source:

https://jinocafe.ir/%d8%a8%d8%a7-%d9%88%d8%ac%d9%88%d8%af-%da%a9%d8%b1%d9%88%d9%86%d8%a7-%d9%85%d8%b1%d8%a7%d8%ac%d8%b9%d9%87-%d8%a8%d9%87-%da%a9%d8%a7%d9%81%db%8c-%d8%b4%d8%a7%d9%be-%d8%a7%d9%85%d9%86-%d8%aa%d8%b1/

cafejino بازدید : 61 شنبه 11 مرداد 1399 نظرات (0)

کافی شاپ

کافی شاپ خودتان را می خواهید افتتاح کنید؟

افتتاح یک کافی شاپ موفق می تواند یک تجربه خوب باشد. به خاطر شما ، صدها نفر از دوستان گفتگوهای خوبی خواهند داشت. به خاطر شما صبح ها روشن تر خواهد بود و بعد از ظهرها استرس کمتری به نظر می رسد.بیشتر در جامعه حضور دارید. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که کافی شاپ خود را به خوبی درست کنید … این ساده تر از آنچه گفته شده است! این راهنمای گام به گام برای باز کردن یک کافه به شما کمک می کند تا در مسیر درست قرار بگیرید.

افتتاح یک کافه هم در زمان و هم در هزینه سرمایه گذاری بزرگی می کند. ضروری است که اکنون وقت خود را صرف فهمیدن آنچه برای اجرای یک کافه موفق می شود بگذرانید. یعنی دستیابی به مشاغل قهوه و یادگیری از تجربه آنها است. باید فهمید چه چیزی کار می کند ، و چه نمی کند و اینجا بخش جالب است – این همچنین به معنای بازدید از تعداد زیادی کافه است تا بینشی از آنچه که می خواهید تجارت شما باشد ، بدست آورید. در نظر بگیرید که چه چیزی را از مشاغل دیگر می گیرید و چه چیزی باعث تفاوت شما می شود. در مورد مشتری خود بیاموزید. آنها چه کسی هستند؟ نیازهای آنها چیست؟ چه ساعتی از روز شلوغ تر خواهد بود؟ شناختن مشتریان به خوبی با برنامه ریزی ، ایجاد منو ، امتیاز قیمت کمک می کند – و واقعا همه چیز همین است!

بدون شک شما برنامه های بزرگی دارید و در حال حاضر تصویری ذهنی از کافی شاپ خود دارید. آنچه را که می خواهید با کافه خود به دست بیاورید و جوی را که می خواهید ایجاد کنید بنویسید. شروع به جمع آوری عکس ها ، منوها و ایده های طراحی کنید تا الهام بخش از ظاهر کافه شما باشد ، چه نوع غذایی ارائه می دهید ، و اینکه مشتریان خود را هنگام راه رفتن در کافه چه احساسی ایجاد خواهید کرد. تعریف دقیق دید شما کمک می کند تا هنگام انتخاب نام ، تصمیم گیری در مورد دکور ، برنامه ریزی غذا ، انتخاب قهوه ، انتخاب فنجان و تعیین نحوه تعامل با مشتریان ، سازگار باشید. به یاد داشته باشید: شما نمی توانید همه را خوشحال کنید – بنابراین مطمئن شوید که دقیق و درست آن را طراحی کنید.

پرش از برنامه کسب و کار وسوسه انگیز است. “این کار خیلی زیاد است” … “چه کسی می خواهد آن را بخواند” … افکاری هستند که به ذهن خطور می کنند. در واقعیت ، سود واقعی در تهیه یک برنامه تجاری کمتر در مورد سند نهایی و بیشتر در مورد روند کار است. روند نوشتن یک برنامه به شما کمک می کند تا واقعاً بازار محلی خود را بفهمید و از شماره های مورد نیاز خود برای موفقیت در کسب و کار استفاده کنید. یک برنامه تجاری شما را در هر مرحله از توسعه و مدیریت کافی شاپ خود راهنمایی می کند ، و یک نقشه راه برای نحوه ساخت ، اداره و رشد تجارت جدید شما خواهد بود.

برنامه کاری شما باید شامل موارد زیر باشد:

خلاصه: این شغل به چه معنی است.
تحلیل بازار محلی: مشتریان عادی شما چه کسانی هستند؟ رقبای شما چه کسانی هستند؟
تیم شما: شما خودتان قصد دارید چه کاری انجام دهید ، چه کسی را برای انجام بقیه کارها استخدام می کنید.
برنامه بازاریابی: نقطه تفاوت شما چیست؟ چگونه می خواهید این ارتباط را برقرار کنید؟
چقدر پول لازم برای شروع کار دارید و از کجا می آید.
پیش بینی های مالی: سود و زیان پیش بینی شده چقدر است، بررسی جریان مالی.
یک استراتژی مکانی بریزید.
در مورد فکر کردن چیزهای زیادی وجود دارد ، اما گرفتن زمان برای برنامه ریزی برای هر یک از جنبه های کسب و کار به شما در تنظیم موفقیت کمک خواهد کرد.

موقعیت مکانی برای موفقیت کلی کسب و کار شما بسیار مهم است. قبل از تصمیم گیری ، مدتی را در مناطقی که فکر می کنید مناسب است بگذرانید. توجه کنید که چند نفر عابر پیاده هستند و جای پارک وجود دارد؟ آیا مکان به اندازه کافی قابل مشاهده است؟ آیا ترافیک کافی برای پایدار کردن کافه شما وجود دارد؟ منظور از مکان از نظر جمعیتی چیست؟ در جامعه محلی چه نوع کارهایی را می خواهید انجام دهید؟ آیا در نزدیکی تعداد زیادی کافه دیگر هستید یا فقط شما هستید؟ به یاد داشته باشید که می خواهید زمان زیادی را در کافه خود بگذرانید ، بنابراین محلی را انتخاب کنید که از گذراندن وقت در آن لذت ببرید! اطمینان حاصل کنید که جزئیات را درک کرده اید. طول و مدت این سند می تواند بر سودآوری و ارزش فروش مجدد شغل شما تأثیر بگذارد. قبل از امضای هر چیزی با یک وکیل متخصص در زمینه اجاره مکان صحبت کنید.

یافتن کارمندان خوب و قابل اعتماد یک مؤلفه اصلی موفقیت کسب و کار شماست. بسته به نوع کافه، عمده ترین تامین کننده ها معمولاً قهوه ، شیر ، نان ، محصولات تازه و مواد غذایی هستند. شما به فنجان، دستمال ، قهوه ، قوری ،…  نیاز خواهید داشت . با تهیه لیستی از تمام لوازم مورد نیاز خود ، شروع کنید تا آنجا که می توانید جزئیات بیشتری را به دست آورید. این لیست ممکن است بسیار پراهمیت به نظر برسد ، اما پایین آمدن به تندی و افزودن مواردی مانند مسواک و نگهدارنده دستمال اطمینان می دهد که شما برای هر چیزی آماده هستید. از آنجا ، شما می توانید تحقیق در مورد تأمین کنندگان را آغاز کنید تا زمانی که افرادی را پیدا کنید که دوستشان دارید و با تجارت شما مطابقت دارند.

حتما بخوانید!  کافی شاپ پر رونق - راز یک کافی شاپ پر رونق چیست؟

در مورد تجهیزات و تهیه منابع کافی شاپ شما چند گزینه دارید:

با استفاده از منابع مالی خود (یا وجهی) تجهیزات را بطور کامل خریداری کنید.
اجاره تجهیزات از طریق ارائه دهنده ای مانند Silverchef یا FlexiCommerce

باید در مخلوط کن ، یخچال ، ماشین ظرفشویی ، صندوق پول و غیره سرمایه گذاری کنید. باز هم ، لیستی تهیه کنید و تا آنجا که می توانید شرح دهید. ممکن است فوراً به همه این موارد احتیاج نداشته باشید ، بنابراین آنچه را که آینده مورد نیاز است ، در اولویت قرار دهید و به خاطر بسپارید.

طراحی کافی شاپ شما برای جلب مشتری و یازگشت آنها بسیار مهم است. این مفهوم تا حد زیادی به مخاطب هدف شما بستگی دارد. آیا می خواهید مدرن باشد؟یا پیچیده؟ دوستانه باشد یا خانوادگی؟ متمرکز بر سلامتی است؟ سلیقه مشتری خود را بشناسید و کافه را در ذهن خود طراحی کنید. باز هم ، سعی نکنید همه را راضی کنید ، انتخاب یک موضوع و چسبیدن به آن باعث می شود هویتی بسیار قوی تر ایجاد شود. طراحی فروشگاه ، علائم ، مبلمان و روشنایی را در نظر بگیرید. کارایی طرح را از هم از نظر یک کارمند و هم از دید مشتری ارزیابی کنید. آیا باریستا می تواند در فضای اختصاص یافته کار کند؟ آیا کارمندان شما می توانند به سرعت در اتاق حاضر شوند؟ آیا مشتریان هنگام ورود به کافی شاپ شما روند سفارش را متوجه می شوند؟استخدام یک طراح داخلی حرفه ای می تواند همه اینها را به هم نزدیک کند(که البته هزینه بر است). یک فضای عالیبسیار مهم است – تجربه می تواند همه تفاوت ها را ایجاد کند.

منوی شما باید دید و تم کافه شما را بیان کند. همه چیز را باید در نظر بگیرید ، از گزینه های مواد غذایی ، گرفته تا طراحی ،از رنگ و قلمها گرفته تا توصیفات جذاب ، تصاویر و قیمت گذاری. در مورد یک ظرف خاص فکر کنید و چگونه این سبک می تواند منوی شما را شکل دهد. آن را ساده نگه دارید – یکی از رایج ترین اشتباهاتی که صاحبان کافه مرتکب می شوند ،این است که سعی دارند همه را راضی کنند. این می تواند شما را از ده ها موردی که به شما سفارش کردیم ، دور کند. روی بیشتر از 10-12 گزینه تمرکز نکنید ، و مطمئن شوید که گزینه های بدون گلوتن ، وگان و گیاهخواری را نیز شامل می شود. همچنین منوی شما باید سودآور باشد. هزینه مواد و حاشیه مواد را محاسبه کنید. به عنوان یک قانون نادرست برای شروع کار ، هزینه مواد تشکیل دهنده نباید بیشتر از 35٪ از قیمت خرده فروشی (به استثنای GST) باشد.

از صاحبان کافی شاپ های با تجربه  بپرسید که مهمترین چیز در شغل آنها چیست – درست است: پیدا کردن و نگه داشتن کارمندان عالی. بیشتر افراد با جستجوی کارمندان با تجربه شروع می کنند ، که منطقی است. اما در تجربه من ، یک چیز وجود دارد که تجربه را رها می کند: نگرش. مهارتها را می توان آموخت . بله ، به برخی تجربه ها ، به ویژه در مراحل اولیه نیاز خواهید داشت. با این وجود ، توسعه فرهنگ تیمی عالی فقط در استخدام افراد مناسب اتفاق می افتد ، بنابراین حتماً کار خود را برای یافتن افرادی که مناسب ترین کار برای تجارت شما هستند انجام دهید. یک سیستم آموزشی خوب می تواند کمک کند – می توانید با مهارت barista و آموزش کار کمک کنید. وقتی زمان استخدام فرا رسید ، باید از سیستم اعطای مربوطه ، مالیات و سایر الزامات نظارتی نیز آگاه باشید.

ماه ها و هفته ها آخر برای افتتاح کافه شما فرصتی برای شروع ساخت شبکه شماست. رسانه های اجتماعی حرف شما را خواهند زد ، بنابراین از آن برای تقویت شهرت خود استفاده کنید. این موضوع پنهان نیست که کافه باز ها عاشق اینستاگرام هستند. این به سکوی تبدیل این کلمه تبدیل شده است ، اما در اینجا متوقف نمی شود. اطمینان حاصل کنید که لیست Google Maps به گونه ای است که در جستجوی محلی ظاهر می شود و صفحه خود را در سایر سایت ها در نظر بگیرید تا بتوانید به سرعت به بازخورد پاسخ دهید. حتما تبلیغات آنلاین را شخصی ، تعاملی و جذاب انجام دهید. برای تشویق اشتراک و تعامل از تصاویر و فیلم ها استفاده کنید. هنگامی که مشتریان شما وارد می شوند ، از آنها بخواهید برای دریافت اطلاع رسانی از  آفرهای ویژه ، صفحه شما را دنبال کنند.

افتتاح کافه یک دستاورد باورنکردنی است و نشانه آغاز یک ماجراجویی جالب و جدید خواهد بود. بعد از ماهها (یا سالها) برنامه ریزی ، آمادگی و استخدام بهترین کارکنان ممکن ، “افتتاح عالی” فرصتی است برای نشان دادن کاری است که به سختی انجام دادید. این همچنین فرصتی عالی برای شروع ایجاد روابط طولانی مدت با مشتریان است. برای برگزاری یک افتتاحیه بزرگ و موفق ، برنامه ریزی های اولیه را شروع کنید. اطمینان حاصل کنید که کارکنان کافی برای این رویداد دارید و هر رویداد محلی دیگری که ممکن است با شما روبرو شود را بررسی کنید. به شما امکان می دهد اصول را یاد بگیرید قبل از اینکه به طور کامل در معرض دید عموم قرار بگیرید. این یک روش عالی برای آزمایش کارمندان ، گردش کار و فضای کافی شاپ شماست با باز کردن مغازه خود می توانید از این فرصت برخوردار شوید که رئیس خود باشید ، سود خود را بسازید و در کل جامعه روابط جدیدی برقرار کنید. و از همه مهمتر ، شما از اشتیاق خود به یکی از بزرگترین لذت های زندگی (قهوه) لذت می برید …!

منبع:

https://jinocafe.ir/%da%a9%d8%a7%d9%81%db%8c-%d8%b4%d8%a7%d9%be-%d8%ae%d9%88%d8%af%d8%aa%d8%a7%d9%86-%d8%b1%d8%a7-%d9%85%db%8c-%d8%ae%d9%88%d8%a7%d9%87%db%8c%d8%af-%d8%a7%d9%81%d8%aa%d8%aa%d8%a7%d8%ad-%da%a9%d9%86%db%8c/

cafejino بازدید : 90 شنبه 11 مرداد 1399 نظرات (0)
کافی شاپ موفق – چگونه مشتری عادی را به مشتری ثابت تبدیل کنیم؟

چرا برخی از کافی شاپ ها در نگهداری مشتری موفق نیستند و برخی از آنها بدون هیچگونه فعالیتی باقی مانده اند؟ چگونه می توان مشتریان را به کافه بازگرداند؟ چه چیزی باعث می شود یک کافی شاپ موفق شود؟ یک کافی شاپ به راحتی موفق نمی شود و دلایل بسیاری برای موفق شدن کافی شاپ وجود دارد.

مبارزه موانع
طبق گفته های Perfect Daily Grind ، بیش از 60٪ کافه ها و رستوران های کوچک در اولین سال افتتاح خود ، به مشکلاتی از قبیل اشباع بازار ، سرمایه ناکافی ، بی تجربگی صنعت و عدم برنامه ریزی تجاری مواجه می شوند.

در اوایل سال 2000 ، گفته شد که سه عامل موفقیت عبارتند است از: “مکان ، مکان ، مکان!”.
اگر موقعیت مکانی خوب، اما محصولات کم کیفیت دارید ، گرفتن منظم مشتری غیرممکن است.

کافه و سایر محصولات
کیفیت: مواد تشکیل دهنده با کیفیت بالا ، بهترین دستور العمل های دم کردن ، قوام ، انتخاب های شیرین و خوش طعم تازه و جذاب کلیدهای موفقیت هستند.
انتخاب: همیشه از محبوب ترین محصولات موجود در بازار برخوردار باشید که شما را بی نظیر می کند.
فصلی: از محصولات و پدیده های فصلی استفاده کنید. به یاد داشته باشید در دم کردن نوشیدنی گرم و درست کردن نوشیدنی سرد! مبتکر و خلاق باشید. کریسمس = لزوماً دارچین نیست. هالووین = لزوما کدو تنبل نیست.

باريستاها و خدمات
داشتن باریستای ماهر در خدمه یک هدیه است! و متعهد شدن آنها چیز دیگری است. آموزش خدمه ، حمایت از پیشرفت آنها و اطمینان از دانستن محصولات آنها ضروری است.
نگرش ، خلق و خو و زبان بدن آشکارا توسط مشتری خوانده می شود. این به همان اندازه برای اطلاعات مربوط به محصول که barista قادر به ارائه آن است نیز مهم است. با صدای مشتری صحبت کنید ، آیین نامه های خود را بشناسید و در تصمیم خرید تأثیر بگذارید!
همچنین حضور در هنگام مقابله با مشتری و مؤثر بودن در همان زمان ، گاه منجر به بروز فاجعه می شود. سریع باشید اما خشمگین نباشید! تلفن خود را رها کرده و هنگام مقابله با مشتری ، با همکار خود گپ نزنید.

طراحی خدمات و مجله مشتری
طراحی سرویس چیزی است که باید به طور کامل برنامه ریزی شود . ورود به کافی شاپ شما یک تجربه است ، نه فقط معامله پول یا گرفتن یک محصول.
آیا کافی شاپ شما از بیرون وسوسه‌انگیز به نظر می رسد؟ درمورد داخل چه می توان گفت: چراغ ها ، رنگ ها ، موسیقی ، آکوستیک ، دکور داخلی ، جزئیات زیبا برای دیدن و لمس و کاوش … وجود دارد؟
برای هر شیفت یک لیست بررسی تهیه کنید و از تمیز بودن سرویس بهداشتی اطمینان حاصل کنید!
حرکت مشتری باید از در به سمت میز راحت باشد. بعضی اوقات خوب است که نقش مشتری را به خود اختصاص دهید و مسیر او را امتحان کنید. آیا موانعی برای مسیر وجود دارد؟ آیا محصولات به زیبایی و به وضوح ارائه می شوند؟ آیا سلام “باریستا” را می شنوید؟
تجهیزات و ماشین آلات باید از حجم ، منو ، مهارت های بارستایی و واقع گرایی برخوردار باشند.
اگر فضای کاری به خوبی برنامه ریزی نشده باشد ، می تواند تأثیرگذار باشد نه تنها در ارگونومی و ایمنی بلکه در خدمات نیز هم.

customer path

مسیر مشتری در کافی شاپ

حتما بخوانید!  انتخاب نام عالی برای کافی شاپ!

ترند ها و رسانه های اجتماعی
ترندهای موجود را بشناسید و از آنها استفاده کنید. به یاد داشته باشید که سرانجام ترندها به یک پدیده تبدیل می شوند و سرانجام به یک سبک زندگی جهانی.
اطمینان حاصل کنید که کافی شاپ شما جداقل در همان محل شناخته شده است. آیا می دانید قهوه و غذا جز محبوب ترین چیزها در اینستاگرام است؟
صفحه شما باید زیبا به نظر برسد و محصولات شما باید زیبا به نظر برسند. فقط مطمئن شوید که مکان شما در پست ها مشخص شده است.

اگر کافی شاپ شما در شبکه های اجتماعی فعال باشد ، بیشتر مشتری کسب خواهید کرد و آگاهی کافی شاپ شما گسترش می یابد. این امر باعث می شود که شما مشتریان بالقوه تری داشته باشید. مواردی را که می خواهید در این کانال ارتباط برقرار کنید انتخاب کنید: محصولات ، پیشنهادات ، رویدادها ، احساس …  به هر حال ، قابل تشخیص و سازگار باشید. گروه هدف خود را بشناسید. ایستادگی کنید و تخصصهای خود را مطرح کنید. واقعی و قابل دسترسی باشید.

این را از یک صاحب کافی شاپ ، یک باریستا حرفه ای و یک مشتری کافی شاپ بپرسید که چه چیزی باعث ایجاد یک کافی شاپ موفق می شود. بیایید ببینیم که آنها چه چیزی در ذهنشان دارند!

آنابل مک پارتلین ، رئیس بارستا @ پائولیگ کولما در کلووی ، هلسینکی
آنچه به نظر من یک کافی شاپ را خوب می کند یک ایده قانع کننده است که در محیط مورد نظر و محیط مجازی اجرا می شود. اتمسفر ، خدمات عالی مشتری و محصولات با کیفیت بالا را ارائه می دهد که مشتری نیز می خواهد بارها و بارها از آن برخوردار شود.

Essi Rautiainen ، کارآفرین @ Cafe Tarina in Tapiola and Munkkiniemi، Helsinki
خدمات مشتری چیزی است که هرگز نباید آن را به خطر بیاندازیم. همچنین تمیز و مرتب بودن وسایل واقعا تفاوت ایجاد می کند! بدیهی است که محصولات نیز باید خوب باشد. کارکنان خوب ، کار روزمره را بسیار ساده تر می کنند! آنها باید بدانند که چگونه با مشتریان مختلف مقابله کنند. همچنین ، امروزه این بسیار معمول است که می شنویم  barista می گویند “بله” و “خوب” در صورتی که آنها باید بگویند “متشکرم”.

توماس ، شخص تصادفی که هر روز اسپرسو می نوشد ، هلسینکی
محصولات باید عالی باشند! لامپ و آکوستیک نیز مهم هستند. خوب است که موزیکی در پس زمینه وجود داشته باشد اما سر و صدای آن زیاد نباشد که باعث شود کار کردن در کافی شاپ سخت شود. آنچه من متوجه شدم این است که ممکن است یک barista بتواند خود را به یک برند تبدیل کند که از دیدگاه مصرف کننده جالب باشد!
تبدیل یک مشتری عادی به یک مشتری منظم باید هدف اصلی باشد زیرا با این کار می توانید خیلی ساده رشد کنید.

برای تحقق این امر ، شما نیاز به محصولات با کیفیت بالا ، خدمات حرفه ای و چیزی دارید که مردم آنها را تشخیص دهند.

کافی شاپ موفق – منبع:

https://jinocafe.ir/%da%a9%d8%a7%d9%81%db%8c-%d8%b4%d8%a7%d9%be-%d9%85%d9%88%d9%81%d9%82-%da%86%da%af%d9%88%d9%86%d9%87-%d9%85%d8%b4%d8%aa%d8%b1%db%8c-%d8%b9%d8%a7%d8%af%db%8c-%d8%b1%d8%a7-%d8%a8%d9%87-%d9%85%d8%b4/

cafejino بازدید : 71 شنبه 11 مرداد 1399 نظرات (0)

قهوه سرد

قهوه  سرد نوشیدنی مناسب برای روزهای گرم تابستان است اما چرا حتما باید آن را در کافه خود بفروشید؟ 

چرا هر کافه باید قهوه دم کرده سرد را در طول سال بفروشد!

مد روز است
براساس گزارش Allegra Project Cafe Europe 2020 ، دم کرده سرد سریعترین نوشیدنی قهوه است و دم کردن قهوه سرد به ویژه در شمال اروپا رو به رشد است. ظهور قهوه سرد با بزرگترین روند قهوه در اروپا گره خورده است – افزایش قهوه مخصوص. کافی شاپ های تخصصی اولین کسانی بودند که در انتخاب خود نوشیدنی سرد را معرفی کردند و در حال حاضر بزرگترین مارک هایی مانند Starbucks و Costa Cafe در منوهای تابستانی خود دارای قهوه سرد هستند.

آسان است
همانطور که از نام این محصول مشخص است ، به آب گرم یا تجهیزات فانتزی احتیاج ندارد ، بنابراین این یک سرمایه گذاری کم برای کافه شما است.

cold brew is easy

سودآور است
کوکتل های لوکس تر سرد به راحتی می توانند برای هر نوشیدنی درآمد بیشتری را  اضافه کنند. فکر کنید اگر بتوانید قهوه سرد در منوی خود اضافه کنید و در عین حال برخی مشتریانی را جذب کنید ، می تواند برای سودآوری کافه شما چه تأثیراتی داشته باشد!

cold brew with milk

ترند قهوه 2020 – قهوه مخصوص و نوشیدنی آماده

چه اتفاقی در صحنه قهوه در طول سال 2020 رخ می دهد؟ بزرگترین روند قهوه در سال 2020 چه خواهد بود؟ ترندهای بزرگ و کوچک قهوه چیست؟ در اینجا پیش بینی های من درباره روند قهوه در سال 2020 ارائه شده است.

ترندهای بزرگ
کافه خاص
طبق اعلام انجمن تخصصی قهوه (SCA) ، قهوه ای که 80 درجه یا بالاتر از آن در مقیاس 100 نقطه ای کسب می کند ، “درجه ویژه” است. کافه های تخصصی در آب و هوای خاص و ایده آل پرورش می یابند و به دلیل طعم کامل فنجان و کمبود و نقص آن از هم متمایز هستند. طعم ها و سلیقه های منحصر به فرد نتیجه ای از خصوصیات و ترکیب خاص و خاکی است که در آنها تولید می شود.

… در حال حاضر بزرگترین ترند رو به رشد قهوه است. این امر به ویژه در هر شهر در سراسر جهان از کلانشهرهای عظیم توکیو و برلین گرفته تا شهرهای کوچکتر مانند لاپینرانتا دیده می شود. همچنین کافه های بزرگ مدتی قبل متوجه این ترند شده اند و مارک ها و محصولات ویژه / پریمیوم خود را به بازار عرضه می کنند. بزرگترین اثبات ظهور قهوه مخصوص این است که نستله قهوه  قهوه آبی در کالیفرنیا را خریداری کرد.

specialty coffee in tokyo

پایداری و مصرف کننده های آگاه
مردم بیشتر و بیشتر نسبت به آنچه مصرف می کنند آگاهی دارند و قهوه نیز از این قاعده مستثنی نیست. مردم می خواهند بدانند كه قهوه آنها از كجا می آید ، چه كسی آن را تولید كرده است ، چگونه آن را بو داده است.

منبع:

https://jinocafe.ir/%d9%82%d9%87%d9%88%d9%87-%d8%b3%d8%b1%d8%af-%d9%86%d9%88%d8%b4%db%8c%d8%af%d9%86%db%8c-%d9%85%d9%86%d8%a7%d8%b3%d8%a8-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%b1%d9%88%d8%b2%d9%87%d8%a7%db%8c-%da%af%d8%b1%d9%85/

cafejino بازدید : 68 شنبه 11 مرداد 1399 نظرات (0)

بهبود کافی شاپ در زمان شیوع بیماری کرونا

بهبود کافی شاپ در زمان شیوع بیماری کرونا (covid19)

بهبود کافی شاپ در زمان شیوع بیماری کرونا

The ongoing coronavirus (COVID-19) outbreak has disrupted global markets, caused mass public shutdowns and inspired anxiety all over the world.

The coffee industry has not been immune. In late January, Starbucks in China closed more than 2000 stores. Although the company recently announced the reopening of many of their stores in China, the country’s retail sector has struggled amidst quarantines and consumer trepidation. A similar phenomenon has occurred in parts of Italy, with once-bustling cafes being temporarily abandoned.

As more coronavirus cases are expected to be diagnosed in the United States, coffee retailers need to prepare for a potential disruption in business. The question we need to be asking ourselves as cafe workers, owners and other coffee professionals is, “How can we best prepare for disruption?”

Further, we need to consider our obligations, both to our co-workers and our community, to keep our public eating spaces as safe as possible, both from the risk of disease communication and from the stress and financial peril that a downturn in cafe business could cause.

While making no attempt to be a legal or medical guide, this piece focuses on the lowest-cost, highest-reward actions that can be undertaken by cafe owners and staff should disruptions to business as usual come to pass.

Be prepared for local health authorities to temporarily close cafes 

This has already happened in China, Korea, Japan and Italy, with cafes being shut down for a matter of weeks in some locations.

Prepare emergency funds

Having an emergency fund in these times is critical. Everyone should ask themselves how many days of unemployment or severe under-employment it would take before they can’t make their rent, mortgage, car or other critical payment.

For workers who are not experiencing illness, it might also be wise to save available vacation and sick time in case of a longer-term emergency. It would also be wise to cut back on discretionary spending while allocating any extra money into an emergency fund. The prospect of making those changes may be unappealing, but should everything work out for the best, people will surely appreciate having the extra vacation time and cash.

Cafe owners should talk to their staff about basic responsible financial planning. The downside risk to taking this action is zero. The upside to having these talks or meetings has many facets:

  • It shows you care about your staff’s well-being and are invested in their future
  • If cuts to hours become necessary, it could minimize the resentment
  • Regardless of outcome, basic financial planning by all staff increases the resiliency of a community and a business

Owners should consider how much cash flow is needed to maintain all obligations

Cafe owners have a moral obligation to make sure they have enough cash on hand, or access to capital, to cover all of their obligations for compensated time off given the absence of normal operating revenue.

If the cafe does not have revenue for a month or more, how much cash on hand is needed to cover sick pay, rent, overhead, insurance and other fixed costs that can’t be reduced? Schedule some time with an accountant or financial professional to ensure that you know your restaurant’s fixed operating costs and how much cash you need.

Consider a line of credit

For many owners, having this amount of cash on hand is not immediately achievable. If you find yourself in this position, you should talk to a bank about setting up a line of credit. Many local banks are willing to work with locally owned cafes to establish low-cost, low-interest credit lines.

If your cash on hand is not enough to cover compensated time off liabilities and other base overhead such as rent, vehicle payments, inventory payments, etc., it would be prudent to have such a line of credit available, coronavirus or not.

Inventory planning is essential during potential outbreaks

Cafe owners and management should also keep track of the spread of the virus and the government response to the spread. If a shutdown or sharp drop in business seems likely, consider adjusting the amount of inventory on hand. Inventory of perishable items such as milk and other refrigerated items should be closely monitored.

Consider alternative business models, such as delivery and pickup orders

Cafe owners may also want to consider a shift in business from cafe-based sales to phone, online, delivery, or otherwise off-site sales as there will almost certainly still be a demand for cafe drinks. There are a number of different platforms that support these types of sales and, again, the downside of exploring these options is essentially zero.

Communicate and educate

Fear and misinformation can become rampant at times of public stress, particularly with an unknown pathogen. Make sure your staff understand how the virus spreads — through coughing, sneezing and saliva — and what they can to prevent contagion.

Review all cleaning, sanitation and hygiene procedures with staff

For many employees and managers, the food safety classes are a distant memory. Refreshing everyone on best practices for hygiene is a great place to begin preparing. A cafe is a community center and staff must take every available precaution to minimize risk for public safety.

Additionally, surfaces within the cafe that are commonly touched by customers — such as touch screens, condiment bars, entry doors or bathroom fixtures — should be considered. Sanitizing wipes or tissues with small trash cans could be placed near commonly touched areas. Operators should also consider moving the condiments and drink lids behind the counter, while also adding a sanitization step to mugs brought in by customers.

Fear vs. preparedness

Shop owners should attempt to strike the right balance between fear and preparedness. There is so much we don’t know about this virus and if or how it will spread in the coming weeks or months. However, taking the steps above may well improve our collective resiliency, while also providing a sound foundation for public health and safety during the cold and flu season.

بهبود کافی شاپ در زمان شیوع بیماری کرونا

source:

cafejino بازدید : 63 شنبه 11 مرداد 1399 نظرات (0)

ایده خلاقانه برای کافی شاپ

 

6 ایده خلاقانه برای کافی شاپ نوآورانه

آنچه شما برای یک کافی شاپ خلاق نیاز دارید کمی تخیل است که از رقبای خود جلو بزنید و بیشترین سهم بازار را بدست آورید. بنابراین ، در اینجا برای ایده خلاقانه برای کافی شاپ شش ایده وجود دارد که کافی شاپ خود را واقعاً نوآورانه کنید:

کافه سفال
شما برای کشیدن نقاشی به یک کافه سفال می روید. پس از سفارش نوشیدنی، از مشتریان دعوت می شود تا یک فنجان یا یک مجسمه کوچک سرامیکی یا گچ را انتخاب کنند و با دست قلم مو را رنگ کنند ، بگذارید خلاقیت آنها جریان پیدا یابد. کافه های سفالگری معمولاً یک روز در هفته را به سرامیک اختصاص می دهند و در طول بقیه هفته خدمات کافی شاپ استاندارد ارائه می دهند. این کافه به محلی برای هر سنی تبدیل می شود.

گالری هنر
اگر کافی شاپ شما نه تنها قهوه بلکه دوستداران هنر را نیز به خود جلب کند، عالی خواهد بود. رویا کافی نیست: برای تبدیل کافی شاپ به یک مکان ملاقات برای هنرمندان و روشنفکران به یک ایده و مفهوم خاص نیاز دارید. بسیاری از کافی شاپ ها آثار هنری را به نمایش می گذارند: نه تنها نقاشی بلکه مجسمه های چوبی ، ماسک های گچ ، قاب های آهنی یا جواهرات دست ساز.

مکان بازی
در اروپای شمالی ، کافی شاپ ها با یک خانه بازی محبوبیت پیدا کرده اند. به این دلیل که فرزندان بیشتری دارند؟برای کسانی که به دنبال یک راه حل راحت تر هستند ، یک قفسه کتاب حاوی رمان ها ، برگه های کاغذ ، مداد رنگی و برخی از بازی های تخته کافی خواهد بود. والدین قطعاً آن را به ذهن خواهند سپرد!

حتما بخوانید!  برنامه های آموزش و صدور گواهینامه کافی شاپ در سایت howtostartanllc

کوپن
تخفیف های مشتریان وفادار هرگز از مد نمی افتد. اگر به ازای هر 10 قهوه خریداری شده از شما دهمین را به صورت رایگان بدهید ، مطمئناً گروهی از مشتریان را به کافی شاپ خود جذب خواهید کرد. کوپن ها تأثیر فوری در افزایش فروش دارند و نقطه شروع خوبی برای تبلیغ دهان به دهان هستند. ساندویچ ها پس از مدت زمان مشخصی می توانند به صورت نیم بها فروخته شوند و کسی که بستنی خریداری می کند ، ممکن است بعد از سومین بستنی ، صاحب یک بستنی رایگان شود.

دیوارهای داخلی قابل تنظیم
آیا به دنبال ایده های خلاقانه ای برای تزئین دیوار های خالی کافه خود هستید؟ اگر دیوار از آجرهای در معرض ساخته شده است ، می توانید آجر را بصورت واقعی بفروشید و درآمد حاصل از آن را به امور خیریه بدهید. خریدار آجر ممکن است آن را رنگ کند یا کتیبه ای بنویسد. اگر دیوار گچ باشد ، بخشی از آن می تواند تبدیل به یک تخته سیاه بزرگ برای مشتریان شود تا افکار خود را بنویسند.

کافه پت
به نظر شما اگر در فضای کافه خود یک حیوان خانگی قرار دهید خوب است؟ می توانید یک کافه گربه را راه اندازی کنید و مبل راحتی را با یک گربه خواب آلود و یا حتی یک کافه آکواریومی با ماهی های گرمسیری در نمای ساده به اشتراک بگذارید. حتی کافه در یک مزرعه شهری می تواند جذاب باشد و روشی عالی برای گذراندن یک بعد از ظهر است.

ایده خلاقانه برای کافی شاپ -منبع:

https://jinocafe.ir/%d8%a7%db%8c%d8%af%d9%87-%d8%ae%d9%84%d8%a7%d9%82%d8%a7%d9%86%d9%87-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%da%a9%d8%a7%d9%81%db%8c-%d8%b4%d8%a7%d9%be-%d8%a2%db%8c%d8%a7-%d8%a8%d9%87-%d8%af%d9%86%d8%a8%d8%a7/

cafejino بازدید : 59 شنبه 11 مرداد 1399 نظرات (0)

توصیف شغل بارتندر

توصیف شغل بارتندر

Bartenders نوشیدنی های سرد را برای مشتریان، آماده و سرو می کند. همچنین ممکن است به عنوان barkeep یا mixologist شناخته شوند.

توصیف شغل بارتندر
کافه ها معمولا به دنبال یک بارتندر با انرژی بالا و حرفه ای با مهارت های ارتباطی عالی هستند تا کوکتل های کلاسیک و نوشیدنی های جدید هیجان انگیز را به مشتریان خود ارائه دهند. Bartender به مشتریان خوش آمد می گوید ، در مورد ترجیحات آنها اطلاعاتی کسب می کند ، به سؤالات پاسخ می دهد ، موارد منو را توصیه می کند و نوشیدنی و غذا را آماده و سرو می کند. شما نیز می توانید دستور العمل هایی را ایجاد کنید ، از تجهیزات و مواد مناسب استفاده کنید و وظایف اصلیتان را نیز انجام دهید.

برای موفقیت به عنوان یک متصدی بارمن ، باید از یک ظاهر شسته و رفته و شخصیتی جذاب و دوستانه برخوردار باشد. و همچنین باید کارآمد ، ناظر و آگاه باشد.

مسئولیت های Bartender:
استقبال از مشتریان ، مطالعه کردن و گوش دادن به مردم برای تعیین ترجیحات نوشیدنی ، ارائه توصیه و گرفتن سفارش نوشیدنی.
برنامه ریزی منوهای نوشیدنی و اطلاع رسانی به مشتریان در مورد نوشیدنی های جدید.
انتخاب و مخلوط کردن مواد تشکیل دهنده ،ارائه شیشه های تزئین شده برای نوشیدنی ها به مشتریان.
تهیه موجودی و سفارش وسایل.
رعایت کلیه مقررات ایمنی و کیفیت مواد غذایی.
رسیدگی به معاملات نقدی ، اعتباری و بدهی ها ، اطمینان از صحت هزینه ها، تعادل در صندوق پول.

با تمیز کردن قفسه ها و شستن لیوان ، وسایل و تجهیزات ، محل کار خود را خوب حفظ کنید.
و نیز تهیه دستور العمل های جدید کوکتل.

حتما بخوانید!  انتخاب نام عالی برای کافی شاپ!

سؤالات متداول در مورد Bartender:

وظایف بارتندر چیست؟
متصدیان نوشیدنی و غذا را برای مشتریان تهیه و سرو می کنند. آنها کوکتل ها و نوشیدنی ها را با هم مخلوط کرده و اغلب دستور العمل های کوکتل را اجرا و یا ایده جدید ایجاد می کنند.

الزامات لازم برای بارتندر چیست و چگونه می توانم آنها را در لیست شغل خود قرار دهم؟

به طور کلی ، متصدیان باید وظایف اصلی را انجام دهند ، بیاموزند و یا دستور العمل هایی را برای کوکتل درست کنند و مهارت های بالا داشته باشند. و مودب باشند.

هنگامی که شما یک آگهی شغلی در Bartender را منتشر می کنید ، باید روی مهارت های متصدی بارتندر مورد نیاز خود متمرکز شوید. به کاندیداهای بالقوه کمک کنید تا وظایف و مسئولیتهای بارمن را درک کنند و از مهارتها و خصوصیاتی که در استخدام جستجو می کنید ، اطلاعاتی را ارائه دهند. شرح کار متصدی بارتندر را سفارشی کنید تا کاندیدها در مورد چگونگی موفقیت در کسب و کار شما اطلاعات بیشتری کسب کنند.

چه چیزی را بارتندر می نامید؟ آیا یک اسم حرفه ای برای افراد متصدی وجود دارد؟

عنوان شغلی برای یک متصدی بار ممکن است بین مشاغل متفاوت باشد. عناوین شغلی جایگزین برای این شغل عبارتند از: mixologist ، barman یا barkeep. در هنگام ارسال شغل متصدی بار ، از تعدادی از این عناوین شغلی استفاده کنید تا به متقاضیان بیشتری برای یافتن لیست خود کمک کنید.

منبع:https://jinocafe.ir/%d8%aa%d9%88%d8%b5%db%8c%d9%81-%d8%b4%d8%ba%d9%84-%d8%a8%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d9%86%d8%af%d8%b1/

cafejino بازدید : 67 چهارشنبه 25 تیر 1399 نظرات (0)

آموزش باریستا

آموزش باریستا

باریستا چیست؟

باریستا کیست؟

چگونه یک لات درست می شود؟
آیا تاکنون به یک کافی شاپ تخصصی رفته اید که در آن همه نوشیدنی ها - و حتی اندازه فنجان ها - نامهای عجیب و غریب دارند؟ اگر چنین است ، شما  به دیدن یک باریستا رفته اید.
باریستا شخصی است که نوشیدنی های قهوه مبتنی بر اسپرسو را تهیه می کند. Baristas معمولاً در کافی شاپ های تخصصی کار می شود.

برای اینکه یک باریستا باشید باید یاد بگیرید که چگونه انواع مختلف نوشیدنی قهوه درست کنید. همچنین ممکن است لازم باشد کمی هنرمند باشید!

Barista کلمه ایتالیایی "bartender" است. در ایتالیا ، baristas  از همه نوع نوشیدنی ها، و نه فقط قهوه را سرو می کند.

بیشتر کافی شاپ های تخصصی نوشیدنی های قهوه را بر اساس اسپرسو سرو می کنند. اسپرسو یک دانه قهوه خاص . در عوض ، اسپرسو یک روش خاص برای دم کردن قهوه است.

اسپرسو نوعی قهوه به ویژه غلیظ است که با  آب گرم و بخار تحت فشار از طریق قهوه های بسته بندی شده فشرده ساخته می شود. اسپرسو در سال 1884 در ایتالیا اختراع شد وقتی آنجلو موریوندو اولین دستگاه اسپرسو خود را ثبت کرد.

در مقایسه با قهوه دم کرده "معمولی" ، اسپرسو ضخیم تر و طعم شدید تری دارد ، اگرچه برخی افراد طعم اسپرسو ساده را ترجیح می دهند ، اما برخی دیگر نوشیدنی های قهوه را که اسپرسو را با آب ، شیر یا مایعات دیگر مخلوط می کنند ترجیح می دهند.

به عنوان مثال ، یک کاپوچینو با یک سوم اسپرسو ، یک سوم شیر بخارپز و یک سوم میکرو کف تهیه می شود. میکرو فوم شیر بخارپز است که هنگام ایجاد یک دستگاه اسپرسو ویژه ، یک لایه بسیار خوب فوم تشکیل می دهد. Baristas اغلب نوشیدنی های قهوه را با میکرو فوم بالا می زند تا بتوانند در بالای نوشیدنی ها آثار هنری ویژه ولی موقت ایجاد کنند.

یک لاته شبیه به کاپوچینو است ، با این تفاوت که تقریباً با ترکیب مساوی اسپرسو و شیر بخارپز ساخته شده است. بسته به ترجیح مشتری ، یک لاته ممکن است یک لایه نازک از میکرو فوم داشته باشد.

بعضی افراد فکر می کنند اسپرسو انرژی بیشتری مصرف می کند چون در مقایسه با بسیاری از نوشیدنی های دیگر ، مقدار بیشتری کافئین دارد. با این حال ، یک وعده معمول دو اونس اسپرسو تقریباً همان مقدار کافئین را به عنوان فنجان معمول شش اونسی قهوه دم کرده "معمولی" دارد.

اگر نمی دانید چگونه باریستا شوید ، فقط کافی است از کارمندان کافی شاپ مخصوص محل خود سؤال کنید. بیشتر کافی شاپ ها کارگران را استخدام می کنند و به آنها آموزش می دهند که به مرور زمان در معرض خطرند.

 

آموزش باریستا - معنی باریستا

کلمه barista از ایتالیا آمده است ، جایی که به معنای "بارمن" مرد یا زن است که به طور معمول در پشت پیشخوان کار می کند [1] ، و نوشیدنی های گرم (مانند اسپرسو) ، نوشیدنی های الکلی و غیر الکلی سرد و میان وعده ها را سرو می کند. [2] جمع آن در انگلیسی baristas است ، در حالی که در ایتالیایی این جمع برای مردانه (به معنای واقعی کلمه به معنای "barmen" ، "bartenders") یا bariste برای مونث (به معنای واقعی کلمه به معنای "barmaids") baristi است. [2]

در حالی که این عنوان تنظیم نشده است ، بیشتر کافی شاپ ها برای توصیف آماده کننده قهوه و اپراتور دستگاه اسپرسو از این عنوان استفاده می کنند.

ساخت اسپرسو خوب برای یک باریستا ضروری است.

آموزش باریستا - باریستا کیست؟

Baristas به طور کلی با یک دستگاه اسپرسو تجاری فعالیت می کند ، و نقش آن آماده سازی شات است. میزان اتوماتیک یا دستی بودن این کار ، بطور قابل توجهی متفاوت است . Espresso یک نوشیدنی بسیار ظریف است و ساخت اسپرسو دستی خوب یک کار ماهر محسوب می شود. علاوه بر این ، تهیه نوشیدنی های دیگر ، به ویژه نوشیدنی های مبتنی بر شیر مانند کاپوچینو و لاته  ، به کار و مهارت اضافی و بیشتر اوقات هنر نیاز دارد.

باریستا معمولاً برای کار با دستگاه و تهیه قهوه بر اساس دستورالعمل های  صاحب کافه آموزش باریستا و آموزش کافی شاپ داده شده است ، در حالی که بارستاهای باتجربه تر ممکن است خودشان اختیار تغییر و آماده سازی یا آزمایش داشته باشند. برای درست کردن قهوه ، یک سری مراحل وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد ، از جمله آسیاب کردن دانه ، استخراج قهوه ، ریختن شیر و .... [3]

فراتر از تهیه اسپرسو و سایر نوشیدنی ها و خدمات عمومی به مشتری ، بریستا های ماهر دانش لازم را در مورد کل فرایند قهوه به دست می آورند تا به طور موثر یک فنجان قهوه مورد نظر از جمله نگهداری و برنامه دستگاه ، بو دادن و کشت گیاه قهوه را تهیه کنند. یک باریستا می تواند با شرکت در کلاس های آموزشی این مهارت ها را بدست آورد ، اما در کلاس بیشتر در مورد کار یاد می گیرند.

رقابت
مسابقات رسمی باریستا که در نروژ سرچشمه گرفت ، [4] و یکی از این مسابقات جهانی باریستا است که هر ساله در مکان های مختلف بین المللی برگزار می شود. [5] Baristas ها در سراسر جهان به رقابت می پردازند ، اگرچه آنها ابتدا باید در رقابتی که در کشور خود برگزار می شود به رقابت بپردازند تا بتوانند در WBC شرکت کنند.

منبع:

https://jinocafe.ir/%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d8%a8%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%b3%d8%aa%d8%a7-%d8%a8%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%b3%d8%aa%d8%a7-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa%d8%9f-%d8%a8%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%b3%d8%aa%d8%a7-%da%a9/

cafejino بازدید : 41 سه شنبه 24 تیر 1399 نظرات (0)

بهترین کافی شاپ

بهترین کافی شاپ - 20 کافی شاپ در Jakarta که باید از آنها لذت ببرید!

1 | Ottoman’s Coffee Brewers

کافی شاپ عثمانی یک کافی شاپ خالی است! حتی در روزهای هفته ، این مکان همیشه مملو از علاقه مندان به قهوه است. مکان بسیار زیبا و با لمس رنگ صورتی در همه جای آن. در صورت سفارش اسپرسو ، آن را در یک فنجان صورتی ملایم و نرم سرو می کنید. شما مطمئناً باید از گلهای داغ صورتی آنها که ترکیبی از چغندر و گیاهان زیادی است ، مانند دارچین را امتحان کنید. فروشگاه های آنها را می توانید در Pluit در شمال جاکارتا و همچنین Kuningan در جاکارتای جنوبی مشاهده کنید.

2 | One Fifteenth (1/15) Coffee

مطمئناً فکر نخواهید کرد که باید ساعتها بمانید تا یک فنجان قهوه خوب بنوشید. کافی شاپ که توسط برنده قهرمانی Barista Championship 2013 اندونزی ، ددی سامسورا تأسیس شده است ، یک قهوه غیر معمول و جالب را سرو می کند. مطمئناً باید قهوه امضای آنها ، روژالی را امتحان کنید ، که با یک قهوه فشرده 12 ساعته مخلوط شده و با سودا و آب لیمو ساخته شده است. برای چند ثانیه اول ، حتی طعم بی مزه ای مانند آب شیرین خواهد داشت. قهوه 1/15 را می توان در Pondok Indah ، Menteng و Kemang یافت - که همه در جنوب جاکارتا واقع شده است.

بهترین کافی شاپ - 20 کافی شاپی که باید از آنها لذت ببرید

3 | Twentyfifth

کافه 25 در کبایوران بارو ، جاکارتای جنوبی است. این مکان با بسیاری از تزئینات که شایان ستایش است مانند صندلی های چوبی ، گلدان های مایل به زرد و ظروف شکر سرامیکی بسیار جذاب. زمانی که اینجا هستید ، باید کاملاً از دمنوش سرد استفاده کنید که به نظر می رسد چای سبک اما عطر و بوی قوی و معطر دارد. و اگر از طرفداران مغز میوه هستید - فوق العاده خوشمزه است!

4 | Brew & Wood

یک کافی شاپ با یک محیط آرام در Cilandak ، South Jakarta ، Brew and Wood واقع شده است. این مکان دارای دیوارهای شیشه ای شفاف است که جلوی آن قرار گرفته است و باعث می شود Brew و Wood برای هر کسی که آن را از بیرون می بیند وسوسه‌انگیز جلوه دهند. Brew and Wood Kopi Susu Turunan را ارائه می دهد که در یک بطری عملی و با حمل آسان بسته بندی شده و طعم های بسیار قوی و در عین حال خامه ای دارد. Cheese Fondue Croissant همچنین یکی از بهترین انتخاب هایی است که می توانید به دلیل بافت نرم آن در ترکیب با پنیر ذوب شده خوشمزه پیدا کنید.

5 | Samakamu

شیر قهوه یخی اخیراً در جاکارتا محبوب شده است. یکی از خوشمزه ترین آنها توسط قهوه Samakamu است که در کرت کونینگان واقع در جاکارتای جنوبی واقع شده است. شیر قهوه آنها به نام Es Kopi Samakamu علی رغم بافت شیری که دارد ، از قهوه قوی برخوردار است. حتی وقتی مکعب های یخ قبلاً ذوب شده باشند ، قطعاً طعم قوی و خامه ای آن همچنان وجود دارد! قهوه Samakamu همچنین شکلاتهای یخی را سرو می کند که هم از نظر طعم تلخ و هم شیرین تعادل دارد.

6 | Bersahaja

کافه Bersahaja یک کافی شاپ است که در Kebayoran Lama ، جاکارتای جنوبی واقع شده است. این مکان دارای شیر  قهوه یخ زده به نام Iced Coffee Bean است. تفاوت آن با دیگر شیرهای قهوه یخ زده در شهر این است که Homely از شیر چگالیده شیرین شده به جای شکر قهوه ای استفاده می کند. طعم آن مشابه شیر قهوه یخی تایلندی است. اگر آن را یه صورت آماده استفاده کنید ، آن را در یک فنجان پلاستیکی با یک نوشته دریافت می کنید: "بیش از حد به دنیال کامل بودن نباشید اگر چیزهای ساده می تواند شما را خوشحا کند" Fyi ، Bersahaja یعنی ساده!

7 | Turning Point

اگرچه محل آن کمی در خارج از Gading Serpong است ، Tangerang ، قهوه Turning Point کافی شاپ است که ارزش بازدید دارد. Butappcotch Frappucino آنها از ترکیب کاملی از شربت اسپرسو و Butterscotch با مقداری بستنی وانیلی مخلوط شده ساخته شده است. در کنار قهوه ، Turning Point همچنین از پاندا لاته استفاده می شود که خامه ای ، معطر و خوش طعم است.

8 | Lima

لیما در Pantai Indah Kapuk ، جاکارتای شمالی ، ممکن است از بیرون به نظر طبیعی برسد اما وقتی قهوه ذغال آنها را مزه  کنید ، می بینید که فوق العاده است. قهوه معروف ذغال سنگ آنها دارای طعمی خاکی و شیرین نیست که به نوعی با طعم بی نظیر ذغال چوب به خوبی کار می کند. یکی دیگر از گزینه های مورد علاقه منو در لیما ، شیر قهوه یخ زده آنها است. از طعم و مزه ای قوی برخوردار است اما هنگامی که با بستنی قهوه ای و قند خرما مخلوط می شود ، بافت خامه ای آن را بهشتی تر می کند!

9 | SRSLY

SRSLY محیط فوق العاده خانگی دارد. طراحی مدرن که با یک لمس هنری همراه است ، آنجا را به مکانی بسیار دنج برای استراحت تبدیل می کند. همچنین با طراوت گیاهان سبز در قسمت بیرونی زیبایی بیشتری به مغازه می بخشد. از این گذشته ، طعم قهوه و غذا مطمئناً شما را مجبور به بازگشت به این کافی شاپ می کند.

10 | Serasa

Serasa Coffeetaria در سنوپاتی ، جاکارتای جنوبی ، یک غذاهای سرد را به همراه کافی شاپ ارائه می دهد که قطعاً نمی خواهید آن را از دست بدهید. رستوران به ما امکان می دهد بیش از 10 نوع غذای خانگی اندونزی را انتخاب کنیم. پس از رضایت از غذاهای غنی از مجمع الجزایر ، باید منوهای قهوه خوشمزه آنها را امتحان کنید. این هتل انواع مختلفی از قهوه ها را دارد ، از لاته ، قهوه دم کرده ، قهوه یخ زده آووکادو ، گرفته تا قهوه یخ زده با نام جذاب مانند Es Kopi Pelipur Lara - که به معنای واقعی کلمه قهوه یخ زده است تا غم و اندوه خود را برطرف کنید.

11 | On Three

On Three در Senopati Suites ، جاکارتا جنوبی واقع شده است ، On Three  از دوستداران قهوه است که جرات می کنند چیزهای مختلف را امتحان کنند. گزینه های قهوه موجود در On Three با انتخاب مخلوط قهوه با نارگیل ، فلفل سیاه و حتی کنجد سیاه منحصر به فرد است. یکی از انتخاباتی که حتماً باید آن را طعم دهید ،Latte آنها با فلفل تند  است. فراموش نکنید که از میان وعده های جذاب مانند مرغ Katsu Donburi یا Spaghetti Bolognese خود سفارش دهید تا از بیشتر وقت قهوه خود استفاده کنید.

12 | Chief Coffee & Roastery

در کنار کافه آرایشگاهی با همین نام وجود دارد: Chief. بنابراین بچه ها می توانند موهای خود را قبل از  بیرون رفتن کوتاه کنند! قهوه سرخ آنها دارای طعمی قوی است.که مطمئناً برای کسانی که می خواهند تمام روز بیدار باشند مناسب هستند.

13 | Ardent

با سایه های بتونی که جای خود را در پوری اینادا ، جاکارتا غربی تزیین می کند ، قهوه Ardent به یک کافه تبدیل شده است که می تواند طرفداران سلفی را با نقاط سلفی دلپذیر خود تقریباً در هر گوشه جلب کند. این کافه انواع مختلفی از قهوه ها مانند  اسپرسو شیر عسل که شیرینی آن مناسب و خیلی ترش نیست. سیب زمینی سرخ شده truffle نیز ترد و خوشمزه است زیرا در روغن ترافل سرخ می شود و روی آن پنیر پارمسان قرار می گیرد.بسیار لذیذ!

14 | Three Folks

Three Folks واقع در Cilandak ، جاکارتای جنوبی ، برای طرفداران قهوه جاکارتا بسیار جذاب است. این کافه طیف گسترده ای از انتخاب های قهوه ، مانند لاته خاکستری را دارد که طعم آن مانند چای شیر ، Folksgato است که با طعم بستنی دلخواه شماست ، و همچنین FolksBomb که یک شیرخشک بسیار خوشمزه با قهوه است. نوشیدنی های Folksgato و Folksbomb  امضای کافه هستند و قطعاً ارزش امتحان کردن دارند!

15 | Say Something Coffee

Say Something Cafe کافی شاپ است که برای مطالعه یا کار مناسب است. داخل آن ترکیبی از مدرن مینیمالیستی است ، آهنگ های جاز هیپ هاپ در پس زمینه و اتصال سریع Wi-Fi ، فضای مناسبی را برای تقویت بهره وری شما فراهم می کند! وقتی از منوی پرفروششان سؤال می شود ، اطلاعات آموزنده ای را به شما می دهند. اسپرسو را امتحان کنید زیرا با مواد غذایی سالم و صاف و کمی تلخ است. همچنین ، شما باید سفارش تخم مرغ کروسانت شور آنها را سفارش دهید! حتی تا آخرین تیکه آن خوشمزه است.

16 | Pikul Coffee

قهوه پیکول یکی از مکان های مناسب برای انتظار در ترافیک شلوغ جاکارتا برای مسافرت است. این مکان با تعداد زیادی دیوار شیشه ای و پنجره های شیشه ای امکان پذیر است که به نور درخشند. آنها کاپوچینو یخی را به شکلی متفاوت و در یک لیوان با اندازه نسبتاً بزرگ و با بستنی وانیلی مخلوط سرو می کنند. علاوه بر این ، گوشت گاو سوسادیلای آنها نیز خوشمزه است و تا 8 نفر را چواب می دهد!

17 | 7 Speed Coffee

Speed Coffee یک کافه کوچک است که افراد زیادی برای آن را شکار می کنند. کاپوچینو آنها واقعا طعم و مزه ای قوی و میوه ای دارد. ممکن است بخواهید آن را بدون قند بنوشید تا بهترین طعم قهوه را بدست آورید. همچنین آن را با قطعات گوشت گاو دودی ، مایونز ، و ماکارونی ، سرخ شده سرو می کنند. گرم سرو می شود.

18 | Nitro coffee

برای کسانی که دوست دارند قهوه بنوشند بدون آنکه زیاد سر و صدای آنها را آزار دهد ، قهوه نیترو مناسب ترین گزینه است. دیوارهای آجری آنها ، سقف های چوبی و انتخاب های رنگی که دکوراسیون داخلی را ایجاد می کند فضای جالبی را ایجاد می کند. در اینجا ، شما می توانید یک نوشیدنی قهوه دستی مانند Brew-V60 Manual با حبوبات مورد نظر خود داشته باشید. همچنین می توانید چندین کروسان را در اینجا سفارش دهید .

19 | Kopi Kalyan

اگر چای قهوه Latte دوست دارید ، باید قهوه Kalyan در Senopati ، جاکارتا جنوبی است را امتحان کنید. طعم چای قهوه آنها بسیار بی نظیر است. در ابتدا ، طعمی مانند طنجبیل می دهد اما سپس عطر و بوی پوست پرتقال را می بخشد. قهوه همچنین نور را مزه می کند. در کنار  قهوه خود ، می توانید بادام شکلات کروسانت را برای تهیه میان وعده مناسب سفارش دهید!

20 | Guten Morgen

گوتن مورگن در Tomang واقع در جاکارتا غربی ترکیب یک کافی شاپ را با یک فروشگاه گل زیبا تعریف می کند. گل هایی که برای تزئین فضای داخلی کافی شاپ نیز ساخته شده اند ، یک محیط زیبا و در عین حال دوست داشتنی ایجاد می کنند. شما باید  کافه آنها را امتحان کنید ، که با مکعب های یخ اسپرسو همراه با شیر مرزه سرو می شوند. قهوه خیلی قوی نیست اما شیرینی آن به اندازه است. Guten Morgen همچنین با Chasu Donburi مشهور است - یک کاسه برنج با برش های گوشت خوک و یک تخم مرغ .خیلی خوشمزه!

منبع:

https://jinocafe.ir/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%da%a9%d8%a7%d9%81%db%8c-%d8%b4%d8%a7%d9%be-20-%da%a9%d8%a7%d9%81%db%8c-%d8%b4%d8%a7%d9%be%db%8c-%da%a9%d9%87-%d8%a8%d8%a7%db%8c%d8%af-%d8%a7%d8%b2-%d8%a2%d9%86/

 

 

آموزش کافی شاپ 

 

cafejino بازدید : 65 دوشنبه 23 تیر 1399 نظرات (0)

بهترین کافی شاپ

بهترین کافی شاپ - 20 کافی شاپ در Jakarta که باید از آنها لذت ببرید!

1 | Ottoman’s Coffee Brewers

کافی شاپ عثمانی یک کافی شاپ خالی است! حتی در روزهای هفته ، این مکان همیشه مملو از علاقه مندان به قهوه است. مکان بسیار زیبا و با لمس رنگ صورتی در همه جای آن. در صورت سفارش اسپرسو ، آن را در یک فنجان صورتی ملایم و نرم سرو می کنید. شما مطمئناً باید از گلهای داغ صورتی آنها که ترکیبی از چغندر و گیاهان زیادی است ، مانند دارچین را امتحان کنید. فروشگاه های آنها را می توانید در Pluit در شمال جاکارتا و همچنین Kuningan در جاکارتای جنوبی مشاهده کنید.

2 | One Fifteenth (1/15) Coffee

مطمئناً فکر نخواهید کرد که باید ساعتها بمانید تا یک فنجان قهوه خوب بنوشید. کافی شاپ که توسط برنده قهرمانی Barista Championship 2013 اندونزی ، ددی سامسورا تأسیس شده است ، یک قهوه غیر معمول و جالب را سرو می کند. مطمئناً باید قهوه امضای آنها ، روژالی را امتحان کنید ، که با یک قهوه فشرده 12 ساعته مخلوط شده و با سودا و آب لیمو ساخته شده است. برای چند ثانیه اول ، حتی طعم بی مزه ای مانند آب شیرین خواهد داشت. قهوه 1/15 را می توان در Pondok Indah ، Menteng و Kemang یافت - که همه در جنوب جاکارتا واقع شده است.

بهترین کافی شاپ - 20 کافی شاپی که باید از آنها لذت ببرید

3 | Twentyfifth

کافه 25 در کبایوران بارو ، جاکارتای جنوبی است. این مکان با بسیاری از تزئینات که شایان ستایش است مانند صندلی های چوبی ، گلدان های مایل به زرد و ظروف شکر سرامیکی بسیار جذاب. زمانی که اینجا هستید ، باید کاملاً از دمنوش سرد استفاده کنید که به نظر می رسد چای سبک اما عطر و بوی قوی و معطر دارد. و اگر از طرفداران مغز میوه هستید - فوق العاده خوشمزه است!

4 | Brew & Wood

یک کافی شاپ با یک محیط آرام در Cilandak ، South Jakarta ، Brew and Wood واقع شده است. این مکان دارای دیوارهای شیشه ای شفاف است که جلوی آن قرار گرفته است و باعث می شود Brew و Wood برای هر کسی که آن را از بیرون می بیند وسوسه‌انگیز جلوه دهند. Brew and Wood Kopi Susu Turunan را ارائه می دهد که در یک بطری عملی و با حمل آسان بسته بندی شده و طعم های بسیار قوی و در عین حال خامه ای دارد. Cheese Fondue Croissant همچنین یکی از بهترین انتخاب هایی است که می توانید به دلیل بافت نرم آن در ترکیب با پنیر ذوب شده خوشمزه پیدا کنید.

5 | Samakamu

شیر قهوه یخی اخیراً در جاکارتا محبوب شده است. یکی از خوشمزه ترین آنها توسط قهوه Samakamu است که در کرت کونینگان واقع در جاکارتای جنوبی واقع شده است. شیر قهوه آنها به نام Es Kopi Samakamu علی رغم بافت شیری که دارد ، از قهوه قوی برخوردار است. حتی وقتی مکعب های یخ قبلاً ذوب شده باشند ، قطعاً طعم قوی و خامه ای آن همچنان وجود دارد! قهوه Samakamu همچنین شکلاتهای یخی را سرو می کند که هم از نظر طعم تلخ و هم شیرین تعادل دارد.

6 | Bersahaja

کافه Bersahaja یک کافی شاپ است که در Kebayoran Lama ، جاکارتای جنوبی واقع شده است. این مکان دارای شیر  قهوه یخ زده به نام Iced Coffee Bean است. تفاوت آن با دیگر شیرهای قهوه یخ زده در شهر این است که Homely از شیر چگالیده شیرین شده به جای شکر قهوه ای استفاده می کند. طعم آن مشابه شیر قهوه یخی تایلندی است. اگر آن را یه صورت آماده استفاده کنید ، آن را در یک فنجان پلاستیکی با یک نوشته دریافت می کنید: "بیش از حد به دنیال کامل بودن نباشید اگر چیزهای ساده می تواند شما را خوشحا کند" Fyi ، Bersahaja یعنی ساده!

7 | Turning Point

اگرچه محل آن کمی در خارج از Gading Serpong است ، Tangerang ، قهوه Turning Point کافی شاپ است که ارزش بازدید دارد. Butappcotch Frappucino آنها از ترکیب کاملی از شربت اسپرسو و Butterscotch با مقداری بستنی وانیلی مخلوط شده ساخته شده است. در کنار قهوه ، Turning Point همچنین از پاندا لاته استفاده می شود که خامه ای ، معطر و خوش طعم است.

8 | Lima

لیما در Pantai Indah Kapuk ، جاکارتای شمالی ، ممکن است از بیرون به نظر طبیعی برسد اما وقتی قهوه ذغال آنها را مزه  کنید ، می بینید که فوق العاده است. قهوه معروف ذغال سنگ آنها دارای طعمی خاکی و شیرین نیست که به نوعی با طعم بی نظیر ذغال چوب به خوبی کار می کند. یکی دیگر از گزینه های مورد علاقه منو در لیما ، شیر قهوه یخ زده آنها است. از طعم و مزه ای قوی برخوردار است اما هنگامی که با بستنی قهوه ای و قند خرما مخلوط می شود ، بافت خامه ای آن را بهشتی تر می کند!

9 | SRSLY

SRSLY محیط فوق العاده خانگی دارد. طراحی مدرن که با یک لمس هنری همراه است ، آنجا را به مکانی بسیار دنج برای استراحت تبدیل می کند. همچنین با طراوت گیاهان سبز در قسمت بیرونی زیبایی بیشتری به مغازه می بخشد. از این گذشته ، طعم قهوه و غذا مطمئناً شما را مجبور به بازگشت به این کافی شاپ می کند.

10 | Serasa

Serasa Coffeetaria در سنوپاتی ، جاکارتای جنوبی ، یک غذاهای سرد را به همراه کافی شاپ ارائه می دهد که قطعاً نمی خواهید آن را از دست بدهید. رستوران به ما امکان می دهد بیش از 10 نوع غذای خانگی اندونزی را انتخاب کنیم. پس از رضایت از غذاهای غنی از مجمع الجزایر ، باید منوهای قهوه خوشمزه آنها را امتحان کنید. این هتل انواع مختلفی از قهوه ها را دارد ، از لاته ، قهوه دم کرده ، قهوه یخ زده آووکادو ، گرفته تا قهوه یخ زده با نام جذاب مانند Es Kopi Pelipur Lara - که به معنای واقعی کلمه قهوه یخ زده است تا غم و اندوه خود را برطرف کنید.

11 | On Three

On Three در Senopati Suites ، جاکارتا جنوبی واقع شده است ، On Three  از دوستداران قهوه است که جرات می کنند چیزهای مختلف را امتحان کنند. گزینه های قهوه موجود در On Three با انتخاب مخلوط قهوه با نارگیل ، فلفل سیاه و حتی کنجد سیاه منحصر به فرد است. یکی از انتخاباتی که حتماً باید آن را طعم دهید ،Latte آنها با فلفل تند  است. فراموش نکنید که از میان وعده های جذاب مانند مرغ Katsu Donburi یا Spaghetti Bolognese خود سفارش دهید تا از بیشتر وقت قهوه خود استفاده کنید.

12 | Chief Coffee & Roastery

در کنار کافه آرایشگاهی با همین نام وجود دارد: Chief. بنابراین بچه ها می توانند موهای خود را قبل از  بیرون رفتن کوتاه کنند! قهوه سرخ آنها دارای طعمی قوی است.که مطمئناً برای کسانی که می خواهند تمام روز بیدار باشند مناسب هستند.

13 | Ardent

با سایه های بتونی که جای خود را در پوری اینادا ، جاکارتا غربی تزیین می کند ، قهوه Ardent به یک کافه تبدیل شده است که می تواند طرفداران سلفی را با نقاط سلفی دلپذیر خود تقریباً در هر گوشه جلب کند. این کافه انواع مختلفی از قهوه ها مانند  اسپرسو شیر عسل که شیرینی آن مناسب و خیلی ترش نیست. سیب زمینی سرخ شده truffle نیز ترد و خوشمزه است زیرا در روغن ترافل سرخ می شود و روی آن پنیر پارمسان قرار می گیرد.بسیار لذیذ!

14 | Three Folks

Three Folks واقع در Cilandak ، جاکارتای جنوبی ، برای طرفداران قهوه جاکارتا بسیار جذاب است. این کافه طیف گسترده ای از انتخاب های قهوه ، مانند لاته خاکستری را دارد که طعم آن مانند چای شیر ، Folksgato است که با طعم بستنی دلخواه شماست ، و همچنین FolksBomb که یک شیرخشک بسیار خوشمزه با قهوه است. نوشیدنی های Folksgato و Folksbomb  امضای کافه هستند و قطعاً ارزش امتحان کردن دارند!

15 | Say Something Coffee

Say Something Cafe کافی شاپ است که برای مطالعه یا کار مناسب است. داخل آن ترکیبی از مدرن مینیمالیستی است ، آهنگ های جاز هیپ هاپ در پس زمینه و اتصال سریع Wi-Fi ، فضای مناسبی را برای تقویت بهره وری شما فراهم می کند! وقتی از منوی پرفروششان سؤال می شود ، اطلاعات آموزنده ای را به شما می دهند. اسپرسو را امتحان کنید زیرا با مواد غذایی سالم و صاف و کمی تلخ است. همچنین ، شما باید سفارش تخم مرغ کروسانت شور آنها را سفارش دهید! حتی تا آخرین تیکه آن خوشمزه است.

16 | Pikul Coffee

قهوه پیکول یکی از مکان های مناسب برای انتظار در ترافیک شلوغ جاکارتا برای مسافرت است. این مکان با تعداد زیادی دیوار شیشه ای و پنجره های شیشه ای امکان پذیر است که به نور درخشند. آنها کاپوچینو یخی را به شکلی متفاوت و در یک لیوان با اندازه نسبتاً بزرگ و با بستنی وانیلی مخلوط سرو می کنند. علاوه بر این ، گوشت گاو سوسادیلای آنها نیز خوشمزه است و تا 8 نفر را چواب می دهد!

17 | 7 Speed Coffee

Speed Coffee یک کافه کوچک است که افراد زیادی برای آن را شکار می کنند. کاپوچینو آنها واقعا طعم و مزه ای قوی و میوه ای دارد. ممکن است بخواهید آن را بدون قند بنوشید تا بهترین طعم قهوه را بدست آورید. همچنین آن را با قطعات گوشت گاو دودی ، مایونز ، و ماکارونی ، سرخ شده سرو می کنند. گرم سرو می شود.

18 | Nitro coffee

برای کسانی که دوست دارند قهوه بنوشند بدون آنکه زیاد سر و صدای آنها را آزار دهد ، قهوه نیترو مناسب ترین گزینه است. دیوارهای آجری آنها ، سقف های چوبی و انتخاب های رنگی که دکوراسیون داخلی را ایجاد می کند فضای جالبی را ایجاد می کند. در اینجا ، شما می توانید یک نوشیدنی قهوه دستی مانند Brew-V60 Manual با حبوبات مورد نظر خود داشته باشید. همچنین می توانید چندین کروسان را در اینجا سفارش دهید .

19 | Kopi Kalyan

اگر چای قهوه Latte دوست دارید ، باید قهوه Kalyan در Senopati ، جاکارتا جنوبی است را امتحان کنید. طعم چای قهوه آنها بسیار بی نظیر است. در ابتدا ، طعمی مانند طنجبیل می دهد اما سپس عطر و بوی پوست پرتقال را می بخشد. قهوه همچنین نور را مزه می کند. در کنار  قهوه خود ، می توانید بادام شکلات کروسانت را برای تهیه میان وعده مناسب سفارش دهید!

20 | Guten Morgen

گوتن مورگن در Tomang واقع در جاکارتا غربی ترکیب یک کافی شاپ را با یک فروشگاه گل زیبا تعریف می کند. گل هایی که برای تزئین فضای داخلی کافی شاپ نیز ساخته شده اند ، یک محیط زیبا و در عین حال دوست داشتنی ایجاد می کنند. شما باید  کافه آنها را امتحان کنید ، که با مکعب های یخ اسپرسو همراه با شیر مرزه سرو می شوند. قهوه خیلی قوی نیست اما شیرینی آن به اندازه است. Guten Morgen همچنین با Chasu Donburi مشهور است - یک کاسه برنج با برش های گوشت خوک و یک تخم مرغ .خیلی خوشمزه!

منبع:

https://jinocafe.ir/%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%DA%A9%D8%A7%D9%81%DB%8C-%D8%B4%D8%A7%D9%BE-20-%DA%A9%D8%A7%D9%81%DB%8C-%D8%B4%D8%A7%D9%BE%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D8%A7%D8%B2-%D8%A2%D9%86/

cafejino بازدید : 44 شنبه 21 تیر 1399 نظرات (0)
تجربه من در آموزش کافی شاپ و مدیریت کافه

تجربه من در آموزش کافی شاپ

شاید همیشه دوست داشته باشید یک کافی شاپ را اداره کنید. یا شاید - مثل من - در کافه مورد علاقه خود قهوه نوشیدید و دقیقاً آنچه را که می خواستید را در آن مکان تصور کردید. اما چگونه آن رویا را به واقعیت تبدیل کنید؟

خوب ، من برای همه سوالها جوابی ندارم ، اما وقتی که کافی شاپ تخصصی خودم را افتتاح کردم ، درسهای زیادی آموختم. بگذارید داستانم را با شما در میان بگذارم تا شاید بتواند در راه به شما کمک کند.

فصل یک: طرح استارت آپ

دقیقاً مثل هر تازه کار دیگری که سعی در ایجاد یک تجارت دارد ، من نمی دانستم که چطور باید وارد این کار شوم. تنها چیزی که می دانستم این بود که عاشق داشتن یک کافی شاپ هستم. عشق من به قهوه ، اشتیاق من به تدریس و مأموریت شخصی من که مایل به انجام خدماتی بودم که خودم ساخته بودم - آنها مرا به سمت باز کردن Chapter Cafe Roavayê & Café سوق دادند.

وقتی کافه ما افتتاح شد ، حال و هوای خوبی بود. مشتری ها به داخل می آمدند و من از دیدن افرادی که از غذاها و نوشیدنی های با کیفیت لذت می بردند ، خوشحال شدم.

با این حال ، هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد چالش هایی که در انتظار من بود ، نداشتم. وقتی که فهمیدم باید به دنبال پایداری مشتریان باشم، یاد گرفتم که باید وقت خود را بیشتر صرف در کافه کنم نه فقط در پشت آن.

و بنابراین شروع به مطالعه کردم.

How to Improve Coffee Shop Profitability & Reduce Risk

تجربه من در آموزش کافی شاپ-درس هایی که آموختم:
1. به عنوان یک صاحب کافی شاپ ، با چالش های بسیاری روبرو خواهید شد. روی چالش ها متمرکز شوید و با آنها سر و کله بزنید.

2. آماده سازی برای چالش های عملیاتی: به یاد داشته باشید که افتتاح کافی شاپ چیزی فراتر از صرف سرو قهوه است.

3. سعی کنید یک بار با یک مشکل کنار بیایید - و به یاد داشته باشید که همه مشکلات متفاوت هستند.

فراموش نکنید: این چالش ها شما را به یک صاحب شغل بهتر و تصمیم گیرنده قوی تبدیل می کند.

فصل 2: ایجاد آگاهی
می دانستم که ما  غذاها و نوشیدنی های با کیفیت سرو می کنیم ، اما برای ایجاد آگاهی از موج سوم و کاری که ما به عنوان کافی شاپ انجام می دادیم نیز نیاز دارم.

با این حساب ، من به عشق اول خود رسیدم: تدریس. به زودی ، ما شروع به برگزاری کلاس های آموزش barista ، جلسات آماده سازی قهوه برای عموم و موارد دیگر کردیم. این کار به من حس تحقق بخشید. این کار را به من فهماند که بین سرویس قهوه و انتقال دانش به مشتریان در مورد نوشیدنی سفارش داده شده ارتباط واقعی وجود دارد.

و در طول راه، من به بازخورد baristas مان گوش کردم. چه کاری برای مشتریانشان کرده اند؟ و مهم تر از آن ، چه چیزی را مشاهده کردند که برای آنها جواب نمی دهد؟

طولی نکشید که دیدیم تلاشهای ما در فروش نتیجه داد. هنگامی که مشتریان شروع به آمدن کردند ، فهمیدیم که ما کار خود را به خوبی انجام داده ایم: انتشار دانش قهوه و هنر در فیلیپین. لحظه ای عالی بود!

تجربه من در آموزش کافی شاپ-درس های آموخته شده
1. هدف خود را - در مورد من ، آموزش قهوه - به یاد داشته باشید و بهترین راه برای دستیابی به آن را تهیه کنید.

2. راه هایی برای ارتباط با مشتریان خود پیدا کنید - و به آنها در ارتباط به قهوه و کافه کمک کنید.

هم از نظر حرفه ای و هم از نظر شخصی به پرسنل خود توجه کنید. مهم نیست که حد شغل شما چقدر است و یا اینکه بزرگترین دارایی شما باشد. از زمان شروع کار ، کارکنان ما هم تلاش و همسفر ما در این راه هستند و این مسیر را تجربه کرده اند. به راحتی می توانم بگویم که بدون آنها ، این سفر سخت تر می شد. آیا می توانید تصور کنید که اگر کارمندان ما در هر ساعت از هر روز انگیزه داشته باشند ، کار ما چقدر یکپارچه و مفید خواهد بود؟

فصل 3: آئین نامه های سودهی
این باعث افتخار است که افراد جدیدی وارد کافی شاپ ما می شوند. اما خوشحال کننده تر آن است که افراد باز هم به آنچا برگردند، نه تنها برای غذا و نوشیدنی بلکه برای رفتار و طرز برخورد شما.

شغل شما با لبخندها و سلام های مداوم شروع می شود و با طرزبرخورد شما رشد می کند. چه بهتر که مشتریان معمولی شما دوستان شما شده - و چه راهی بهتر از اینکه مردم نوشیدن قهوه را با انجام آن مثل دوست یاد بگیرند؟

بار قهوه اکنون مکان بسیار مهمی است که مورد توجه قرار دارد و این که کدام یک از آنها بهتر است مورد بحث است.

و اکنون ما دوستی های خود را فراتر از کافه می گذرانیم: به عنوان یک گروه ، ما به بازدید از کافی شاپ یا "قهوه" ، محلی و بین المللی می پردازیم. در سفرهای اخیر من ، گشت و گذار های خوبی داشتم و گردشگری قهوه با دوستان باعث شده است که آنها به مشتری تبدیل شوند.

تجربه من در آموزش کافی شاپ-درس های آموخته شده:
1. چیزهای وجود دارد که بسار با ارزش است هرچند که از نظر شما معمولی به نظر می آید.

2. اهمیت بارستی های دوستانه را دست کم نگیرید.

به طور منظم خود را به عنوان مشتریان جدید ، و نه مشتری ثابت ، در کافی شاپ خود ببینید. این کار به زندگی شما و همچنین به ادامه کار کافی شاپ غنی تر کمک می کند.

ما از اشتراک یک فنجان قهوه با یکدیگر لذت می بریم و سعی می کنیم در هر کجای دنیا یک فنجان را با هم به اشتراک بگذاریم و امیدوارم با بزرگ شدن کافی شاپ این کار ادامه پیدا کند و چیزهای بیشتر یاد بگیرم.

واقعاً هیجان انگیز است که قهوه می تواند شما را به چالش بکشد ، چه چالش و چه موفقیت.

تجربه من در آموزش کافی شاپ-منبع:

https://jinocafe.ir/%D8%AA%D8%AC%D8%B1%D8%A8%D9%87-%D9%85%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%DA%A9%D8%A7%D9%81%DB%8C-%D8%B4%D8%A7%D9%BE-%D9%88-%D9%85%D8%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C%D8%AA-%DA%A9%D8%A7%D9%81%D9%87/

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 38
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 11
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 31
  • باردید دیروز : 11
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 118
  • بازدید ماه : 225
  • بازدید سال : 1,695
  • بازدید کلی : 6,903