loading...
آموزش کافی شاپ - کافه و آکادمی ژِینو
cafejino بازدید : 113 شنبه 19 مهر 1399 نظرات (0)

 

مهم ترین تجهیزات مورد نیاز برای کافه

مهم ترین تجهیزات مورد نیاز برای کافه را یادداشت کنید…

مهم ترین تجهیزات مورد نیاز برای کافه

راه اندازی یک کافی شاپ کار راحتی نیست ولی یک لیست دقیق از تجهیزاتی که برای اینکار نیاز دارید، می تواند به شما در برآورد هزینه ها و توسعه سریع تر کمک کند. برای اینکه پروژه کافی شاپ شما موفق شود باید در رابطه با ترندهای کنونی این صنعت تحقیق کنید و البته تجهیزات و مواد مورد نیاز خود را به صورت عمده از شرکای تجاری قوی بخرید. در این مقاله فهرستی از تجهیزات مورد نیاز برای کافه، برای شما آماده کرده ایم.

1- قهوه سازهای فیلتردار دستی یا اتوماتیک

از آن جایی که قهوه سیاه استاندارد، بخش زیادی از فروش هر کافی شاپ را تشکیل می دهد، شما باید چند عدد قهوه ساز فیلتردار خوب داشته باشید. قهوه سازهای شما باید به اندازه کافی قوی و بادوام باشند که بتوانند در طول روز مقدار زیادی قهوه درست کنند و سرعت عمل آن ها نیز باید زیاد باشد تا از عهده حجم بالای تقاضا بر بیایند. همچنین، اندازه قهوه سازها نیز مهم است تا بتوانند تعداد زیادی از فنجان های بزرگ قهوه را پر کنند.

2-یک اسپرسوساز با کیفیت

اسپرسوساز

بسیاری از نوشیدنی های قهوه، حاوی اسپرسو هستند بنابراین یکی از تجهیزات مورد نیاز برای کافه یک اسپرسوساز با کیفیت است. متأسفانه، صنعت تولید اسپرسوسازها چندن گسترده نیست و قیمت اسپرسوسازهای خوب خیلی بالا است. بنابراین در خرید اسپرسوساز باید بسیار دقت داشته باشید که اگر می خواهید دستگاهی خیلی گران قیمت نخرید، کیفیت اسپرسوی آن چندان بد نباشد.

3- آسیاب قهوه صنعتی

یکی از تجهیزات راه اندازی کافه، آسیاب قهوه است که برای آسیاب کردن دانه های قهوه استفاده می شود. قهوه هایی که با استفاده از پودرهای قهوه موجود در بازار تولید می شوند، به خوبی قهوه هایی که از دانه های قهوه ای که به تازگی آن ها را آسیاب کردید، نیستند و بنابراین حتما باید یک آسیاب قهوه در کافی شاپ داشته باشید و از آن جایی که این مصرف قهوه در کافی شاپ خیلی بیشتر از منزل است، یک آسیاب خانگی کار شما را راه نمی اندازد و باید یک دستگاه صنعتی بخرید. انتخاب آسیاب خوب در طعم و بوی نهایی قهوه یا اسپرسوی شما نقش مهمی دارد.

4-سیستم پرداخت و وبسایت

امروزه کمتر کسی پول نقد همراه خودش حمل می کند و مردم تقریبا همیشه برای خرید در فروشگاه ها از کارت بانکی خود استفاده می کنند. داشتن دستگاه پرداخت نه تنها سیستم پرداخت شما را تکمیل می کند، بلکه به شما کمک می نماید تا تحلیل های میزان فروش و سود خود را راحت تر انجام دهید و کارکنان خود را راحت تر مدیریت کنید. سیستم پرداخت شما علاوه بر یک دستگاه کارتخوان، نیاز به یک سیستم آنلاین نیز می باشد تا مشتریان بتوانند پرداخت خودشان را به آن صورت نیز انجام دهند.

هر کافی شاپ باید یک وبسایت هم داشته باشید که در آن جا امکان خرید و پرداخت وجود داشته باشد. امروزه با توجه با افزایش حضور مشتریان و رقبای شما در فضای مجازی، حضور فعال در این عرصه بسیار ضروری است.

5-مخلوط کن های صنعتی

مخلوط کن صنعتی

یکی دیگر از لوازم مورد نیاز کافی شاپ، مخلوط کن برای بار سرد است. تقریبا یک سوم فروش کافی شاپ ها  مربوط به بار سرد آن ها می باشد و بنابراین داشتن مخلوط کن برای ساخت موارد موجود در منوی بار سرد از اهمیت زیادی برخورد است. توجه داشته باشید که اگر کسب و کار شما به خوبی جواب دهد، میزان فروش بار سرد به ویژه در تابستان به قدری بالا است که یک مخلوط کن خانگی نمی تواند جوابگوی کار شما باشد و باید حتما یک مخلوط کن صنعتی که البته قیمت بالایی دارد، بخرید.

6 – اجاق گاز و تستسر

برای اینکه فروش کافی شاپ شما بیشتر باشید باید حداقل چند غذای کافی شاپی گرم در منوی فروش خود داشته باشید و البته برای آماده کردن غذاهای کافی شاپی، باید دستگاهی سریع داشته باشید. بنابراین، یکی دیگر از تجهیزات مورد نیاز برای کافه، اجاق گازها و تسترها هستند.

7- یخچال و فریزر

یکی از موادی که وجودش در هر کافی شاپی لازم است، شیر می باشد زیرا خیلی ها دوست دارند قهوه خود را با شیر میل کنند. بنابراین یکی دیگر از تجهیزات مورد نیاز برای کافه یخچال است تا شیر را در آن نگه دارید. به علاوه اگر بار سرد یا غذای کافی شاپی دارید، باید حتما فریزر هم در کافی شاپ خود داشته باشید.

دقت داشته باشید که یخچال ها و فریزها نقش زیادی در دکوراسیون داخلی کافی شاپ شما دارند، بنابراین در هنگام خرید آن ها فقط به عملکرد، دوام و مصرف انرژی آن ها توجه نکنید و ظاهر آن ها را نیز مد نظر داشته باشید.

8- قفسه

قفسه برای کافه

شما در کافی شاپ تعداد زیادی ماگ، سینی و سایر لوام کوچک دارید که باید آن ها را در مکان مناسبی قرار دهید. بنابراین هر کافی شاپ نیاز به تعدادی قفسه دارد تا همه چیز در جای سازمانی خودش قرار گیرد و نظم کار حفظ شود.

9-ظرف ها و پمپ ها

از دیگر تجهیزات مورد نیاز برای کافه، می توان به ظرف ها اشاره کرد. واضح است که شما باید نوشیدنی ها و خوراکی های خود را در ظروف چند بار مصرف سرو کنید، زیرا ظروف یک بار مصرف خیلی برای مشتری جذاب نیستند. بنابراین شما باید چندین سری ماگ های زیبا داشته باشید که البته قیمتشان بالاتر از چیزی است که فکر می کنید. پمپ ها نیز از دیگر دستگاه های مورد نیاز در کافی شاپ ها هستند که سرعت کار شما را تا حد زیادی بالا می برند.

10- میز و صندلی و دکور

با وجود اینکه ممکن است بعضی از مشتریان شما سفارششان را با خود ببرند ولی اکثر مشتریان ترجیح می دهند سفارش خود را در محیط کافی شاپ میل کنند. بنابراین واضح است که شما تعداد زیادی میز و صندلی و کاناپه متنوع نیاز دارید. خیلی از کسانی که به کافی شاپ مراجعه می کنند، هدفشان تنها نوشیدن یک فنجان قهوه نیست، بلکه می خواهند از محیط کافی شاپ نیز بهره مند شوند و بنابراین، یکی از لوازم مورد نیاز برای کافه، لوازم دکوری است.

 11-سیستم امنیتی

کافی شاپ ها نیز همانند سایر فروشگاه ها نیازمند سیستم های امنیتی مثل دوربین های مداربسته هستند. شما نباید این سیستم ها را از دید مشتریان پنهان کنید و برعکس باید آن ها را در معرض دید بگذارید. این کار بازدارندگی زیادی در مقابل سرقت و دیگر اقدامات مجرمانه دارد و البته سبب ایجاد حس امنیت در مشتریان هم می شود.

منبع:

سایت کافه و آکادمی ژینو

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 38
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 12
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 33
  • باردید دیروز : 11
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 120
  • بازدید ماه : 227
  • بازدید سال : 1,697
  • بازدید کلی : 6,905