توصیه‌‌‌های طلایی برای مدیریت کافی شاپ!!!

مقدمه

راه اندازی یک کافی شاپ موفق، تجربه ای بسیار دلپذیر است. با راه اندازی یک کافی شاپ خوب، شما به هزاران نفر این امکان را ‌‌‌‌‌می‌دهید که در کنار یکدیگر اوقات خوشی را سپری کنند و مکالمات خوبی داشته باشند. بسیاری از افراد به کافی شاپ شما خواهند آمد تا صبح شان را بهتر شروع کنند و یا این که بعد از ظهر آرام و دلنشینی را بگذرانند. تنها کاری که باید انجام دهید، این است که اصول مدیریت یک کافی شاپ خوب را بلد باشید و آن‌‌‌ها را در عمل به کار گیرید. در ادامه این مقاله، ما به آموزش مدیریت کافی شاپ خواهیم پرداخت و توصیه‌‌‌هایی ارزشمند برای مدیریت کافی شاپ را در اختیار شما خوانندگان عزیز قرار خواهیم داد.

توصیه‌‌‌های طلایی برای مدیریت کافی شاپ

  1. برنامه ریزی دقیقی داشته باشید.

 پشت گوش انداختن برنامه ریزی، ‌‌‌‌‌می‌تواند بسیار وسوسه کننده باشد. ممکن است با خود فکر کنید که “نیازی به این کار نیست” یا ” چه کسی ‌‌‌‌‌می‌خواهد آن را بخواند!”. اما به هنگام آموزش مدیریت کافی شاپ، یک نکته اساسی که باید ذکر کنیم این است که فایده اصلی برنامه ریزی، نوشته‌‌‌های نهایی شما نیست. فایده اصلی برنامه ریزی در فرایند آن است. فرایند برنامه ریزی به شما کمک ‌‌‌‌‌می‌کند که دقیق تر فکر کنید و تصوری جامع تر از مسیر پیش روی تان به دست آورید. برنامه ریزی شما ‌‌‌‌‌می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • کسب و کار شما دقیقا چیست و به چه افرادی خدمات ‌‌‌‌‌می‌دهد؟
  • برای شروع به چه ‌‌‌‌‌میزان سرمایه احتیاج دارید و آن را چگونه تهیه خواهید کرد؟
  • چگونه به سودآوری خواهید رسید؟
  • تیم کاری شما به چه صورت خواهد بود؟ چه وظایفی را خودتان انجام خواهید داد و برای چه کارهایی نیاز به استخدام نیرو دارید؟
  • بازار هدف شما چه کسانی هستند؟ (مشتری‌‌‌های دائمی شما)
  • رقبای شما چه کسانی هستند؟
  • پیش بینی شما در مورد ‌‌‌‌‌میزان دخل و خرج تان چیست؟
  • اهداف شما
  1. ‌‌تامین کنندگان مورد اعتماد را پیدا کنید.

سعی کنید ‌‌تامین کننده‌‌‌های مورد اعتماد و مناسبی برای مواد مورد نیازتان پیدا کنید. این اصل، یکی از مهم ترین کلیدهای موفقیت است که در آموزش مدیریت کافی شاپ ‌‌‌‌‌می‌توان ذکر کرد. مواد مورد نیاز شما بستگی به نوع کافی شاپی که اداره ‌‌‌‌‌می‌کنید دارد. اما به طور کلی ‌‌‌‌‌می‌توان گفت که به موادی مثل قهوه، شیر، نان، خوار و بار و مواد غذایی این چنینی نیاز خواهید داشت. همچنین به تجهیزاتی مثل فنجان‌‌‌های گوناگون، همزن قهوه، دستمال سفره، قوری، فر، و … نیز احتیاج خواهید داشت.

 از همان ابتدای کار، لیست کامل و دقیقی از تمام مواد و تجهیزاتی که برای شروع کار به آنها احتیاج دارید تهیه کنید. هرچه بیشتر به جزئیات کار فکر کنید، بهتر است. ممکن است این کار زمان بر باشد. اما سعی کنید تا جای ممکن دقیق و با جزئیات بنویسید. زمانی که تمام جزئیات از جمله چیز‌‌‌هایی مثل خلال دندان و نگهدارنده دستمال و … را نیز شامل کردید، آنگاه اطمینان خواهید داشت که برای هر چیزی آماده هستید.

 پس از کامل کردن این لیست، تحقیق کنید و فروشگاه‌‌‌ها و افرادی که ‌‌‌‌‌می‌توانید وسایل و مواد مورد نیاز خود را از آنها خریداری کنید را نیز بنویسید. این کار را آنقدر ادامه دهید تا ‌‌تامین کنندگان مورد علاقه خود را پیدا کنید.

  1. به کافی شاپ خود یک شخصیت بدهید!

طراحی کافه، یکی از مهم ترین اصولی است که باعث جذب مشتری ‌‌‌‌‌می‌شود و او را تشویق ‌‌‌‌‌می‌کند که بار دیگر نیز به آن مکان سر بزند. شما با طراحی فضای داخلی یک کافی شاپ، در واقع خواسته یا ناخواسته یک “شخصیت” به آن ‌‌‌‌‌می‌بخشید. حال و هوایی که برای کافه خود انتخاب ‌‌‌‌‌می‌کنید، تا حد زیادی به جامعه هدف تان بستگی دارد. جامعه هدف شما، چه حال و هوایی را برای این کافه ‌‌‌‌‌می‌طلبند؟ آیا کافی شاپ شما باید به نحوی مدرن طراحی شود؟ آیا باید دیزاین سنتی داشته باشد؟ آیا باید مکانی باشد که خانواده‌‌‌ها در آن رفت و آمد کنند؟ آیا باید متمرکز بر سلامت باشد؟ آیا ‌‌‌‌‌می‌خواهید کافی شاپ شما دیزاینی غیر معمول و خاص داشته باشد؟

حتما بخوانید!  طرز تهیه قهوه ترک و 13 خاصیت فوق العاده قهوه را بدانیم!!!

 سعی کنید سلیقه مشتری‌‌‌های تان را در نظر بگیرید و دیزاین کافی شاپ را با توجه به این موضوع انجام دهید. این موضوع، یکی از نکات اساسی در آموزش مدیریت کافی شاپ است. البته، این جمله به این معنا نیست که باید به ساز همه برقصید! یک تم برای کافی شاپ خود انتخاب کنید و همان را با قوت به پیش ببرید. دیزاین جلوی کافی شاپ، مبلمان و وسایل، نورپردازی، دیوار‌‌‌ها، و … را در نظر بگیرید. از خودتان بپرسید که آیا طراحی مورد نظر شما، هم از دید کارکنان کافی شاپ، و هم از دید مراجعه کنندگان کارآمد خواهد بود؟ آیا باریستا فضای کافی برای کار خواهد داشت؟ آیا پرسنل کافی شاپ ‌‌‌‌‌می‌توانند خود را به سرعت در کافه از جایی به جای دیگر برسانند؟ آیا مراجعه کنندگان زمانی که وارد کافه ‌‌‌‌‌می‌شوند به راحتی متوجه خواهند شد که چگونه باید سفارش خود را ثبت کنند؟

 بهتر است که یک طراح داخلی کار بلد را برای این کار استخدام کنید و از او در طراحی کافی شاپ کمک بگیرید. او قطعا تمام این موارد را در نظر خواهد گرفت. تجربه او ‌‌‌‌‌می‌تواند تاثیری اساسی در جو کافه شما و کیفیت کار داشته باشد. اگر مایلید در ز‌‌‌‌‌مینه آموزش مدیریت کافی شاپ اطلاعات کسب کنید، حتما به این نکته توجه داشته باشید.

  1. چه معیاری برای انتخاب پرسنل دارید؟

 یکی دیگر از مهم ترین نکات در آموزش مدیریت کافی شاپ، انتخاب پرسنل مناسب است. اکثر افرادی که راه اندازی یک کافی شاپ را شروع ‌‌‌‌‌می‌کنند، به دنبال افراد با تجربه برای استخدام هستند. این موضوع قابل درک است. اما اگر از من بپرسید، یک معیار دیگر وجود دارد که حتی از تجربه نیز مهم تر است: “دیدگاه”. به عقیده من، دیدگاه، تجربه را شکست ‌‌‌‌‌می‌دهد. مهارت کاری را ‌‌‌‌‌می‌توان یاد گرفت و تجربه را ‌‌‌‌‌می‌توان در مرور زمان کسب کرد. اما اگر کسی دیدگاه مناسب برای کار را نداشته باشد، تجربه و مهارت نمی‌توانند جای آن را بگیرند.

 منظور از دیدگاه چیست؟ شما باید به دنبال افرادی باشید که برای کار، اشتیاق بسیار داشته باشند، متعهد باشند، و همچنین شوق به یادگیری داشته باشند. این نکته مهم در ز‌‌‌‌‌مینه آموزش مدیریت کافی شاپ را فراموش نکنید. بنابراین، به دنبال افرادی باشید که ارتباط خوبی با تیم کاری شما برقرار کنند. درست است که مقداری تجربه نیز لازم و ضروری است. اما چیزهای مهم تر از تجربه نیز وجود دارند.

  1. روش‌‌‌های بازاریابی را یاد بگیرید.

وقتی به آموزش مدیریت کافی شاپ ‌‌‌‌‌می‌پردازیم، نمی‌توان از روش‌‌‌های بازار یابی غافل شد. شما حتی ‌‌‌‌‌می‌توانید چند ماه یا چند هفته قبل از افتتاح کافی شاپ، بازاریابی را شروع کنید. اینستاگرام راهی بی نظیر برای بازاریابی کافی شاپ‌‌‌ها است. شما ‌‌‌‌‌می‌توانید چند ماه قبل از افتتاح کافی شاپ، یک پیج اینستاگرام برای کافه خود راه اندازی کنید. در طول این مدت، شروع به جذب فالور یا همان دنبال کننده کنید و تصاویری از کافی شاپ تان، مراحل جذاب راه اندازی، و پیشرفت کار را با دنبال کنندگان تان به اشتراک بگذارید. سعی کنید حال و هوا و یا همان “شخصیت” کافی شاپ خود را در پیج اینستاگرام هم به وضوح به بینندگان انتقال دهید. به این صورت شما ‌‌‌‌‌می‌توانید حتی قبل از افتتاح کافی شاپ، یک دایره ارتباطی از جامعه هدف خود شکل دهید.

 علاوه بر این، لوکییشن کافی شاپ خود را در گوگل مپ نیز ثبت کنید. همچنین ‌‌‌‌‌می‌توانید کافی شاپ تان را در سایت‌‌‌هایی مثل “کافه یاب” و … نیز ثبت کنید. به این صورت افراد بیشتری ممکن است با کافه شما آشنا شوند. همچنین به این صورت افرادی که به کافه شما سر ‌‌‌‌‌می‌زنند، ‌‌‌‌‌می‌توانند نظرات شان را نیز در مورد کافی شاپ بنویسند. سعی کنید به وفور تصاویر و ویدیوهایی جذاب از کافی شاپ خود در پیج و یا سایت مخصوص تان به اشتراک بگذارید. از مشتری‌‌‌های کافه نیز بخواهید که پیج اینستاگرام شما را دنبال کنند تا بتوانند در جریان اخبار جدید در مورد کافی شاپ شما قرار بگیرند.

منبع:

https://jinocafe.ir/p/2589