loading...
آموزش کافی شاپ - کافه و آکادمی ژِینو
cafejino بازدید : 67 چهارشنبه 25 تیر 1399 نظرات (0)

آموزش باریستا

آموزش باریستا

باریستا چیست؟

باریستا کیست؟

چگونه یک لات درست می شود؟
آیا تاکنون به یک کافی شاپ تخصصی رفته اید که در آن همه نوشیدنی ها - و حتی اندازه فنجان ها - نامهای عجیب و غریب دارند؟ اگر چنین است ، شما  به دیدن یک باریستا رفته اید.
باریستا شخصی است که نوشیدنی های قهوه مبتنی بر اسپرسو را تهیه می کند. Baristas معمولاً در کافی شاپ های تخصصی کار می شود.

برای اینکه یک باریستا باشید باید یاد بگیرید که چگونه انواع مختلف نوشیدنی قهوه درست کنید. همچنین ممکن است لازم باشد کمی هنرمند باشید!

Barista کلمه ایتالیایی "bartender" است. در ایتالیا ، baristas  از همه نوع نوشیدنی ها، و نه فقط قهوه را سرو می کند.

بیشتر کافی شاپ های تخصصی نوشیدنی های قهوه را بر اساس اسپرسو سرو می کنند. اسپرسو یک دانه قهوه خاص . در عوض ، اسپرسو یک روش خاص برای دم کردن قهوه است.

اسپرسو نوعی قهوه به ویژه غلیظ است که با  آب گرم و بخار تحت فشار از طریق قهوه های بسته بندی شده فشرده ساخته می شود. اسپرسو در سال 1884 در ایتالیا اختراع شد وقتی آنجلو موریوندو اولین دستگاه اسپرسو خود را ثبت کرد.

در مقایسه با قهوه دم کرده "معمولی" ، اسپرسو ضخیم تر و طعم شدید تری دارد ، اگرچه برخی افراد طعم اسپرسو ساده را ترجیح می دهند ، اما برخی دیگر نوشیدنی های قهوه را که اسپرسو را با آب ، شیر یا مایعات دیگر مخلوط می کنند ترجیح می دهند.

به عنوان مثال ، یک کاپوچینو با یک سوم اسپرسو ، یک سوم شیر بخارپز و یک سوم میکرو کف تهیه می شود. میکرو فوم شیر بخارپز است که هنگام ایجاد یک دستگاه اسپرسو ویژه ، یک لایه بسیار خوب فوم تشکیل می دهد. Baristas اغلب نوشیدنی های قهوه را با میکرو فوم بالا می زند تا بتوانند در بالای نوشیدنی ها آثار هنری ویژه ولی موقت ایجاد کنند.

یک لاته شبیه به کاپوچینو است ، با این تفاوت که تقریباً با ترکیب مساوی اسپرسو و شیر بخارپز ساخته شده است. بسته به ترجیح مشتری ، یک لاته ممکن است یک لایه نازک از میکرو فوم داشته باشد.

بعضی افراد فکر می کنند اسپرسو انرژی بیشتری مصرف می کند چون در مقایسه با بسیاری از نوشیدنی های دیگر ، مقدار بیشتری کافئین دارد. با این حال ، یک وعده معمول دو اونس اسپرسو تقریباً همان مقدار کافئین را به عنوان فنجان معمول شش اونسی قهوه دم کرده "معمولی" دارد.

اگر نمی دانید چگونه باریستا شوید ، فقط کافی است از کارمندان کافی شاپ مخصوص محل خود سؤال کنید. بیشتر کافی شاپ ها کارگران را استخدام می کنند و به آنها آموزش می دهند که به مرور زمان در معرض خطرند.

 

آموزش باریستا - معنی باریستا

کلمه barista از ایتالیا آمده است ، جایی که به معنای "بارمن" مرد یا زن است که به طور معمول در پشت پیشخوان کار می کند [1] ، و نوشیدنی های گرم (مانند اسپرسو) ، نوشیدنی های الکلی و غیر الکلی سرد و میان وعده ها را سرو می کند. [2] جمع آن در انگلیسی baristas است ، در حالی که در ایتالیایی این جمع برای مردانه (به معنای واقعی کلمه به معنای "barmen" ، "bartenders") یا bariste برای مونث (به معنای واقعی کلمه به معنای "barmaids") baristi است. [2]

در حالی که این عنوان تنظیم نشده است ، بیشتر کافی شاپ ها برای توصیف آماده کننده قهوه و اپراتور دستگاه اسپرسو از این عنوان استفاده می کنند.

ساخت اسپرسو خوب برای یک باریستا ضروری است.

آموزش باریستا - باریستا کیست؟

Baristas به طور کلی با یک دستگاه اسپرسو تجاری فعالیت می کند ، و نقش آن آماده سازی شات است. میزان اتوماتیک یا دستی بودن این کار ، بطور قابل توجهی متفاوت است . Espresso یک نوشیدنی بسیار ظریف است و ساخت اسپرسو دستی خوب یک کار ماهر محسوب می شود. علاوه بر این ، تهیه نوشیدنی های دیگر ، به ویژه نوشیدنی های مبتنی بر شیر مانند کاپوچینو و لاته  ، به کار و مهارت اضافی و بیشتر اوقات هنر نیاز دارد.

باریستا معمولاً برای کار با دستگاه و تهیه قهوه بر اساس دستورالعمل های  صاحب کافه آموزش باریستا و آموزش کافی شاپ داده شده است ، در حالی که بارستاهای باتجربه تر ممکن است خودشان اختیار تغییر و آماده سازی یا آزمایش داشته باشند. برای درست کردن قهوه ، یک سری مراحل وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد ، از جمله آسیاب کردن دانه ، استخراج قهوه ، ریختن شیر و .... [3]

فراتر از تهیه اسپرسو و سایر نوشیدنی ها و خدمات عمومی به مشتری ، بریستا های ماهر دانش لازم را در مورد کل فرایند قهوه به دست می آورند تا به طور موثر یک فنجان قهوه مورد نظر از جمله نگهداری و برنامه دستگاه ، بو دادن و کشت گیاه قهوه را تهیه کنند. یک باریستا می تواند با شرکت در کلاس های آموزشی این مهارت ها را بدست آورد ، اما در کلاس بیشتر در مورد کار یاد می گیرند.

رقابت
مسابقات رسمی باریستا که در نروژ سرچشمه گرفت ، [4] و یکی از این مسابقات جهانی باریستا است که هر ساله در مکان های مختلف بین المللی برگزار می شود. [5] Baristas ها در سراسر جهان به رقابت می پردازند ، اگرچه آنها ابتدا باید در رقابتی که در کشور خود برگزار می شود به رقابت بپردازند تا بتوانند در WBC شرکت کنند.

منبع:

https://jinocafe.ir/%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d8%a8%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%b3%d8%aa%d8%a7-%d8%a8%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%b3%d8%aa%d8%a7-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa%d8%9f-%d8%a8%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%b3%d8%aa%d8%a7-%da%a9/

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 38
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 13
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 37
  • باردید دیروز : 11
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 124
  • بازدید ماه : 231
  • بازدید سال : 1,701
  • بازدید کلی : 6,909