loading...
آموزش کافی شاپ - کافه و آکادمی ژِینو
cafejino بازدید : 78 شنبه 11 مرداد 1399 نظرات (0)

کافی شاپ پر رونق

کافی شاپ پر رونق – راز یک کافی شاپ پر رونق چیست؟

 

وقتی در مورد چگونگی افتتاح کافی شاپ فکر می کنید ، بخاطر داشته باشید که یک کار جذاب و تجاری است. بگذارید با یک مثال  برای شما توضیح دهم. اگر طیف گسترده ای را در منوی خود دارید، هزینه تهیه و ذخیره مواد متنوع به مراتب بالاتر از درآمد شما برای فروش نوشیدنی های اضافه ای که به ندرت سفارش داده می شوند، خواهد بود .

در حالی که میلیونها عامل دیگر تأثیرگذار بر مشاغل قهوه است ،به شما از رایج ترین و اصلی ترین عواملی که می تواند کافی شاپ شما را در بین بهترین شهرها رونق دهد ، می گویم. در مورد برخی از تاکتیک های مخفی صحبت می کنیم که کافی شاپ های موفق به شما نمی گویند ، اما شما باید قبل از ورود به دنیای قهوه آنها را بدانید.

تهیه تنها یک برنامه تجاری در واقع راز یک کافی شاپ موفق نیست. چیزهای بزرگی وجود دارد که نقش بسزایی در برجسته و موفق شدن تجارت های خاص دارند. بنابراین ، بیایید با بحث در مورد رازها شروع کنیم؛ آیا واقعا در آنها رازی وجود دارد؟ صادقانه بگویم ، اینگونه نیستند. اینها موارد ساده ای هستند که اغلب از آنها غافل می شویم که باعث عدم موفقیت ما می شود.

تجربه ی مشتری
این اولین و مهمترین عامل یا راز مورد نیاز برای مراقبت است. مشتری و یا کافه شما وارد یک راه دیگر می شوند باید از این سرویس راضی شوند ، و تضمین کند که دوباره برمی گردند.

من صاحب یک کافی شاپ هستم و دلیل آن را می دانم که چرا برخی از کافه های قهوه مشتری بیشتری نسبت به سایر محصولات با همان کیفیت  به دست می آورند.

به عنوان مثال: اگر صبح هنگام باز شدن یک کافه از آن بازدید کنید ، ممکن است ببینید که کارمندان در حال تمیز کردن میزها و Barista در حال تنظیم دستگاه هستند. وقتی شما اسپرسو سفارش دادید باریستا می گوید ، “ببخشید آقا ، … دقیقه طول می کشد.

خوب ، شما می توانید نوشیدنی دیگری را در این کافه جدید امتحان کنید و اکنون شیرینی بخواهید. و دوباره می شنوید ، “ببخشید ، شیرینی ها هنوز نیامده اند” و بعداً می فهمید که شیرینی هایی که درون بسته بندی پلاستیکی روی نیمکت قرار گرفته اند ، و کنار پیشخوان هستند و کسی برای انجام این کار اختصاص ندارد تا آنها را درون یخچال قرار دهد.

حتی اگر قهوه خوب بود ، آیا در آینده دوباره به آنجا باز خواهید گشت؟ احتمالا نه. با مقایسه این کافه با یکی دیگر که قهوه آن کمی بد است (از نظر طعم و مزه) اما یک سرویس عالی ارائه می دهد.

ثبات
مارک های بزرگ به یک دلیل بزرگ هستند. آنها هنر برنده شدن در دل مردم را بلدند. آنها زمانی یک ماهی کوچک بودند. دومین راز پشت صحنه چیست؟ ثبات در خدمات. شما هرگز تفاوت اندکی در طعم و نوشیدنی ها یا غذاهای زنجیره ای بزرگ مانند استارباکس یا دانکین دونات را تجربه نخواهید کرد.

خوب ،فعلا آن برندهای بزرگ را فراموش کنید ، در مورد کافه معروف و مشهور در شهر خود فکر کنید که حتی لازم نیست تبلیغ کنند. قوام آنها در طعم و کیفیت نوشیدنی ها و مواد غذایی است! مردم آنها را تحسین می کنند و آنها به یکی از بهترین کافه ها تبدیل می شوند.

طعم قهوه بستگی دارد به کیفیت ، نوع دانه (به طور عمده Arabica و Robusta) ، بو دادن ( سبک ،  متوسط ​​و  تیره) ،  زمینی که از آن قهوه کشت می شود.

ساده ترین راه برای حفظ قوام ، خرید همان نوع دانه از همان تامین کننده است و آنها را خودتان بو داده و در نهایت قهوه را به همان روش دم می کنید! این حداقل کاری است که می توانید انجام دهید به طوری که هر بار که مشتری مراجعه می کند قهوه شما تقریباً یکسان باشد.

بیایید سناریوی ایده آل را ببینیم. شما از دانه های قهوه کشت شده از زمین استفاده می کنید ، آنها را به روش خودتان بو می دهید و هر بار به همان روش دم کنید. این می تواند بهترین ارتباط شما باشد و اگر این امکان برای شما وجود دارد ، به دنبال آن بروید.

حتما بخوانید!  آموزش افتتاح کافی شاپ - چگونه یک کافی شاپ جدید افتتاح کنیم؟

باز هم ، این سؤال پیش می آید که، چگونه Starbucks، یک غول قهوه، می تواند طعم خود را حفظ کند؟ من با تاکتیک ساده و درخشان که در پشت این کار می کند ، آشنا شده ام. اگر تاکنون توجه کرده اید ، قهوه Starbucks تلخ تر از آن است که قهوه خود را در خانه با استفاده از بهترین سازندگان قهوه خود دم کنید. چرا؟ آنها از دانه های تیره استفاده می کنند. اگر دانه را تیره می کنید ، تقریباً عطر و طعم آن را از دست می دهید که بستگی به سایر عوامل نیز دارد.

ارگونومی
ارگونومی بسیار مهم است. یک ایستگاه کاری باید به گونه ای طراحی شود که به باریستا اجازه دهد بدون اینکه زیاد روی پاهایش حرکت کند به تمام کارهایش برسد و آنها را انجام دهد. فروش زیاد قهوه هدف عمیق هر کافه است و این تنها در صورتی امکان پذیر است که راندمان کاری عالی باشد. این امر جنبه ارگونومیکی دیگری را می طلبد که نباید ایستگاه کاری به گونه ای طراحی شود که کارگران مجبور به رقابت در فضای داخل باشند.

اطمینان حاصل کنید که ایستگاه کاری دسترسی راحتی به انبار دانه ها دارد . یک ایستگاه کاری که به خوبی طراحی شده است دارای یک سینک ظرفشویی کوچک است ، یک ایستگاه کاری قهوه کاملاً طراحی شده ارگونومیک موضوعی است که یک باریستا قادر است لبخند خود را حتی زمانی که هیچ کس در کافه حضور ندارد ، حفظ کند!

تجارت حاشیه
مشتری با خوشحالی دوباره برگشته! حاشیه سود شما و قیمت گذاری اقلام غذایی هرگز نباید مطابق با هدف درآمد شما باشد. حاشیه سود درک شده اکثر اوقات کار می کند. سیستم POS کافی شاپ شما می تواند به شما در کنترل حاشیه سود کمک کند.

مورد دیگر این است که شما می توانید اقلام عمومی مواد غذایی (قهوه) را با نرخ بازار و کالاهای جانبی را پایین تر از نرخ بازار بفروشید. این امر باعث می شود تا تعداد زیادی مشتری برای بازدید از کافه شما و جبران این حاشیه ، میزان مواد غذایی اختصاصی (نوشیدنی های مخصوص یا وافل مخصوص) را به کافه خود افزایش دهند.

کارت های وفاداری و کوپن
افرادی که رضایت زیادی را احساس می کنند به کافه شما برمی گردند و مشتری مکرر شما خواهند بود. این راز برای افرادی که تجربه خوبی دارند بهتر است اما می تواند جایگزینی برای کافه شما باشد که باعث می شود مسافرت کمتری برای دستیابی به هر فروشگاه دیگری و صرفه جویی در چند سنت با سازش کمی با طعم و کیفیت قهوه خود انجام دهند.

به عنوان مثال ، اگر شروع به دادن کارت های وفاداری و کوپن ها (باید یک استراتژی برای کوپن هایی که به نفع فروش شما هستند) باشد که به شخص اجازه می دهد بعد از 8 بار خرید، یک نوشیدنی قهوه رایگان به دلخواه خود بخورد ، این باعث می شود آن گروه خاص از مردم 7 بار به کافه شما بیایند تا هشتمین نوشیدنی را به صورت رایگان دریافت کنند.

علاوه بر این ، این کارت های وفاداری باید به اندازه کارت ویزیت یا کارت اعتباری باشند تا افراد بتوانند به راحتی با خود حمل کنند.

نتیجه
این پنج راز برای درست کردن یک کافه پررونق بود. این لیست بی پایان است اما در مورد کلی ترین و ابتدایی ترین فاکتورهایی را که باید در نظر بگیرید بحث صحبت شد. برخی رازهای دیگر مانند ساختن پیشخوان درایو و پنجره برای مصرف کننده هایی که فقط می خواهند نوشیدنی یا مکانی مجزا در نظر بگیرند که در آن بتوانند از بازی های خود لذت ببرند و می توانند در رسانه های اجتماعی با استفاده از وای فای رایگان گپ بزنند.

اسرار کوچک بسیاری دیگر وجود دارد که می توانید بلافاصله پس از ایجاد لاین قهوه خود ، حجم مشتری کافه خود را بالا ببرید ، فقط لازم است بدانید کدام روش بهتر برای شما کار می کند!

منبع:

https://jinocafe.ir/%da%a9%d8%a7%d9%81%db%8c-%d8%b4%d8%a7%d9%be-%d9%be%d8%b1-%d8%b1%d9%88%d9%86%d9%82-%d8%b1%d8%a7%d8%b2-%db%8c%da%a9-%da%a9%d8%a7%d9%81%db%8c-%d8%b4%d8%a7%d9%be-%d9%be%d8%b1-%d8%b1%d9%88%d9%86%d9%82/

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 38
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 30
  • باردید دیروز : 11
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 117
  • بازدید ماه : 224
  • بازدید سال : 1,694
  • بازدید کلی : 6,902