loading...
آموزش کافی شاپ - کافه و آکادمی ژِینو
cafejino بازدید : 35 سه شنبه 14 مرداد 1399 نظرات (0)

6 ایده شگفت انگیز برای دکور کافی شاپ!!!

6 ایده شگفت انگیز برای دکور کافی شاپ!!!

کافی شاپ ها نقطه عطفی برای طیف گسترده ای از مشتریان است. فضای داخلی کافی شاپ شما توانایی درگیر کردن مشتریانتان و افزایش راحتی و ترغیب آنها به وفادار بودن را دارد. این که آیا شما فقط کافی شاپ را افتتاح می کنید یا به دنبال به روزرسانی دکوراسیون و طراحی خود هستید ، بسیار مهم است .بنابراین می توانید فضایی جذاب را ایجاد کنید که تجارت شما را بهبود بخشد.

مبانی دکوراسیون داخلی کافی شاپ
در زیر سه اصول در هنگام تنظیم فضای داخلی کافی شاپ شما وجود دارد.

پیشخوان کافی شاپ با چراغهای رشته ای در بالای سر
که باز تاب نام تجاری شما باشد. اگر یک برند قوی داشته باشد که از طریق دکور ، کارمندان ، خدمات و کالاهای ارائه شده شما قابل پذیرش باشد ، کافه شما به یاد ماندنی خواهد بود. نام تجاری شما شامل مفهوم ، هویت ، شخصیت کافه و رستوران شما است. دکوراسیون کافه و طراحی داخلی کافی شاپ شما باید با برند شما مطابقت داشته باشد و آن را ارتقا بخشد ، و از محیطی که برای مراجعان شما مشهود است ، استفاده شود.

روشنایی 

در صورت امکان ، از نور طبیعی استفاده کنید و در انرژی خود را صرفه جویی کنید.  برای ایجاد یک فضای آرامش بخش در شب ، تن های گرم و نرم ایده آل هستند زیرا تضاد ملایم تری از تاریکی ایجاد می کنند. با این وجود ، بسته به برند کافی شاپ خود ، ممکن است همیشه از تن های سرد یا گرم استفاده کنید.

آنرا غیرقابل چاپ و تعاملی کنید. مطالعات نشان می دهد که صنعت رستوران ها همچنان به شکوفایی خود ادامه می دهند ، زیرا مردم از تجربه هایی مانند بیرون رفتن برای غذا خوردن لذت می برند. علاوه بر این ، با رشد رسانه های اجتماعی ، بیشتر افراد به دنبال به اشتراک گذاشتن تجربیات خود با دیگران از طریق تصاویر روی برنامه هایی مانند اینستاگرام هستند. عناصر جذاب در فضای داخلی کافی شاپ خود با چشم نوازی جذاب ، به ایجاد یک تجربه کامل برای مشتریان کمک می کند و در عین حال به عنوان یک تاکتیک بازاریابی رایگان نیز درنظر گرفته می شود.

ایده هایی برای تم کافی شاپ شما

فضای داخلی کافی شاپ باید مطابق با برند شما باشد. برای نشان دادن نام تجاری ، مفهوم و ارزش های خود ، مضامین زیر را در نظر بگیرید.

Industrial-style coffee shop interior

1. فضای داخلی کافی شاپ به سبک صنعتی

یک موضوع صنعتی از انبارها ، کارخانه ها و سایر فضاهای صنعتی الهام می گیرد. در زیر چند نمونه از آنچه ممکن است در کافی شاپ با دکوراسیون به سبک صنعتی مشاهده کنید ، آورده شده است.

مانند لوله ها ، آجرها ، تیرهای سقفی ، آرماتورهای آهنی و چوب فرسوده
سبدهای سیم
اجزای مکانیکی مانند چرخ دنده ها و پیچ ها
استفاده از مواد سخت افزاری سخت ، مانند چرم ، مس ، سنگ و آلومینیوم
مخلوط کردن اجزای timeworn و اجزای مدرن ، مانند یک لامپ مدرن در بالای یک میز
پالت رنگ: رنگ های خاکستری ، سیاه ، برنزه ، سفید و تیره

Modern-style coffee shop interior

2.دکوراسیون به سبک مدرن

دکوراسیون به سبک مدرن در نیمه اول قرن بیستم محبوبیت زیادی پیدا کرد. یک اصل اساسی در این سبک طراحی این است که فرم باید از عملکردی پیروی کند ، به این معنی که هر قطعه مبلمان و دکوراسیون باید با هدفی باشد. در زیر چند نمونه از آنچه ممکن است در کافی شاپ با دکوراسیون مدرن مشاهده کنید ، آورده شده است.

دکوراسیون به سبک مدرن در نیمه اول قرن بیستم محبوبیت زیادی پیدا کرد. یک اصل اساسی در این سبک طراحی این است که فرم باید از عملکردی پیروی کند ، به این معنی که هر قطعه مبلمان و دکوراسیون باید با یک هدف عملی و عمدی ساده باشد. در زیر چند نمونه از آنچه ممکن است در کافی شاپ با دکوراسیون مدرن مشاهده کنید ، آورده شده است.

خطوط واضح و سطوح صاف
نبود جزئیات پیچیده
ترکیبی از عناصر راحت و پیشرفته
خطوط تمیز و رنگ های خنثی ممکن است با لوازم جانبی جسورانه ، واضح و روشن مانند یک مبل با رنگ روشن ،  کوسن یا یک تکه از هنر انتزاعی متعادل شود.

بافت با پارچه هایی مانند ابریشم ، مخملی  ، کتان یا پشم
لهجه های فلزی مانند فولاد ضد زنگ ، نیکل و کروم را تمیز کنید و ظاهری براق ایجاد می کند
تن های چوبی بسیار سبک یا تیره
بدون درهم و برهمی؛ تمیز و سازمان یافته
پالت رنگ: قهوه ای ، تاوپ ، کرم یا سفید خالص

Mid-Century coffee shop interior

3. کافی شاپ با دکوراسیون در اواسط قرن
از اواسط دهه 1930 تا 60s ، طراحی اواسط قرن با کاوش در مواد جدید با توجه به فن آوری های جدید و در عین حال سنتی مشخص است. شبیه به طراحی مدرن ، در اواسط قرن . در زیر چند نمونه از آنچه ممکن است در کافی شاپ با دکوراسیون در اواسط قرن مشاهده کنید ، آورده شده است.

مواد منحصر به فرد یا متضاد ، از جمله پلاستیک ، وینیل ، شیشه ، پلکسی گلاس و تخته سه لا
خطوط تمیز ، اشکال هندسی
میز و صندلی با پایه های خمیده
مبلمان ارگونومیک
عناصر چوب و توئیت
پالت رنگ: خاکستری دودی ، سبز آووکادو ، زرد خردل ، نارنجی کدو تنبل

Hygge coffee shop interior

4. کافی شاپ Hygge
“Hygege” یک کلمه و مفهوم دانمارکی است که به شادی و حضور اشاره دارد. دکور هیگی بر راحتی ، گرما و افراط و تفریط تأکید نمی کند. فضای داخلی پر از خلوص و با بسیاری از عناصر طبیعی و دنج است. در زیر چند نمونه از آنچه شما ممکن است در کافی شاپ با دکوراسیون هیج مشاهده کنید ، آورده شده است.

حتما بخوانید!  برنامه های آموزش و صدور گواهینامه کافی شاپ در سایت howtostartanllc

روشن ، گرم و روشن؛ شمع ها ، شومینه یا چراغ های دو رشته ای
استفاده از چوب و سنگ
بافت های نرم و ترکیبی
بالش های کرکی ، فرش های مخمل خواب دار
صندلی راحت
فضای گرم و دلنشین
طبیعی ، احساس نارسایی
گره های دنج
پالت رنگ: رنگ های خنثی ، خاکستری های سبک ، قهوه ای ها ، کرم ها

Rustic coffee shop interior

5. کافی شاپ یه سبک روستایی
طراحی داخلی روستایی طیف وسیعی از عناصرطبیعی را در خود جای داده است. در زیر چند نمونه از آنچه ممکن است در کافی شاپ با دکوراسیون روستایی مشاهده کنید ، آورده شده است.

بسیاری از عناصر طبیعت ، از جمله گیاهان در گلدان ها ، دیوارهای گیاه و گل ها
مخلوط انواع چوب ، از جمله چوب خام
اجزای خانه های مزرعه ، مانند کوزه یا ظرف شیر
زیبایی ناهموار
چوب خام ، سنگ ، فلز
میز پیک نیک داخلی
سبدهای حصیری و عناصر حصیری
مزارع گالوانیزه
تخته سیاه
پالت رنگ: رنگهای خنثی مانند برنزه ، کرم ، قهوه ای و سبز

Vintage coffee shop interior

6. کافی شاپ به سبک وینتیک
دکور وینتیک الهام بخش از گذشته است و ممکن است شامل سبک های مختلف از دهه های مختلف باشد. یک فضای رمانتیک و جذاب را با عناصر عتیقه ای که بر الگوی و تزئینات زیبا و ظریف تأکید می کنند ، نشات می گیرد. در زیر چند نمونه از آنچه ممکن است در کافی شاپ با دکورهای وینتیک مشاهده کنید ، آورده شده است.

کاغذ دیواری
سفره و دستمال سفره
تکه هایی با عناصر زینتی مانند پارچه های دوزی ، حلقه ها ، لحاف ها یا نیمکت ها و صندلی هایی با الگوهای پیچیده
صندوق جوبی

چمدان وینتیک
ظروف چینی به عنوان دکوراسیون یا برای سرو
پرده
قوطی برای نگه داشتن قهوه ، چای ، آرد ، شکر
صندلی ها و صندلی های سبک ویکتوریا
چوب ماهگون
لوسترها یا لامپهای آغشته به رنگ
پالت رنگ: انواع رنگ های پاستیل یا محو مانند رنگ نارنگی ، هلو ، نارنجی روشن ، خردل خردل ، سبز دریایی
برخی از منحصر به فرد ترین فضای داخلی کافه ، اجزای مختلف را از چندین موضوع مختلف بیرون می کشند. همیشه در استفاده از این مضامین به عنوان دستورالعمل یا الهام ، کافی شاپ خود را به خواسته و برند تجاری خود سفارشی کنید.

دکوراسیون کافی شاپ
کتاب و گلدان گل در قفسه آویزان با آجر سفید در پشت آن
بسته به نوع کافه شما ، ممکن است قسمت های خاصی از شخصیت ، ارزش های کافی شاپ شما در رنگ و مضمون دکوراسیون کافی شاپ شما کاملاً مشهود باشد. انتخاب دکور عاقلانه برند و ارزش های شما را در اختیار مشتریانتان قرار می دهد. علاوه بر این ، دکوراسیون کافی شاپ شما این توانایی را دارد که فضای شما را جذاب تر و همه گیر تر کند.

کتاب و مجله. کتاب هایی را انتخاب کنید که مربوط به برند شما باشد. اگر از مزارع محلی پشتیبانی می کنید ، کتابهایی را در مورد کشاورزی قرار دهید. اگر از بزرگ شدن در میانه غربی الهام گرفته اید ، کتابهایی در مورد زادگاه خود درج کنید. شما حتی می توانید ترکیبی از کتاب های الکترونیکی را برای برآورده کردن طیف وسیعی از علاقه های مشتری درج کنید.
سرویس و ظروف غذاخوری. سبک و رنگ لیوان ها و ظروف شما می تواند شخصیت برند شما را به معرض نمایش بگذارد. به عنوان مثال ، یک کافی شاپ مدرن ممکن است شامل لیوان و بشقاب های روشن باشد ، در حالی که یک کافه روستایی ممکن است لیوان های رنگی خنثی و شیشه های سنگ تراشی را برای آب ارائه دهد.

اثر هنری. هنری گنجانیده شده که به ارزش ها ، و برند شما مربوط می شود. هنرمندان محلی را انتخاب کنید تا نشان دهند که شما بخشی از جامعه محلی هستید. اگر دلیلی برای شما مهم باشد ، مانند حقوق شهروندی ، شامل آثار هنری است که آن را بیان می کند ، مانند عکاسی از جنبش حقوق مدنی یا آثار هنری که نشانگر انحطاط است.
بازی ها. سرگرمی هایی را قرار دهید که مخصوص برند و فضای شما باشد. به عنوان مثال ، اگر کافه شما مفهوم زیبایی را نشان می دهد ، بازی هایی مانند انحصار یا شطرنج قرار دهید تا مشتریان را برای ماندن ، استراحت و لذت بردن تشویق کنید.
موسیقی این توانایی را دارد که یک نمایش خاص در کافه شما ایجاد کند. شما می توانید لیست پخش موسیقی خود را بر اساس نام تجاری یا ساعت روز خود تغییر دهید. اگر یک کافه روستایی کار می کنید ، سعی کنید موسیقی مردانه پخش کنید. اگر فضای شما مدرن است ، ترانه های پر طرفدار و محبوب تری را انتخاب کنید. همچنین ممکن است تصمیم بگیرید موسیقی خود را بر اساس مشتری خود تغییر دهید. اگر کافه شما پر از مشتریانی است که با لب تاب کار می کنند ، موسیقی پخش کنید که حواس آنها را پرت نکند، مانند جاز یا آهنگ های بدون شعر.

با میخ زدن به برند خود و انتخاب دکور برای بیان آن ، می توانید یک کافی شاپ موفق باشید. برای رقابتی ماندن ، همیشه مطمئن باشید که آخرین ترندها را در کار خود وارد کنید.

منبع:

https://jinocafe.ir/6-%d8%a7%db%8c%d8%af%d9%87-%d8%b4%da%af%d9%81%d8%aa-%d8%a7%d9%86%da%af%db%8c%d8%b2-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%af%da%a9%d9%88%d8%b1-%da%a9%d8%a7%d9%81%db%8c-%d8%b4%d8%a7%d9%be/

cafejino بازدید : 97 شنبه 11 مرداد 1399 نظرات (0)

انتخاب نام عالی برای کافی شاپ!

انتخاب نام عالی برای کافی شاپ!
آنچه را که برای افتتاح کافی شاپ ، لازم است به دست آورید: مهارت های barista ، دستور العمل های نوشیدنی های جذاب و دانش برای برخی از غذاهای خوشمزه.

اینها همه عالی و کاملاً ضروری است ، آیا می خواهید برای کافه تان نامی عالی انتخاب کنید؟ یک لیوان بزرگ قهوه را برای این کار دم کنید زیرا این کار به دقت نیاز دارد.

به تمام کافی شاپ های موفق نگاهی بیندازید و خواهید فهمید که اکثر آنها اسامی عالی دارند. تقریباً مانند هر نوع شغل دیگر ، انتخاب اسمی که بی نظیر و جذاب باشد ، بخش مهمی از فرآیند برنامه ریزی تجارت است. شما می خواهید یک رهگذر در حالی که قدم می زند نام شما را ببیند و وارد کافه شما شود ، و یک نام خوب می تواند این اتفاق را ایجاد کند.

چند نکته باید در نظر گرفته شود:

نام ساده انتخاب کنید: نامی کوتاه و شیرین را انتخاب کنید و سعی کنید از اسامی که تلفظ یا هجی کردن آن دشوار است پرهیز کنید! شما می خواهید که مشتریان بتوانند شما را به راحتی به یاد بیاورند .
به نوشیدنی های خود نگاه کنید: نامی الهام بخش را پیدا کنید ، شاید در انتهای یک فنجان قهوه (یا دو یا سه یا سه …). “اسپرسو” ، “موچا” و “لاته” همه به یک اسم خوب هستند ، خصوصاً برای کسی که آرزوی یک فنجان قهوه را دارد.
از نام خود استفاده کنید: اگر نام شما جو است ، با یک عکس اسپرسو جشن بگیرید! به نظر می رسد اسپرسو جو بسیار خوب است! حتی اگر نام شما جو نباشد ، شخصیت و خانه داری را به نام کافه شما اضافه می کند.
از موقعیت مکانی خود استفاده کنید: موقعیت مکانی نقش مهمی در موفقیت کافی شاپ شما دارد ، بنابراین چرا نباید آن را به نام فروشگاه خود تأکید کنید؟ Manhattan Mocha ، Jacksonville Java و Boston Baristas تنها چند نمونه برای به دست آوردن آب میوه ها هستند (یا باید بگویم قهوه)!
از صفت ها استفاده کنید: با استفاده از نوشیدنی قهوه یا غذای خوشمزه ، سعی کنید صفت های مختلف (گرم ، خانگی ، شیرین و غیره) را اضافه کنید تا ببینید چه چیزی به خوبی در کنار هم جریان دارد.
از یک موضوع استفاده کنید: اگر کافه شما یک موضوع دارد ، در صورت امکان آن را در این نام وارد کنید.
به مخاطبان خود فکر کنید: آیا شما سعی می کنید کافه خود را به سمت جمعیت خاصی از مردم ببرید؟ اگر اینگونه است ، هنگام فکر کردن به نام کافه ها این را به خاطر بسپارید. جوانان به احتمال زیاد مکرر کافه ای بنام “قهوه Old Geezer’s” را ندارند.

حتما بخوانید!  آموزش افتتاح کافی شاپ - چگونه یک کافی شاپ جدید افتتاح کنیم؟

نظرات دیگران را بپرسید
بعد از تهیه لیست بسیار طولانی از نامهای ممکن (اشکالی ندارد که برخی از آنها را که احمقانه به نظر مبرسند، آنها را نیز ذکر کنید ، زیرا این لیست باریک تر می شود ، و پس از چندبار خواندن این نام ها ،ممکن است رشد کنند). دوستان و اعضای خانواده را لیست کنید و آنها را انتخاب کنید تا نظر خود را بگویند. این کار به شما ایده می دهد که چه نامهایی به کافه شما می آید ، نوعی جذابیت که می تواند همه تفاوت ها را ایجاد کند.

اگر واقعاً با داشتن اسامی مشکل دارید ، یا اگر بین چند مورد خوب گیر افتاده اید ، گروهی را دعوت کنید تا در مورد برخی از قهوه ها صحبت کنند! فقط آن قهوه را نوش جان کنید ، این نام برای شما خواهد آمد!

منبع:

https://jinocafe.ir/%d8%a7%d9%86%d8%aa%d8%ae%d8%a7%d8%a8-%d9%86%d8%a7%d9%85-%d8%b9%d8%a7%d9%84%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%da%a9%d8%a7%d9%81%db%8c-%d8%b4%d8%a7%d9%be/

cafejino بازدید : 52 شنبه 11 مرداد 1399 نظرات (0)

هزینه راه اندازی کافی شاپ چقدر میشه؟

این روزها کافی شاپ ها از مکان های پر طرفدار هستند، به همین دلیل از جمله کسب و کارهای پر سود در نظر گرفته می شوند. اگر تصمیم به راه اندازی کافی شاپ دارید باید هزینه راه اندازی کافی شاپ را در نظر بگیرید، و هزینه های آن را مدیریت کنید تا موفقیت و سود خود را چند برابر کنید.

برای ورود به صنعت کافه داری، شما باید بدانید که چه هزینه‌هایی ضروری هستند و چه هزینه‌هایی غیر ضروری خواهند بود. با این کار شما می‌توانید هزینه‌های غیر ضروری را حذف کنید و بیشتر روی هزینه‌های ضروری تمرکز کنید.
 
هزینه‌هایی که برای راه اندازی کافی شاپ ضروری هستند
این هزینه ها همان مواردی هستند که برای افتتاح کافی شاپ و شروع کار به آنها نیاز دارید.هزینه های غیر ضروری مثل دستگاههایی که در ابتدا خیلی برای شما کارایی ندارد فعلا تهیه نکنید و به جای آن دستگاه قهوه جوش از هزینه های ضروری محسوب می شود.
 
هزینه گرفتن مجوز
برای راه اندازی کافه ابتدا باید به فکر مجوز و هزینه های آن باشید، با اصل سند و اجاره نامه به اتحادیه صنف بروید اگر مکانتان مشکلی نداشته باشد با پروانه کافی شاپ موافقت  می شود و همچنین نامه های اماکن ، بهداشت ، دارایی باید ضمیمه شوند.
باید طوری هزینه ها را مدیریت کنید که مقداری از سود را برای هزینه های اجاره یا رهن مکان کنار بگذارید(درصورت نداشتن مکان از خودتان)و همچنین باید در نظر داشته باشید که مکان مناسبی را برای افتتاح کافه در نظر بگیرید چون تاثیر بسیار زیادی در مقدار سود شما دارد خصوصا اگر بسیار پر رفت و آمد باشد و همچنین دسترسی مناسب و جای پارک برای ماشین به راحتی پیدا شود. معمولا مکان های فرهنگی و دانشگاهها از جمله مکان های پر رفت و آمد و مناسب برای کافی شاپ هستند از دیگر مکان های مناسب می توان به سینما ها، کتابخانه ها لابی ها و مراکز خرید اشاره کرد.درست است که مکان های شلوغ هزینه زیادی دارد اما سود بیشتری را به همراه دارد .
 
هزینه دکوراسیون کافه
یکی از مواردی که بسیار شما را در بین رقبا ممتاز می کند دکوراسیون خاص و متفاوت است پس برای آن بدون اصطراب هزینه کنید و نگران نباشید، به این نکته توجه کنید که مشتری باید فضای شما را دوست داشته باشد سالن باید به گونه ایی باشد که مشتری پسند و جذاب باشد تا مشتری بار دیگر به کافه شما باز گردد. میز و صندلی راحت، ور مناسب و موزیک را فراموش نکنید.
 
هزینه های تجهیزات کافه
شما باید با آگاهی از قیمتها تجهیزات را تهیه کنید. تجهیزات اصلی مورد نیاز برای پذیرایی از مشتریان را فراموش نکنید.می توانید بعضی از تجهیزات را دست دوم خریداری کنید اما به این نکته توجه کنید که سالم باشند.و نیز می توانید وسایل مورد نیاز خود را از تامین کننده ها با قیمتی پایین تر خریداری کنید و در هزینه ها ی راه اندازی کافی شاپ صرفه جویی کنید.
 
هزینه های منوی کافی شاپ
در نظر داشته باشید که باید هزینه های کافه را مدیریت کنید تا دخل و خرجتان مشخص شود. یاید هزینه تمام شده  هر نوشیدنی و خوراکی مشخص شود.به عنوان مثال اگر کیک در منویتان وجود  دارد حساب کنید که چه مقدار مواد لازم برای آن استفاده می شود، با این کار می توانید به درستی رو هر آیتم منو  با سود خود قیمت بگذارید. و برای نوشیدنی ها و غذا ها نیز به همین شکل.
همیشه مواد با کیفیت انتخاب کنید تا مشتریان بیشتری را جذب کنید. و رضایت آنها را چند برابر کنید.پس به دنبال مواد بی کیفیت و ارزان نباشید تا مشتریان وفادار خود را بیشتر کنید.منوی ساده انتخاب کنید، شما به همه خوراکی و نوشیدنی ها در منوی خود نیاز ندارید، منوی ساده و با کیفیت بسیار مهم است، منظور از منوی ساده این است که مواردی را انتخاب کنید که تهیه آنها برای شما راحت و به صرفه است با این کار فروش خود را بیشتر می کنید  و درنهایت سودتان بیشتر خواهد شد.
 
هزینه کارکنان
شما نیاز دارید در کافه خود نیرو استخدام کنید تا در کارهای آشپزی ، سفارشات مشتریان ، سرو ، نظافت و … به شما کمک کنند.برای استخدام نیرو هزینه های چاپ آگهی را به یاد داشته باشید. علاوه بر آن هزینه ماهیانه حقوق کارکنان را نیز در نظر بگیرید،ابتدا در مورد حقوق کارکنان ، حسابدار ، نظافتچی تحقیق کنید و همچنین اگر از نیروهای متخصص استفاده می کنید باید هزینه بیشتری را برای حقوق آنها در نظر بگیرید و برای تخصص آنها ارزش قائل شوید. از افراد پر انرژی استفاده کنید، از کسانی که باعث رضایت شما و مشتریان شما می شوند.
 
هزینه تبلیغات 
شما برای اینکه بتوانید خودتان را به مشتریان معرفی کنید باید برای تبلیغات هزینه کنید.در شروع کار از روش های گران فیمت استفاده نکنید، در شبکه های اجتماعی خصوصا اینستاگرام فعالیت داشته باشید با کافه خود و فضای آنجا مشتریان را به کافه بکشانید. برای مشتریان وفادار تخفیف قائل شوید مثلا روز تولدشان به آنها تخفیف بدهید.
 
هزینه های غیر اصلی 
همیشه مقدار بیشتری هزینه در نظر بگیرید، شما اگر برای کافه خود اینترنت وصل کنید که مشتریان بتوانند در هنگام حضور در کافه از اینترنت استفاده کنند، پریز برق برای شارژ موبایل و وسایل الکتریکی را فراموش نکنید.
منبع:
cafejino بازدید : 57 شنبه 11 مرداد 1399 نظرات (0)

برنامه های آموزش و صدور گواهینامه کافی شاپ

برنامه های آموزش و صدور گواهینامه کافی شاپ  در سایت howtostartanllc:

متخصصان قهوه در سایر صنایع غذایی خاص ، اغلب برای تعمیق دانش و گسترش فرصت های شغلی خود برنامه های رسمی آموزش و صدور گواهینامه را دنبال می کنند. اکثر متخصصان قهوه – از باریستاها و مدیران کافه گرفته تا صاحبان کافی شاپ – می توانند از یک دوره آموزشی قهوه بهره مند شوند.

چگونه می توانید راهنمای راه اندازی کافی شاپ  را با الهام از متخصصان قهوه انجام دهید ، آنها به شما در تبدیل کردن رویاهایتان به واقعیت کمک می کنند ، از گرفتن دانه گرفته تا استخدام باریستا ، انتخاب بهترین سیستم POS ، تشکیل یک شرکت واقعی ، و …

چرا باید آموزش قهوه را دنبال کنید؟

همیشه چیزهای بیشتری برای آموختن در مورد قهوه مخصوص وجود دارد. این که آیا شما می خواهید مهارت های خود را در تهیه و بو دادن دانه تقویت کنید یا بهترین شیوه های نمونه برداری و تهیه قهوه را کشف کنید ، آموزش های حرفه ای بسیاری را پیدا خواهید کرد. کسب اطلاعات بیشتر در مورد این زمینه یا منطقه مورد نظر دیگر در جهان قهوه می تواند به بالا بردن عملکرد شغلی شما کمک کند و حتی منجر به فرصت های شغلی جدید شود.

انواع اصلی آموزش کافی شاپ

برنامه های آموزش و صدور گواهینامه کافی شاپ به طور معمول شامل پنج بخش اصلی است:

مهارت های Barista: این دوره ها معمولاً با اصول اولیه شروع می شود و برای ادامه در گزینه های پیشرفته باریستا گسترش می یابد.
بو دادن قهوه: معمولا قبل از بو دادن دانه قهوه نیاز به آموزش وجود دارد. این برنامه ها می توانند به شما در توسعه مهارتهای مورد نیاز برای پیگیری مسیر حرفه ای قهوه کمک کنند.
مهارت های مدیریتی: در حالی که مهارت های مدیریت قوی در هر نوع کار مهم است ، این دوره ها به شما کمک می کنند مهارت های خود را در زمینه سفارش ، برنامه ریزی ، ساخت منو و سایر عناصر مهم مرتبط با کار کافی شاپ گسترش دهید.
دوره های حرفه ای قهوه برای هداین کافه بسیار مهم است ، این دوره ها به طور معمول در مورد  طعم قهوه ، پردازش قهوه و نحوه انجام صحیح درست کردن قهوه به شرکت کنندگان آموزش می دهند.
خرید قهوه: فرآیند خرید قهوه – چه از طریق وارد کننده و چه مستقیم از یک مزرعه – اغلب خریداران جدید را با سوالات زیادی مواجه می کند. این دوره ها اطلاعات مهم و مورد نیاز شما را برای ساده کردن روند انتخاب ، خرید و واردات قهوه مناسب برای کافی شاپ فراهم می کنند.

دوره ها و مجوزهای پیشنهادی

1. برنامه مهارت های قهوه انجمن تخصصی قهوه

این برنامه که توسط انجمن تخصصی قهوه (SCA) ایجاد شده است ، مجموعه مشترک دوره های آموزش مداوم را برای متخصصان قهوه در سراسر جهان فراهم می کند. در ایالات متحده ، SCA برنامه وابستگی قهوه (CSP) را با همکاری انجمن صنفی Barista از آمریکا و انجمن تخصصی قهوه آمریکا (SCAA) ارائه می دهد.

برنامه چگونه کار می کند
برنامه CSP SCA شامل شش ماژول مختلف و سه سطح دشواری در هر ماژول برای ارائه آموزش برای متخصصان قهوه در هر مرحله از مشاغلشان است. در اینجا یک نمای کلی از سطح بالا وجود دارد:

ماژول ها:

معرفی ماژول قهوه: این دوره منشاء قهوه و چگونگی رشد آن به یک صنعت مدرن و جهانی را پوشش می دهد.
ماژول مهارت های Barista: این دوره بر مبنای مهارت های اساسی است که دانشجویان باید برای کسب مهارت در قهوه و همچنین نحوه تعامل با مشتریان و اصول تجارت قهوه ، کسب کنند.
ماژول دم کردن: این دوره شامل روش های اندازه گیری و استخراج همراه با نحوه ارزیابی قدرت قهوه برای کمک به دانش آموختگان در تهیه یک فنجان قهوه کاملاً محاسبه شده است.
ماژول قهوه سبز: در این دوره درباره موارد و مضرات پردازش قهوه سبز ، خرید و درجه بندی آن صحبت می شود. همچنین این امکان را به دانش آموزان می دهد تا مهارتهای خود را در خرید و ساختن سبد سهام افزایش دهند.
ماژول بو دادن: این دوره در مورد چگونگی بو دادن قهوه ، از جمله سطح و چرخه مختلف و همچنین نحوه کشف نقایص است. همچنین برخی مهارتهای مدیریتی را که در محل کار اعمال می شود ، در بر می گیرد.
ماژول مهارت های حسی: این دوره برای ارزیابی قهوه است و در مورد نحوه استفاده صنعت قهوه از مشخصات طعم قهوه استفاده می کند.

سطوح:

سطح پایه: این سطح اصول را در بر می گیرد ، و آن را برای دانش آموزان در هر سطح مناسب می کند.
سطح متوسط: این سطح یک نقطه شروع خوب برای متخصصان این صنعت با پایگاه دانش است.
سطح حرفه ای: این سطح برای افرادی که دانش و تجربه در صنعت قهوه دارند به دنبال تخصص در یک زمینه هستند ایده آل است.

حتما بخوانید!  آموزش افتتاح کافی شاپ - چگونه یک کافی شاپ جدید افتتاح کنیم؟

برای تکمیل برنامه و دریافت دیپلم CSP خود ، باید با در اختیار داشتن ترکیبی از ماژول های دوره ، 100 امتیاز کسب کنید. هر ماژول سه سطح متفاوتی از امتیازات را ارائه می دهد:

ماژول های سطح پایه: 5 امتیاز
ماژول های سطح متوسط: 10 امتیاز
ماژول های سطح حرفه ای: 25 امتیاز

قیمت گذاری
قیمت هر دوره می تواند تا حد زیادی از نظر مکان متفاوت باشد. به عنوان مثال دوره های بو دادن قهوه معمولاً بیشتر از دوره های مهارت barista است. دوره های سطح پایه – کمترین هزینه – هر یک از 400 دلار تا 600 دلار است. دوره های سطح متوسط و حرفه ای ، که اغلب طی چندین روز انجام می شوند ، معمولاً هرکدام بیش از 1000 دلار هزینه دارند.

2. کارگاه های آموزشی قهوه Barista & Barissa در آمریکا

در مدت 25 سال فعالیت ، مشاوران قهوه Bellissimo پیشگام در آموزش قهوه است. این مرکز بر پایه تبدیل متخصصان قهوه تشنه دانش، به متخصصان در زمینه کارگاههای حضوری و جلسات آموزش آنلاین است که از مهارت های اصلی barista تا مدیریت تجارت قهوه برخوردار است.

3. مدرسه قهوه

برنامه آنلاین ، دانشکده قهوه برنامه چهار روزه  از کمترین نرخ در این تجارت برخوردار است. برای صاحبان کافی شاپ های جدید و بالقوه طراحی شده است ، اطلاعات مربوط به مشاغل قهوه ، مهارت های باریستا و موارد دیگر را در بر می گیرد.

برنامه چگونه است
هر روز ، این برنامه بر روی یک موضوع – مانند برنامه ریزی و ایجاد شغلتان – تمرکز دارد و یک سری دوره های 30 دقیقه ای مرتبط با آن موضوع را ارائه می دهد. اما ممکن است برای افرادی که دانش کمی در مورد تهیه قهوه ندارند ، خوب کار کند. در اینجا یک نمای کلی از سطح بالا وجود دارد:

روز اول: برنامه ریزی و ایجاد شغل
این روز با تمرکز بر روی مراحل ابتدایی توسعه شغل جدیدتان ، دوره هایی در زمینه انتخاب تجهیزات ، چیدمان فروشگاه و برنامه ریزی کسب و کار ارائه می دهد.
روز دوم: افتتاح و اداره شغل خود
با باز کردن درهای خود با اطلاعات مربوط به استخدام کارمندان ، آموزش ، مدیریت و سایر موارد ، باید بدانید که چه چیزی را باید یاد بگیرید.
روز سوم: درک قهوه و تهیه نوشیدنی های اسپرسو
دوره های این روز ، بسیاری از موارد مرتبط با قهوه را شامل می شود ، از جمله نحوه بو دادن دانه های قهوه ، نحوه استخراج اسپرسو ، نحوه بخار دادن شیر و تاریخچه قهوه.
روز چهارم: تهیه سایر نوشیدنی های نوشیدنی قهوه و ریختن هنر لاته
مرحله دوم توسعه دانش قهوه ، در این بخش عمیق تر به نوشیدنی های مخصوص و ریختن هنر لات می پردازد.

برنامه های آموزش و صدور گواهینامه کافی شاپ – منبع : 

https://jinocafe.ir/%d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d9%88-%d8%b5%d8%af%d9%88%d8%b1-%da%af%d9%88%d8%a7%d9%87%db%8c%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%da%a9%d8%a7%d9%81%db%8c/

cafejino بازدید : 78 شنبه 11 مرداد 1399 نظرات (0)

کافی شاپ پر رونق

کافی شاپ پر رونق – راز یک کافی شاپ پر رونق چیست؟

 

وقتی در مورد چگونگی افتتاح کافی شاپ فکر می کنید ، بخاطر داشته باشید که یک کار جذاب و تجاری است. بگذارید با یک مثال  برای شما توضیح دهم. اگر طیف گسترده ای را در منوی خود دارید، هزینه تهیه و ذخیره مواد متنوع به مراتب بالاتر از درآمد شما برای فروش نوشیدنی های اضافه ای که به ندرت سفارش داده می شوند، خواهد بود .

در حالی که میلیونها عامل دیگر تأثیرگذار بر مشاغل قهوه است ،به شما از رایج ترین و اصلی ترین عواملی که می تواند کافی شاپ شما را در بین بهترین شهرها رونق دهد ، می گویم. در مورد برخی از تاکتیک های مخفی صحبت می کنیم که کافی شاپ های موفق به شما نمی گویند ، اما شما باید قبل از ورود به دنیای قهوه آنها را بدانید.

تهیه تنها یک برنامه تجاری در واقع راز یک کافی شاپ موفق نیست. چیزهای بزرگی وجود دارد که نقش بسزایی در برجسته و موفق شدن تجارت های خاص دارند. بنابراین ، بیایید با بحث در مورد رازها شروع کنیم؛ آیا واقعا در آنها رازی وجود دارد؟ صادقانه بگویم ، اینگونه نیستند. اینها موارد ساده ای هستند که اغلب از آنها غافل می شویم که باعث عدم موفقیت ما می شود.

تجربه ی مشتری
این اولین و مهمترین عامل یا راز مورد نیاز برای مراقبت است. مشتری و یا کافه شما وارد یک راه دیگر می شوند باید از این سرویس راضی شوند ، و تضمین کند که دوباره برمی گردند.

من صاحب یک کافی شاپ هستم و دلیل آن را می دانم که چرا برخی از کافه های قهوه مشتری بیشتری نسبت به سایر محصولات با همان کیفیت  به دست می آورند.

به عنوان مثال: اگر صبح هنگام باز شدن یک کافه از آن بازدید کنید ، ممکن است ببینید که کارمندان در حال تمیز کردن میزها و Barista در حال تنظیم دستگاه هستند. وقتی شما اسپرسو سفارش دادید باریستا می گوید ، “ببخشید آقا ، … دقیقه طول می کشد.

خوب ، شما می توانید نوشیدنی دیگری را در این کافه جدید امتحان کنید و اکنون شیرینی بخواهید. و دوباره می شنوید ، “ببخشید ، شیرینی ها هنوز نیامده اند” و بعداً می فهمید که شیرینی هایی که درون بسته بندی پلاستیکی روی نیمکت قرار گرفته اند ، و کنار پیشخوان هستند و کسی برای انجام این کار اختصاص ندارد تا آنها را درون یخچال قرار دهد.

حتی اگر قهوه خوب بود ، آیا در آینده دوباره به آنجا باز خواهید گشت؟ احتمالا نه. با مقایسه این کافه با یکی دیگر که قهوه آن کمی بد است (از نظر طعم و مزه) اما یک سرویس عالی ارائه می دهد.

ثبات
مارک های بزرگ به یک دلیل بزرگ هستند. آنها هنر برنده شدن در دل مردم را بلدند. آنها زمانی یک ماهی کوچک بودند. دومین راز پشت صحنه چیست؟ ثبات در خدمات. شما هرگز تفاوت اندکی در طعم و نوشیدنی ها یا غذاهای زنجیره ای بزرگ مانند استارباکس یا دانکین دونات را تجربه نخواهید کرد.

خوب ،فعلا آن برندهای بزرگ را فراموش کنید ، در مورد کافه معروف و مشهور در شهر خود فکر کنید که حتی لازم نیست تبلیغ کنند. قوام آنها در طعم و کیفیت نوشیدنی ها و مواد غذایی است! مردم آنها را تحسین می کنند و آنها به یکی از بهترین کافه ها تبدیل می شوند.

طعم قهوه بستگی دارد به کیفیت ، نوع دانه (به طور عمده Arabica و Robusta) ، بو دادن ( سبک ،  متوسط ​​و  تیره) ،  زمینی که از آن قهوه کشت می شود.

ساده ترین راه برای حفظ قوام ، خرید همان نوع دانه از همان تامین کننده است و آنها را خودتان بو داده و در نهایت قهوه را به همان روش دم می کنید! این حداقل کاری است که می توانید انجام دهید به طوری که هر بار که مشتری مراجعه می کند قهوه شما تقریباً یکسان باشد.

بیایید سناریوی ایده آل را ببینیم. شما از دانه های قهوه کشت شده از زمین استفاده می کنید ، آنها را به روش خودتان بو می دهید و هر بار به همان روش دم کنید. این می تواند بهترین ارتباط شما باشد و اگر این امکان برای شما وجود دارد ، به دنبال آن بروید.

حتما بخوانید!  آموزش افتتاح کافی شاپ - چگونه یک کافی شاپ جدید افتتاح کنیم؟

باز هم ، این سؤال پیش می آید که، چگونه Starbucks، یک غول قهوه، می تواند طعم خود را حفظ کند؟ من با تاکتیک ساده و درخشان که در پشت این کار می کند ، آشنا شده ام. اگر تاکنون توجه کرده اید ، قهوه Starbucks تلخ تر از آن است که قهوه خود را در خانه با استفاده از بهترین سازندگان قهوه خود دم کنید. چرا؟ آنها از دانه های تیره استفاده می کنند. اگر دانه را تیره می کنید ، تقریباً عطر و طعم آن را از دست می دهید که بستگی به سایر عوامل نیز دارد.

ارگونومی
ارگونومی بسیار مهم است. یک ایستگاه کاری باید به گونه ای طراحی شود که به باریستا اجازه دهد بدون اینکه زیاد روی پاهایش حرکت کند به تمام کارهایش برسد و آنها را انجام دهد. فروش زیاد قهوه هدف عمیق هر کافه است و این تنها در صورتی امکان پذیر است که راندمان کاری عالی باشد. این امر جنبه ارگونومیکی دیگری را می طلبد که نباید ایستگاه کاری به گونه ای طراحی شود که کارگران مجبور به رقابت در فضای داخل باشند.

اطمینان حاصل کنید که ایستگاه کاری دسترسی راحتی به انبار دانه ها دارد . یک ایستگاه کاری که به خوبی طراحی شده است دارای یک سینک ظرفشویی کوچک است ، یک ایستگاه کاری قهوه کاملاً طراحی شده ارگونومیک موضوعی است که یک باریستا قادر است لبخند خود را حتی زمانی که هیچ کس در کافه حضور ندارد ، حفظ کند!

تجارت حاشیه
مشتری با خوشحالی دوباره برگشته! حاشیه سود شما و قیمت گذاری اقلام غذایی هرگز نباید مطابق با هدف درآمد شما باشد. حاشیه سود درک شده اکثر اوقات کار می کند. سیستم POS کافی شاپ شما می تواند به شما در کنترل حاشیه سود کمک کند.

مورد دیگر این است که شما می توانید اقلام عمومی مواد غذایی (قهوه) را با نرخ بازار و کالاهای جانبی را پایین تر از نرخ بازار بفروشید. این امر باعث می شود تا تعداد زیادی مشتری برای بازدید از کافه شما و جبران این حاشیه ، میزان مواد غذایی اختصاصی (نوشیدنی های مخصوص یا وافل مخصوص) را به کافه خود افزایش دهند.

کارت های وفاداری و کوپن
افرادی که رضایت زیادی را احساس می کنند به کافه شما برمی گردند و مشتری مکرر شما خواهند بود. این راز برای افرادی که تجربه خوبی دارند بهتر است اما می تواند جایگزینی برای کافه شما باشد که باعث می شود مسافرت کمتری برای دستیابی به هر فروشگاه دیگری و صرفه جویی در چند سنت با سازش کمی با طعم و کیفیت قهوه خود انجام دهند.

به عنوان مثال ، اگر شروع به دادن کارت های وفاداری و کوپن ها (باید یک استراتژی برای کوپن هایی که به نفع فروش شما هستند) باشد که به شخص اجازه می دهد بعد از 8 بار خرید، یک نوشیدنی قهوه رایگان به دلخواه خود بخورد ، این باعث می شود آن گروه خاص از مردم 7 بار به کافه شما بیایند تا هشتمین نوشیدنی را به صورت رایگان دریافت کنند.

علاوه بر این ، این کارت های وفاداری باید به اندازه کارت ویزیت یا کارت اعتباری باشند تا افراد بتوانند به راحتی با خود حمل کنند.

نتیجه
این پنج راز برای درست کردن یک کافه پررونق بود. این لیست بی پایان است اما در مورد کلی ترین و ابتدایی ترین فاکتورهایی را که باید در نظر بگیرید بحث صحبت شد. برخی رازهای دیگر مانند ساختن پیشخوان درایو و پنجره برای مصرف کننده هایی که فقط می خواهند نوشیدنی یا مکانی مجزا در نظر بگیرند که در آن بتوانند از بازی های خود لذت ببرند و می توانند در رسانه های اجتماعی با استفاده از وای فای رایگان گپ بزنند.

اسرار کوچک بسیاری دیگر وجود دارد که می توانید بلافاصله پس از ایجاد لاین قهوه خود ، حجم مشتری کافه خود را بالا ببرید ، فقط لازم است بدانید کدام روش بهتر برای شما کار می کند!

منبع:

https://jinocafe.ir/%da%a9%d8%a7%d9%81%db%8c-%d8%b4%d8%a7%d9%be-%d9%be%d8%b1-%d8%b1%d9%88%d9%86%d9%82-%d8%b1%d8%a7%d8%b2-%db%8c%da%a9-%da%a9%d8%a7%d9%81%db%8c-%d8%b4%d8%a7%d9%be-%d9%be%d8%b1-%d8%b1%d9%88%d9%86%d9%82/

cafejino بازدید : 77 شنبه 11 مرداد 1399 نظرات (0)

 

آموزش افتتاح کافی شاپ

آموزش افتتاح کافی شاپ - چگونه یک کافی شاپ جدید افتتاح کنیم؟

امروزه تعداد کافی شاپ ها بسیار زیاد شده است! و از آنجا که بازار پر است ، افتتاح یک کافی شاپ جدید می تواند چالش برانگیز باشد. اما جای نگرانی نیست ، امروز می خواهیم تمام جزئیات نحوه افتتاح کافی شاپ را به روشی درست به شما بگوییم.

1. برای افتتاح کافی شاپ (13 نکته در انتخاب کافی شاپ را مطالعه کنید) برنامه ای تجاری ایجاد کنید: تمام اهداف ، دید خلاقانه ، هزینه های مورد انتظار و خطرات احتمالی خود را در کنار هم قرار دهید تا ایده خوبی از راهی که در پیش رو دارید به دست آورید.

2. یک تصور کلی از کافی شاپ خود را ایجاد کنید: بین تصورتان و چیزی که می توانید انتظار داشته باشید در بازار فعلی تقاضا پیدا کنید ،و  تعادل مناسب ایجاد کنید.

3. موقعیت مکانی و فضا را انتخاب کنید: مکانی با اندازه مناسب برای ایده خود پیدا کنید و در صورت امکان با برخی از تجهیزات مورد نیاز برای تجارت خود ، مکان و فضای مورد نظر را بالا - پایین کنید.

4- برای کافی شاپ خود لوگو تهیه کنید: شما به یک لوگو نیاز دارید که در ذهن افراد ماندگار شود و نشانگر هویت برند شما باشد. پس از آماده شدن همه چیز ، شروع به گرفتن علامت ، برچسب و هر چیزی که می تواند به شما در اشتراک گذاری نام تجاری کمک کند!

5- حتماً همه مجوزهای لازم را دریافت کنید!

6. تجهیزات کافی شاپ را انتخاب کنید: در فیس بوک ، اینستاگرام فروشگاه های دست دوم و خرده فروشان جستجو کنید ، با این کار در هزینه های خود صرفه جویی می کنید!

7. یافتن تأمین کنندگان: یافتن تأمین کنندگان یک فرآیند بی پایان است ، اما با جستجوی محلی و پیدا کردن سازگاری بین کیفیت و قیمت به نتیجه مناسبی دست خواهید یافت.

8- پیدا کردن کارکنان حرفه ای: پیدا کردن کارکنان مناسب سخت است، اما روی افرادی با پشتکار و تلاش بالا تمرکز کنید و آنها می توانند به شما در ایجاد پایه و اساس در کار کمک کنند!

9.جو مناسب در کافی شاپ (پیشنهاد می شود 20 کافی شاپی که باید از آنها لذت ببرید را مطالعه کنید): برای جذب یک مشتری وفادار در کسب و کار بسیار مهم است.

10. به یک کمپین بازاریابی فکر کنید: هنگام راه اندازی کافی شاپ ، کمپین های بازاریابی غافل نشوید ، اما به یاد داشته باشید که گرفتن این کلمه در مورد تجارت جدید شما بسیار مهم است!

11- اجرای یک برنامه وفاداری: برنامه مشتریان وفادار باعث می شود تا مشتریان به شما علاقه مند شوند ، باید پیشنهادات ویژه و برنامه های برگشت پول را طراحی کنید که به مشتریان دلیلی برای بازگشت دوباره ارائه دهید.

12. نصب سیستم POS کافی شاپ: یک سیستم مدیریت POS و مدیریت موجودی ، در صورت استفاده صحیح ، می تواند ستون فقرات فعالیت شما باشد. تمام داده ها و گزارشات خود را از یک مکان انجام دهید!

کافی شاپ و مراحل شروع آن

1. برای افتتاح کافی شاپ یک برنامه تجاری تهیه کنید

  • - شرح مفصلی در مورد شغل
  • - ساختار سازمان شما
  • - تعریف مخاطب هدف و تحلیل آن
  • - تعریف رقبا و تحلیل آنها
  • - یک برنامه بازاریابی
  • - یک برنامه مالی
  •  
  • یک برنامه تجاری خوب برای هر پروژه بسیار مهم است ، زیرا درک عمیقی از بازار ، برنامه هایی برای رشد و تجارت ایجاد می کند. جدای از این ، یک برنامه مفصل می تواند در جذب سرمایه گذاران به شما کمک کند. هیچ کس فقط یک ایده را تأمین مالی نخواهد کرد ، اما یک برنامه خوب تجاری برای یک کافی شاپ می تواند از حامیان مالی بالقوه برای سرمایه گذاری بودجه در پروژه شما بهره بگیرد.
  • 2.یک تصور کلی از کافی شاپ خود را ایجاد کنید
  • هنگام راه اندازی کافی شاپ و به دنبال ایده های تجاری در مورد قهوه باشید ،و سعی کنید فضایی راحت و بی نظیر را به مراجعه کنندگان خود هدیه دهید که آنها به سرعت عاشق فضای شما شوند. فقط در مورد طراحی صحبت نمی کنیم، مهم است، اما توجه به تصویری کلی از شغلتان و نحوه ارتباط پرسنل شما با مشتریان نیز مهم است.
  • هر کدام از جزئیات باید از مفهوم کلی پیروی کند تا احساس کامل بودن را به وجود آورد و اگر موفق به دستیابی به این هدف شوید ، مطمئناً بازدید کنندگان شما بر می گردند و کافی شاپ شما را به دوستان خود معرفی و توصیه می کنند.
  •  
  • 3. مکان و فضا را انتخاب کنید
    انتخاب منطقه بعد از تعریف مفهوم کافی شاپ و مخاطبان مورد نظر خود ، در لیست شما قرار می گیرد. با این حال ، برای انتخاب نهایی ، شما باید برخی از اطلاعات را در مورد خیابان جمع آوری کنید.تخمین بزنید که در طول روز تعداد افراد و ماشین ها از کجا عبور می کنند (ساعت کاری را در نظر بگیرید). شما می توانید به تنهایی با این چالش مقابله کنید یا به سادگی شخصی را استخدام کنید. این کار هزینه زیادی نخواهد داشت یا زمان زیادی نمی برد.
  • سپس ، هنگام تصمیم گیری در مورد نحوه شروع فعالیت کافی شاپ ، تصمیم گیری در مورد اجاره یا خریدن آن ضروری است. از آنجا که کار شما اداره کافی شاپ است، به احتمال زیاد اجاره کردن مکان بهتر است.این کار عاقلانه است زیرا چندین مزیت مهم دارد. اول از همه ، ارزان تر است. ثانیا ، اگر مکانی را اشتباهی انتخاب کردید ، می توانید مکان دیگری را اجاره کنید. با این حال ، هنگام امضای قرارداد اجاره باید بسیار مراقب باشید. آن را با دقت بخوانید یا از یک وکیل باتجربه بخواهید که این کار را برای شما انجام دهد. ممکن است یک مالک در صورت موفقیت کسب و کار شما بخواهد اجاره را افزایش دهد ، بنابراین تمام تلاش خود را برای جلوگیری از چنین مواردی انجام دهید.
  • خب ، شما یک خیابان (یا کنار یک خیابان!) را انتخاب کردید ، و تصمیم گرفتید آن را اجاره کنید. چگونه فضای مناسب را انتخاب می کنید؟ خوب ، تصور کلی شما که قبلا در مورد آن فکر کردید در اینجا می تواند کمک کند. به دنبال فضاهایی باشید که قبلاً توسط مشاغل مشابه اشغال شده است - آنها ممکن است تمام تجهیزات ضروری را داشته باشند. اما اگر این روش را انتخاب می کنید ، به یاد داشته باشید که چرا مالک قبلی کافی شاپ خود را بسته است. این اطلاعات واقعا می تواند کمک کند.
  •  
  • 4.لوگو را برای کافی شاپ خود ایجاد کنید
    لوگو و تابلو "چهره" تجارت شما هستند ، بنابراین انتخاب عاقلانه آن بسیار مهم است. بدیهی است ، نام ، و لوگو کافی شاپ شما باید مکمل یکدیگر باشد. برای به دست آوردن یک تابلو و لوگو واقعا جالب ، از یک طراح حرفه ای کمک بگیرید. اگر ایده های زیادی در مورد  آن ندارید ، از آنها بخواهید گزینه های مختلفی را در اختیار شما قرار دهند تا بتوانید دقیقاً لوگو و تابلوی تبلیغاتی را انتخاب کنید.
  • 5- کافی شاپ خود را ثبت کنید
    همانطور که قبلاً نیز اشاره کردیم ، در حال افتتاح کافی شاپ باید با برخی از کاغذبازی ها مقابله کنید. نیاز به مدارک مورد نظر به وضعیتی که در آن هستید بستگی دارد ، اما برخی از آنها بدون توجه به موقعیت جغرافیایی شما ضروری هستند.
  •  وب سایت مربوط به کارتان را بررسی کنید تا نحوه اعمال آن را به دست آورید و به جزئیات توجه کنید - در برخی موارد ، ممکن است لازم باشد مجوز خود را هر ساله تمدید کنید.
  • 6. تجهیزات کافی شاپ را انتخاب کنید
  • همانطور که قبلاً گفتیم ، آسانترین راه برای بدست آوردن تجهیزات ، اجاره فرضیه ای است که از قبل آن را دارد. اما در این صورت ، شما باید یکی از راه های زیر را انتخاب کنید:خرید تجهیزات جدید. این کار می تواند هزینه زیادی داشته باشد ، اما می توانید برای صرفه جویی در هزینه ها این کار بکنید. تجهیزات را از اولین تولید کننده خریداری نکنید - ابتدا بازار و قیمت ها را کشف کنید. سپس در صورت خرید زیاد می توانید از حداقل تخفیف آن بهره مند شوید.خرید تجهیزات مورد استفاده. بدیهی است که هزینه کمتری نسبت به مدل جدید خواهد داشت. با این حال ، شما باید سایز لباس را بررسی کنید. اگر این تجهیزات در آخرین مرحله از چرخه زندگی خود قرار دارد ، بهتر است پول بیشتری خرج کنید اما تجهیزات مطمئن را خریداری کنید. یا می توانید گزینه بعدی را انتخاب کنید.گرفتن تجهیزات به صورت رایگان، ممکن است اما باید مجبور شوید مهارت های دیپلماسی خود را به کار بگیرید و بسیار خوش شانس باشید.
  • 7. تأمین کنندگان را پیدا کنید
    پیدا کردن تأمین کنندگان معتبر مواد غذایی مرحله بعدی است. فقط به قیمت ها توجه نکنید - کیفیت محصولات یک عامل بسیار مهم تر است! در بازار کاوش کنید ، تأمین کنندگان مناسبی پیدا کنید ، در صورت امکان بررسی آنها را بررسی کنید. پس از کم کردن گزینه ها ، قیمت ها و شرایط کار آنها را بررسی کنید.در این مرحله در نهایت می توانید انتخاب کنید ، اما قرارداد را با دقت بخوانید. جدای از این ، همیشه حق همکاری با چندین تأمین کننده را داشته باشید .ایده خوب دیگر به دنبال تأمین کنندگان محلی کوچک باشید. آیا فردی را می شناسید که کیک و کلوچه خانگی درست می کند؟ بله؟ پس چرا با آنها کار نمی کنیم؟ علاوه بر این ، تهیه غذای خانگی می تواند به ویژگی ویژه شما تبدیل شود و بازدید کنندگان بیشتری را به خود جلب کند.
  • 8- محصولات مناسب را انتخاب کنید
    یکی از عواملی که هنگام انتخاب تأمین کننده خود باید به آن توجه کنید دقیقاً همان چیزی است که شما می خواهید به مشتریان خود بفروشید. این ممکن است کاملاً مشهود به نظر برسد ، اما با رقابت بیشتر و افزایش انتظارات برای کافی شاپ ها ، طیف وسیعی از کالاهایی که ارائه می دهید اهمیت روزافزونی پیدا می کند!سعی کنید انواع و اقسام دانه ها و مخلوط ها ، از استحکام ، منشاء و محل های مختلف طعم را تهیه کنید و مطمئن شوید که کارکنان شما تفاوت بین هر نوع قهوه را می دانند. در نظر بگیرید که آیا شما می خواهید در قهوه تجارت آزاد سرمایه گذاری کنید ، و اگر می خواهید دستور العمل های قهوه تازگی مانند فورپس یا قهوه دم کرده سرد تهیه کنید!حتماً از میان وعده ها و دسرها استفاده کنید به خوبی در دسترس خود باقی بمانید و پیشنهاد دهید گزینه های جایگزین شیر ، چند چای ، و شاید حتی برخی از ساندویچ ها را تهیه کنید!
  • 9- کارمندان حرفه ای را پیدا کنید
    برای یافتن پرسنل قابل اعتماد ، شروع به تهیه پرتره از کارگران آینده خود کنید. چه چیزی باید به نظر برسد؟ آنها به چه خصوصیاتی نیاز دارند؟ سپس توضیحات شغلی جذاب ایجاد کرده و آن را در پرتال های شغلی و شبکه های اجتماعی منتشر کنید. فراموش نکنید که برای مصاحبه با کارکنان خود آماده شوید - به سؤالاتی که می خواهید از آنها بپرسید فکر کنید.به یاد داشته باشید که استخدام افراد مناسب یکی از بزرگترین چالش های شما خواهد بود. و باید تلاش کنید که بتوانید کارمندان خود را حفظ کنید. به همین دلیل است که ایجاد یک سیستم انگیزشی خوب با پاداش ، روزهای تعطیل اضافی ، ناهار در خانه و غیره مهم است. علاوه بر این ، شما باید دوستی را با کنترل کم و بیش سخت و سخت تر ترکیب کنید. در غیر این صورت ، کارکنان شما ممکن است بیش از حد استراحت کنند و تجارت شما را خراب کنند.
  • 10- در کافی شاپ خود فضای خوب ایجاد کنید
    یک فضای داخلی خوب ، شیک و به یاد ماندنی از مهمترین مواردی است که باید به آن توجه کنید - حتی اگر قهوه ای کاملاً استاندارد و معمولی ارائه دهد ، می تواند شما را به موفقیت سوق دهد. اول از همه ، انتخاب رنگها و نور مناسب ، بسیار حیاتی است زیرا می توانند حتی "خسته کننده ترین" مکان را زنده کنند. سپس ، در مورد مبلمان فکر کنید - باید از مفهوم شما پیروی کند ، راحت و قابل اعتماد باشد.به اندازه میزها ، صندلی های خود توجه کنید. قطعات مبلمان باید راحت باشند ، و باید فضای کمی بین آنها وجود داشته باشد. در غیر این صورت ، کافی شاپ شما به یک کافه غذای معمولی تبدیل می شود. همچنین مبلمان کاربردی تر را انتخاب کنید. تمیز کردن آن باید آسان و سریع انجام شود.
  • 1- به یک کمپین بازاریابی فکر کنید
    با فکر کردن در مورد چگونگی راه اندازی کافی شاپ می توانید شروع به کار بر روی یک کمپین بازاریابی کنید که قبل از افتتاح آن اجرا خواهید کرد. ایجاد حساب در شبکه های اجتماعی متنوع و بازدید کنندگان خود را در مورد پیشرفت کار خود آگاه کنید. کار خود را در فضای داخلی و منو به آنها نشان دهید ، در مورد نوشیدنی ها و وعده های غذایی غیر معمول به آنها بگویید ، در صورت داشتن آنها ، تاریخ افتتاح خود را اعلام کرده و از آنها دعوت کنید تا به آنها بپیوندند. حتی می توانید در صورت آمدن به آنها نوشیدنی رایگان بدهید!راه های زیادی برای ارتباط با مخاطب هدف وجود دارد ، کانال هایی را برای برقراری ارتباط با آنها تعریف کنید. به عنوان مثال ، اگر مکان شما در کنار دانشگاه است و شما روی دانشجویان متمرکز هستید ، اینستاگرام و فیس بوک را به عنوان راه های اصلی ارتباط در نظر بگیرید. و بدیهی است ، پس از باز شدن مکان ، حسابهای کاربری خود را فراموش نکنید. به این ترتیب بازدید کنندگان جدیدی را به خود جذب خواهید کرد و افراد موجود را ترغیب به وفاداری می کند.جدای از این ، شما همچنین می توانید به دنبال مواردی مانند تبلیغات چاپی بروید ، اما اینترنت کارآمدترین راه برای ارتباط با مشتریان است. حداقل لازم نیست هزینه چاپ مواد را بپردازید.
  • 12. اجرای یک برنامه وفاداری
    در اینجا یک نکته دیگر در مورد چگونگی کار کافی شاپ وجود دارد - یک برنامه وفاداری ویژه برای بازدید کنندگان خود تهیه کنید. به آنها انگیزه می دهد که دوباره و دوباره به آنجا برگردند ، و این دقیقا همان چیزی است که شما نیاز دارید ، درست است؟ برای کافی شاپ ها دو نوع برنامه محبوب وفاداری وجود دارد.مورد اول ارائه تخفیف مداوم به بازدیدکنندگانی است که قبلاً مبلغ مشخصی را در محل شما خرج کرده اند. گزینه دوم توسعه سیستم ویژه ای است که به مشتریان امکان می دهد پاداش جمع کنند و سپس آنها را برای چیز جالبی مبادله کنند. هر دو گزینه بسیار محبوب هستند ، اما حداقل می توانید برای کارتهای تخفیف ، طرحی واقعاً جذاب داشته باشید.
  • 13. یک سیستم POS نصب کنید
    نصب سیستم POS (نقطه فروش) یکی از توصیه های مفید در مورد افتتاح کافی شاپ است. این یک سیستم کامپیوتری است که به شما امکان می دهد فروش ، جریان وجه نقد ، موجودی مواد غذایی و غیره را ردیابی کنید. فرآیندهای کاری را بهینه می کند و همه چیز را بسیار ساده تر می کند ، بنابراین ما به شدت توصیه می کنیم آن را نصب کنید. و بهتر است این کار را از همان ابتدا انجام دهید - چنین راهبردی به شما امکان می دهد از مشکلات زیادی دوری کنید و کار پرسنل خود را تسریع کنید.معمولاً سیستم POS متشکل از یک صفحه ، یک کشو پول و یک کارت خوان کارت اعتباری است. چاپگر رسید و اسکنر بارکد اختیاری است. اما ساختار سیستم تنها چیزی نیست که باید در مورد آن بدانید - سیستم های POS زیادی در بازار وجود دارد ، بنابراین مجبور خواهید بود یک انتخاب را انجام دهید. به یاد داشته باشید ، یک سیستم POS کافه ای واقعاً خوب باید دارای ویژگی های زیر باشد:
  • تهیه گزارش فروش دقیق که شامل اطلاعات مربوط به آنچه دقیقاً فروخته اید ، درصد فروش و غیره استکسب اطلاعات مشتری و مدیریتی که به برقراری ارتباط با مشتریان و افزایش وفاداری آنها کمک می کندمدیریت کارمندان برای ردیابی ساعات کاری خودمدیریت موجودی برای سفارش محصولات جدید بدون هیچ مشکلی و پیش بینی هزینه های آینده شماامنیت بی عیب و نقص برای ایمن نگه داشتن کلیه داده ها از هکرهاادغام بدون درز با هر نرم افزاری
  • بسیاری از فروشندگان به صاحبان مشاغل پیشنهاد می کنند که یک نرم افزار مدیریت را به صورت رایگان امتحان کنند تا فرصتی برای آزمایش آن قبل از خرید فراهم کنند. افتتاح کافی شاپ ایده خوبی است و اکنون می دانید که چگونه با آن به درستی برخورد کنید. فقط راهنمای ما را دنبال کنید و خلاق باشید!

منبع:

https://jinocafe.ir/%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d8%a7%d9%81%d8%aa%d8%aa%d8%a7%d8%ad-%da%a9%d8%a7%d9%81%db%8c-%d8%b4%d8%a7%d9%be-%da%86%da%af%d9%88%d9%86%d9%87-%db%8c%da%a9-%da%a9%d8%a7%d9%81%db%8c-%d8%b4%d8%a7/

cafejino بازدید : 56 شنبه 11 مرداد 1399 نظرات (0)

 

As states begin to reopen, Americans are looking at any trip outside through the lens of contagion. Is it safe to go back to Starbucks? What about the gym? Nail salons are out of the question, right?

The country faces an ugly trade-off. Keep the economy closed and prolong the economic misery. Or open up the economy and risk a resurgence of Covid-19, undoing the gains earned through weeks of social isolation.

We believe there’s another option.

Some businesses, like some people, are “super-spreaders.” Through the lens of contagion, a yoga class, a busy corner store or a crowded neighborhood bar may look a lot like a wet market in China.

Cellphone data can’t tell us everything. For example, businesses in low-income neighborhoods with fewer smartphones may appear to have less foot traffic. We looked into this, and to date, we have not found any appreciable bias in the measures we are using.

The anonymized location pings also don’t give us any insight into how customers interacted or how many surfaces they touched. And it’s tricky to determine whether people were inside a building or moving around outdoors, where air can move freely, and infection risk may be lower.

To overcome some of these limitations, we asked people to rate, on a scale of 1 to 10, how often they interacted with people or touched shared surfaces at various businesses, as well as how much activity in different sectors occurs indoors.

These numbers help us flag risky industries, like beauty and nail salons, that our other metrics didn’t. These businesses should be particularly attentive to maintaining social-distancing measures.

The variation in risk between different types of businesses was surprising. People spend twice as much time at electronics stores as they do at lawn and garden stores. A display of new phones and gadgets is an invitation to mill around; you don’t linger over fertilizer. Similarly, we found that people spend nearly three times as much time searching through the racks at a Salvation Army as they do scanning the shelves at a Dollar General.

Another reason for differences is how concentrated people are: The same number of customers spaced out evenly over the day poses less risk than if they all arrive in a few short windows of time.

Even within a sector, there is tremendous variation. Consider two similar restaurants: Denny’s and the Original Pancake House. Both serve a similar number of customers every week, who stay for a similar length of time. But customers at the Original Pancake House are far more concentrated (at breakfast, of course), producing a far higher risk of customers getting crowded into the same space at the same time.

حتما بخوانید!  برنامه های آموزش و صدور گواهینامه کافی شاپ در سایت howtostartanllc

The existence of super-spreader businesses might seem like bad news. In fact, it means that most of the disease-spreading risk generated by the economy is concentrated in a small portion of it – which means that we can resume a lot of economic activity with minimal risk.

Many governors are considering contagion risk as a factor in determining which businesses to reopen first. Gov. Gavin Newsom of California, for example, has called for reopening “low risk” stores such as those selling toys, books, sporting goods and flowers. Indeed, in our data, florists are among the lowest risk. But toy stores, bookstores and sporting goods stores are in the top quartile of risk. Curbside pickup, as Governor Newsom suggested, could mitigate these risks, but that would be true for many other sectors, too.

But these data alone cannot tell us which businesses to open first, and we can’t simplify all these different metrics into a “yes” or “no” decision on any single business. Common sense and local knowledge are just as important. And we should ensure that policies based on these data do not have a disparate impact on people who are already more heavily hit by Covid-19.

Researchers have already begun using these data. But to make policy, we must work with models from epidemiology. The ultimate health consequences of any contagion-risk measure depend on health system capacity, available treatments and disease prevalence – all of which will change over time and across areas.

Second, we must account for economic factors. Reopening certain businesses will create or diminish demand for others, and post-Covid consumer behavior with a partially open economy may look quite different from before.

Finally, this data comes from standard operations, but American companies are already modifying “business as usual.” They can continue to limit the number of people in stores, modify how employees work and change how customers shop.

Our research provides a baseline to spur further ingenuity and adaptation. With the right mix of numbers and on-the-ground knowledge, we can develop policies to minimize both the spread of the virus and the economic hardship of the pandemic.

source:

https://jinocafe.ir/%d8%a8%d8%a7-%d9%88%d8%ac%d9%88%d8%af-%da%a9%d8%b1%d9%88%d9%86%d8%a7-%d9%85%d8%b1%d8%a7%d8%ac%d8%b9%d9%87-%d8%a8%d9%87-%da%a9%d8%a7%d9%81%db%8c-%d8%b4%d8%a7%d9%be-%d8%a7%d9%85%d9%86-%d8%aa%d8%b1/

cafejino بازدید : 61 شنبه 11 مرداد 1399 نظرات (0)

کافی شاپ

کافی شاپ خودتان را می خواهید افتتاح کنید؟

افتتاح یک کافی شاپ موفق می تواند یک تجربه خوب باشد. به خاطر شما ، صدها نفر از دوستان گفتگوهای خوبی خواهند داشت. به خاطر شما صبح ها روشن تر خواهد بود و بعد از ظهرها استرس کمتری به نظر می رسد.بیشتر در جامعه حضور دارید. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که کافی شاپ خود را به خوبی درست کنید … این ساده تر از آنچه گفته شده است! این راهنمای گام به گام برای باز کردن یک کافه به شما کمک می کند تا در مسیر درست قرار بگیرید.

افتتاح یک کافه هم در زمان و هم در هزینه سرمایه گذاری بزرگی می کند. ضروری است که اکنون وقت خود را صرف فهمیدن آنچه برای اجرای یک کافه موفق می شود بگذرانید. یعنی دستیابی به مشاغل قهوه و یادگیری از تجربه آنها است. باید فهمید چه چیزی کار می کند ، و چه نمی کند و اینجا بخش جالب است – این همچنین به معنای بازدید از تعداد زیادی کافه است تا بینشی از آنچه که می خواهید تجارت شما باشد ، بدست آورید. در نظر بگیرید که چه چیزی را از مشاغل دیگر می گیرید و چه چیزی باعث تفاوت شما می شود. در مورد مشتری خود بیاموزید. آنها چه کسی هستند؟ نیازهای آنها چیست؟ چه ساعتی از روز شلوغ تر خواهد بود؟ شناختن مشتریان به خوبی با برنامه ریزی ، ایجاد منو ، امتیاز قیمت کمک می کند – و واقعا همه چیز همین است!

بدون شک شما برنامه های بزرگی دارید و در حال حاضر تصویری ذهنی از کافی شاپ خود دارید. آنچه را که می خواهید با کافه خود به دست بیاورید و جوی را که می خواهید ایجاد کنید بنویسید. شروع به جمع آوری عکس ها ، منوها و ایده های طراحی کنید تا الهام بخش از ظاهر کافه شما باشد ، چه نوع غذایی ارائه می دهید ، و اینکه مشتریان خود را هنگام راه رفتن در کافه چه احساسی ایجاد خواهید کرد. تعریف دقیق دید شما کمک می کند تا هنگام انتخاب نام ، تصمیم گیری در مورد دکور ، برنامه ریزی غذا ، انتخاب قهوه ، انتخاب فنجان و تعیین نحوه تعامل با مشتریان ، سازگار باشید. به یاد داشته باشید: شما نمی توانید همه را خوشحال کنید – بنابراین مطمئن شوید که دقیق و درست آن را طراحی کنید.

پرش از برنامه کسب و کار وسوسه انگیز است. “این کار خیلی زیاد است” … “چه کسی می خواهد آن را بخواند” … افکاری هستند که به ذهن خطور می کنند. در واقعیت ، سود واقعی در تهیه یک برنامه تجاری کمتر در مورد سند نهایی و بیشتر در مورد روند کار است. روند نوشتن یک برنامه به شما کمک می کند تا واقعاً بازار محلی خود را بفهمید و از شماره های مورد نیاز خود برای موفقیت در کسب و کار استفاده کنید. یک برنامه تجاری شما را در هر مرحله از توسعه و مدیریت کافی شاپ خود راهنمایی می کند ، و یک نقشه راه برای نحوه ساخت ، اداره و رشد تجارت جدید شما خواهد بود.

برنامه کاری شما باید شامل موارد زیر باشد:

خلاصه: این شغل به چه معنی است.
تحلیل بازار محلی: مشتریان عادی شما چه کسانی هستند؟ رقبای شما چه کسانی هستند؟
تیم شما: شما خودتان قصد دارید چه کاری انجام دهید ، چه کسی را برای انجام بقیه کارها استخدام می کنید.
برنامه بازاریابی: نقطه تفاوت شما چیست؟ چگونه می خواهید این ارتباط را برقرار کنید؟
چقدر پول لازم برای شروع کار دارید و از کجا می آید.
پیش بینی های مالی: سود و زیان پیش بینی شده چقدر است، بررسی جریان مالی.
یک استراتژی مکانی بریزید.
در مورد فکر کردن چیزهای زیادی وجود دارد ، اما گرفتن زمان برای برنامه ریزی برای هر یک از جنبه های کسب و کار به شما در تنظیم موفقیت کمک خواهد کرد.

موقعیت مکانی برای موفقیت کلی کسب و کار شما بسیار مهم است. قبل از تصمیم گیری ، مدتی را در مناطقی که فکر می کنید مناسب است بگذرانید. توجه کنید که چند نفر عابر پیاده هستند و جای پارک وجود دارد؟ آیا مکان به اندازه کافی قابل مشاهده است؟ آیا ترافیک کافی برای پایدار کردن کافه شما وجود دارد؟ منظور از مکان از نظر جمعیتی چیست؟ در جامعه محلی چه نوع کارهایی را می خواهید انجام دهید؟ آیا در نزدیکی تعداد زیادی کافه دیگر هستید یا فقط شما هستید؟ به یاد داشته باشید که می خواهید زمان زیادی را در کافه خود بگذرانید ، بنابراین محلی را انتخاب کنید که از گذراندن وقت در آن لذت ببرید! اطمینان حاصل کنید که جزئیات را درک کرده اید. طول و مدت این سند می تواند بر سودآوری و ارزش فروش مجدد شغل شما تأثیر بگذارد. قبل از امضای هر چیزی با یک وکیل متخصص در زمینه اجاره مکان صحبت کنید.

یافتن کارمندان خوب و قابل اعتماد یک مؤلفه اصلی موفقیت کسب و کار شماست. بسته به نوع کافه، عمده ترین تامین کننده ها معمولاً قهوه ، شیر ، نان ، محصولات تازه و مواد غذایی هستند. شما به فنجان، دستمال ، قهوه ، قوری ،…  نیاز خواهید داشت . با تهیه لیستی از تمام لوازم مورد نیاز خود ، شروع کنید تا آنجا که می توانید جزئیات بیشتری را به دست آورید. این لیست ممکن است بسیار پراهمیت به نظر برسد ، اما پایین آمدن به تندی و افزودن مواردی مانند مسواک و نگهدارنده دستمال اطمینان می دهد که شما برای هر چیزی آماده هستید. از آنجا ، شما می توانید تحقیق در مورد تأمین کنندگان را آغاز کنید تا زمانی که افرادی را پیدا کنید که دوستشان دارید و با تجارت شما مطابقت دارند.

حتما بخوانید!  کافی شاپ پر رونق - راز یک کافی شاپ پر رونق چیست؟

در مورد تجهیزات و تهیه منابع کافی شاپ شما چند گزینه دارید:

با استفاده از منابع مالی خود (یا وجهی) تجهیزات را بطور کامل خریداری کنید.
اجاره تجهیزات از طریق ارائه دهنده ای مانند Silverchef یا FlexiCommerce

باید در مخلوط کن ، یخچال ، ماشین ظرفشویی ، صندوق پول و غیره سرمایه گذاری کنید. باز هم ، لیستی تهیه کنید و تا آنجا که می توانید شرح دهید. ممکن است فوراً به همه این موارد احتیاج نداشته باشید ، بنابراین آنچه را که آینده مورد نیاز است ، در اولویت قرار دهید و به خاطر بسپارید.

طراحی کافی شاپ شما برای جلب مشتری و یازگشت آنها بسیار مهم است. این مفهوم تا حد زیادی به مخاطب هدف شما بستگی دارد. آیا می خواهید مدرن باشد؟یا پیچیده؟ دوستانه باشد یا خانوادگی؟ متمرکز بر سلامتی است؟ سلیقه مشتری خود را بشناسید و کافه را در ذهن خود طراحی کنید. باز هم ، سعی نکنید همه را راضی کنید ، انتخاب یک موضوع و چسبیدن به آن باعث می شود هویتی بسیار قوی تر ایجاد شود. طراحی فروشگاه ، علائم ، مبلمان و روشنایی را در نظر بگیرید. کارایی طرح را از هم از نظر یک کارمند و هم از دید مشتری ارزیابی کنید. آیا باریستا می تواند در فضای اختصاص یافته کار کند؟ آیا کارمندان شما می توانند به سرعت در اتاق حاضر شوند؟ آیا مشتریان هنگام ورود به کافی شاپ شما روند سفارش را متوجه می شوند؟استخدام یک طراح داخلی حرفه ای می تواند همه اینها را به هم نزدیک کند(که البته هزینه بر است). یک فضای عالیبسیار مهم است – تجربه می تواند همه تفاوت ها را ایجاد کند.

منوی شما باید دید و تم کافه شما را بیان کند. همه چیز را باید در نظر بگیرید ، از گزینه های مواد غذایی ، گرفته تا طراحی ،از رنگ و قلمها گرفته تا توصیفات جذاب ، تصاویر و قیمت گذاری. در مورد یک ظرف خاص فکر کنید و چگونه این سبک می تواند منوی شما را شکل دهد. آن را ساده نگه دارید – یکی از رایج ترین اشتباهاتی که صاحبان کافه مرتکب می شوند ،این است که سعی دارند همه را راضی کنند. این می تواند شما را از ده ها موردی که به شما سفارش کردیم ، دور کند. روی بیشتر از 10-12 گزینه تمرکز نکنید ، و مطمئن شوید که گزینه های بدون گلوتن ، وگان و گیاهخواری را نیز شامل می شود. همچنین منوی شما باید سودآور باشد. هزینه مواد و حاشیه مواد را محاسبه کنید. به عنوان یک قانون نادرست برای شروع کار ، هزینه مواد تشکیل دهنده نباید بیشتر از 35٪ از قیمت خرده فروشی (به استثنای GST) باشد.

از صاحبان کافی شاپ های با تجربه  بپرسید که مهمترین چیز در شغل آنها چیست – درست است: پیدا کردن و نگه داشتن کارمندان عالی. بیشتر افراد با جستجوی کارمندان با تجربه شروع می کنند ، که منطقی است. اما در تجربه من ، یک چیز وجود دارد که تجربه را رها می کند: نگرش. مهارتها را می توان آموخت . بله ، به برخی تجربه ها ، به ویژه در مراحل اولیه نیاز خواهید داشت. با این وجود ، توسعه فرهنگ تیمی عالی فقط در استخدام افراد مناسب اتفاق می افتد ، بنابراین حتماً کار خود را برای یافتن افرادی که مناسب ترین کار برای تجارت شما هستند انجام دهید. یک سیستم آموزشی خوب می تواند کمک کند – می توانید با مهارت barista و آموزش کار کمک کنید. وقتی زمان استخدام فرا رسید ، باید از سیستم اعطای مربوطه ، مالیات و سایر الزامات نظارتی نیز آگاه باشید.

ماه ها و هفته ها آخر برای افتتاح کافه شما فرصتی برای شروع ساخت شبکه شماست. رسانه های اجتماعی حرف شما را خواهند زد ، بنابراین از آن برای تقویت شهرت خود استفاده کنید. این موضوع پنهان نیست که کافه باز ها عاشق اینستاگرام هستند. این به سکوی تبدیل این کلمه تبدیل شده است ، اما در اینجا متوقف نمی شود. اطمینان حاصل کنید که لیست Google Maps به گونه ای است که در جستجوی محلی ظاهر می شود و صفحه خود را در سایر سایت ها در نظر بگیرید تا بتوانید به سرعت به بازخورد پاسخ دهید. حتما تبلیغات آنلاین را شخصی ، تعاملی و جذاب انجام دهید. برای تشویق اشتراک و تعامل از تصاویر و فیلم ها استفاده کنید. هنگامی که مشتریان شما وارد می شوند ، از آنها بخواهید برای دریافت اطلاع رسانی از  آفرهای ویژه ، صفحه شما را دنبال کنند.

افتتاح کافه یک دستاورد باورنکردنی است و نشانه آغاز یک ماجراجویی جالب و جدید خواهد بود. بعد از ماهها (یا سالها) برنامه ریزی ، آمادگی و استخدام بهترین کارکنان ممکن ، “افتتاح عالی” فرصتی است برای نشان دادن کاری است که به سختی انجام دادید. این همچنین فرصتی عالی برای شروع ایجاد روابط طولانی مدت با مشتریان است. برای برگزاری یک افتتاحیه بزرگ و موفق ، برنامه ریزی های اولیه را شروع کنید. اطمینان حاصل کنید که کارکنان کافی برای این رویداد دارید و هر رویداد محلی دیگری که ممکن است با شما روبرو شود را بررسی کنید. به شما امکان می دهد اصول را یاد بگیرید قبل از اینکه به طور کامل در معرض دید عموم قرار بگیرید. این یک روش عالی برای آزمایش کارمندان ، گردش کار و فضای کافی شاپ شماست با باز کردن مغازه خود می توانید از این فرصت برخوردار شوید که رئیس خود باشید ، سود خود را بسازید و در کل جامعه روابط جدیدی برقرار کنید. و از همه مهمتر ، شما از اشتیاق خود به یکی از بزرگترین لذت های زندگی (قهوه) لذت می برید …!

منبع:

https://jinocafe.ir/%da%a9%d8%a7%d9%81%db%8c-%d8%b4%d8%a7%d9%be-%d8%ae%d9%88%d8%af%d8%aa%d8%a7%d9%86-%d8%b1%d8%a7-%d9%85%db%8c-%d8%ae%d9%88%d8%a7%d9%87%db%8c%d8%af-%d8%a7%d9%81%d8%aa%d8%aa%d8%a7%d8%ad-%da%a9%d9%86%db%8c/

cafejino بازدید : 90 شنبه 11 مرداد 1399 نظرات (0)
کافی شاپ موفق – چگونه مشتری عادی را به مشتری ثابت تبدیل کنیم؟

چرا برخی از کافی شاپ ها در نگهداری مشتری موفق نیستند و برخی از آنها بدون هیچگونه فعالیتی باقی مانده اند؟ چگونه می توان مشتریان را به کافه بازگرداند؟ چه چیزی باعث می شود یک کافی شاپ موفق شود؟ یک کافی شاپ به راحتی موفق نمی شود و دلایل بسیاری برای موفق شدن کافی شاپ وجود دارد.

مبارزه موانع
طبق گفته های Perfect Daily Grind ، بیش از 60٪ کافه ها و رستوران های کوچک در اولین سال افتتاح خود ، به مشکلاتی از قبیل اشباع بازار ، سرمایه ناکافی ، بی تجربگی صنعت و عدم برنامه ریزی تجاری مواجه می شوند.

در اوایل سال 2000 ، گفته شد که سه عامل موفقیت عبارتند است از: “مکان ، مکان ، مکان!”.
اگر موقعیت مکانی خوب، اما محصولات کم کیفیت دارید ، گرفتن منظم مشتری غیرممکن است.

کافه و سایر محصولات
کیفیت: مواد تشکیل دهنده با کیفیت بالا ، بهترین دستور العمل های دم کردن ، قوام ، انتخاب های شیرین و خوش طعم تازه و جذاب کلیدهای موفقیت هستند.
انتخاب: همیشه از محبوب ترین محصولات موجود در بازار برخوردار باشید که شما را بی نظیر می کند.
فصلی: از محصولات و پدیده های فصلی استفاده کنید. به یاد داشته باشید در دم کردن نوشیدنی گرم و درست کردن نوشیدنی سرد! مبتکر و خلاق باشید. کریسمس = لزوماً دارچین نیست. هالووین = لزوما کدو تنبل نیست.

باريستاها و خدمات
داشتن باریستای ماهر در خدمه یک هدیه است! و متعهد شدن آنها چیز دیگری است. آموزش خدمه ، حمایت از پیشرفت آنها و اطمینان از دانستن محصولات آنها ضروری است.
نگرش ، خلق و خو و زبان بدن آشکارا توسط مشتری خوانده می شود. این به همان اندازه برای اطلاعات مربوط به محصول که barista قادر به ارائه آن است نیز مهم است. با صدای مشتری صحبت کنید ، آیین نامه های خود را بشناسید و در تصمیم خرید تأثیر بگذارید!
همچنین حضور در هنگام مقابله با مشتری و مؤثر بودن در همان زمان ، گاه منجر به بروز فاجعه می شود. سریع باشید اما خشمگین نباشید! تلفن خود را رها کرده و هنگام مقابله با مشتری ، با همکار خود گپ نزنید.

طراحی خدمات و مجله مشتری
طراحی سرویس چیزی است که باید به طور کامل برنامه ریزی شود . ورود به کافی شاپ شما یک تجربه است ، نه فقط معامله پول یا گرفتن یک محصول.
آیا کافی شاپ شما از بیرون وسوسه‌انگیز به نظر می رسد؟ درمورد داخل چه می توان گفت: چراغ ها ، رنگ ها ، موسیقی ، آکوستیک ، دکور داخلی ، جزئیات زیبا برای دیدن و لمس و کاوش … وجود دارد؟
برای هر شیفت یک لیست بررسی تهیه کنید و از تمیز بودن سرویس بهداشتی اطمینان حاصل کنید!
حرکت مشتری باید از در به سمت میز راحت باشد. بعضی اوقات خوب است که نقش مشتری را به خود اختصاص دهید و مسیر او را امتحان کنید. آیا موانعی برای مسیر وجود دارد؟ آیا محصولات به زیبایی و به وضوح ارائه می شوند؟ آیا سلام “باریستا” را می شنوید؟
تجهیزات و ماشین آلات باید از حجم ، منو ، مهارت های بارستایی و واقع گرایی برخوردار باشند.
اگر فضای کاری به خوبی برنامه ریزی نشده باشد ، می تواند تأثیرگذار باشد نه تنها در ارگونومی و ایمنی بلکه در خدمات نیز هم.

customer path

مسیر مشتری در کافی شاپ

حتما بخوانید!  انتخاب نام عالی برای کافی شاپ!

ترند ها و رسانه های اجتماعی
ترندهای موجود را بشناسید و از آنها استفاده کنید. به یاد داشته باشید که سرانجام ترندها به یک پدیده تبدیل می شوند و سرانجام به یک سبک زندگی جهانی.
اطمینان حاصل کنید که کافی شاپ شما جداقل در همان محل شناخته شده است. آیا می دانید قهوه و غذا جز محبوب ترین چیزها در اینستاگرام است؟
صفحه شما باید زیبا به نظر برسد و محصولات شما باید زیبا به نظر برسند. فقط مطمئن شوید که مکان شما در پست ها مشخص شده است.

اگر کافی شاپ شما در شبکه های اجتماعی فعال باشد ، بیشتر مشتری کسب خواهید کرد و آگاهی کافی شاپ شما گسترش می یابد. این امر باعث می شود که شما مشتریان بالقوه تری داشته باشید. مواردی را که می خواهید در این کانال ارتباط برقرار کنید انتخاب کنید: محصولات ، پیشنهادات ، رویدادها ، احساس …  به هر حال ، قابل تشخیص و سازگار باشید. گروه هدف خود را بشناسید. ایستادگی کنید و تخصصهای خود را مطرح کنید. واقعی و قابل دسترسی باشید.

این را از یک صاحب کافی شاپ ، یک باریستا حرفه ای و یک مشتری کافی شاپ بپرسید که چه چیزی باعث ایجاد یک کافی شاپ موفق می شود. بیایید ببینیم که آنها چه چیزی در ذهنشان دارند!

آنابل مک پارتلین ، رئیس بارستا @ پائولیگ کولما در کلووی ، هلسینکی
آنچه به نظر من یک کافی شاپ را خوب می کند یک ایده قانع کننده است که در محیط مورد نظر و محیط مجازی اجرا می شود. اتمسفر ، خدمات عالی مشتری و محصولات با کیفیت بالا را ارائه می دهد که مشتری نیز می خواهد بارها و بارها از آن برخوردار شود.

Essi Rautiainen ، کارآفرین @ Cafe Tarina in Tapiola and Munkkiniemi، Helsinki
خدمات مشتری چیزی است که هرگز نباید آن را به خطر بیاندازیم. همچنین تمیز و مرتب بودن وسایل واقعا تفاوت ایجاد می کند! بدیهی است که محصولات نیز باید خوب باشد. کارکنان خوب ، کار روزمره را بسیار ساده تر می کنند! آنها باید بدانند که چگونه با مشتریان مختلف مقابله کنند. همچنین ، امروزه این بسیار معمول است که می شنویم  barista می گویند “بله” و “خوب” در صورتی که آنها باید بگویند “متشکرم”.

توماس ، شخص تصادفی که هر روز اسپرسو می نوشد ، هلسینکی
محصولات باید عالی باشند! لامپ و آکوستیک نیز مهم هستند. خوب است که موزیکی در پس زمینه وجود داشته باشد اما سر و صدای آن زیاد نباشد که باعث شود کار کردن در کافی شاپ سخت شود. آنچه من متوجه شدم این است که ممکن است یک barista بتواند خود را به یک برند تبدیل کند که از دیدگاه مصرف کننده جالب باشد!
تبدیل یک مشتری عادی به یک مشتری منظم باید هدف اصلی باشد زیرا با این کار می توانید خیلی ساده رشد کنید.

برای تحقق این امر ، شما نیاز به محصولات با کیفیت بالا ، خدمات حرفه ای و چیزی دارید که مردم آنها را تشخیص دهند.

کافی شاپ موفق – منبع:

https://jinocafe.ir/%da%a9%d8%a7%d9%81%db%8c-%d8%b4%d8%a7%d9%be-%d9%85%d9%88%d9%81%d9%82-%da%86%da%af%d9%88%d9%86%d9%87-%d9%85%d8%b4%d8%aa%d8%b1%db%8c-%d8%b9%d8%a7%d8%af%db%8c-%d8%b1%d8%a7-%d8%a8%d9%87-%d9%85%d8%b4/

cafejino بازدید : 71 شنبه 11 مرداد 1399 نظرات (0)

قهوه سرد

قهوه  سرد نوشیدنی مناسب برای روزهای گرم تابستان است اما چرا حتما باید آن را در کافه خود بفروشید؟ 

چرا هر کافه باید قهوه دم کرده سرد را در طول سال بفروشد!

مد روز است
براساس گزارش Allegra Project Cafe Europe 2020 ، دم کرده سرد سریعترین نوشیدنی قهوه است و دم کردن قهوه سرد به ویژه در شمال اروپا رو به رشد است. ظهور قهوه سرد با بزرگترین روند قهوه در اروپا گره خورده است – افزایش قهوه مخصوص. کافی شاپ های تخصصی اولین کسانی بودند که در انتخاب خود نوشیدنی سرد را معرفی کردند و در حال حاضر بزرگترین مارک هایی مانند Starbucks و Costa Cafe در منوهای تابستانی خود دارای قهوه سرد هستند.

آسان است
همانطور که از نام این محصول مشخص است ، به آب گرم یا تجهیزات فانتزی احتیاج ندارد ، بنابراین این یک سرمایه گذاری کم برای کافه شما است.

cold brew is easy

سودآور است
کوکتل های لوکس تر سرد به راحتی می توانند برای هر نوشیدنی درآمد بیشتری را  اضافه کنند. فکر کنید اگر بتوانید قهوه سرد در منوی خود اضافه کنید و در عین حال برخی مشتریانی را جذب کنید ، می تواند برای سودآوری کافه شما چه تأثیراتی داشته باشد!

cold brew with milk

ترند قهوه 2020 – قهوه مخصوص و نوشیدنی آماده

چه اتفاقی در صحنه قهوه در طول سال 2020 رخ می دهد؟ بزرگترین روند قهوه در سال 2020 چه خواهد بود؟ ترندهای بزرگ و کوچک قهوه چیست؟ در اینجا پیش بینی های من درباره روند قهوه در سال 2020 ارائه شده است.

ترندهای بزرگ
کافه خاص
طبق اعلام انجمن تخصصی قهوه (SCA) ، قهوه ای که 80 درجه یا بالاتر از آن در مقیاس 100 نقطه ای کسب می کند ، “درجه ویژه” است. کافه های تخصصی در آب و هوای خاص و ایده آل پرورش می یابند و به دلیل طعم کامل فنجان و کمبود و نقص آن از هم متمایز هستند. طعم ها و سلیقه های منحصر به فرد نتیجه ای از خصوصیات و ترکیب خاص و خاکی است که در آنها تولید می شود.

… در حال حاضر بزرگترین ترند رو به رشد قهوه است. این امر به ویژه در هر شهر در سراسر جهان از کلانشهرهای عظیم توکیو و برلین گرفته تا شهرهای کوچکتر مانند لاپینرانتا دیده می شود. همچنین کافه های بزرگ مدتی قبل متوجه این ترند شده اند و مارک ها و محصولات ویژه / پریمیوم خود را به بازار عرضه می کنند. بزرگترین اثبات ظهور قهوه مخصوص این است که نستله قهوه  قهوه آبی در کالیفرنیا را خریداری کرد.

specialty coffee in tokyo

پایداری و مصرف کننده های آگاه
مردم بیشتر و بیشتر نسبت به آنچه مصرف می کنند آگاهی دارند و قهوه نیز از این قاعده مستثنی نیست. مردم می خواهند بدانند كه قهوه آنها از كجا می آید ، چه كسی آن را تولید كرده است ، چگونه آن را بو داده است.

منبع:

https://jinocafe.ir/%d9%82%d9%87%d9%88%d9%87-%d8%b3%d8%b1%d8%af-%d9%86%d9%88%d8%b4%db%8c%d8%af%d9%86%db%8c-%d9%85%d9%86%d8%a7%d8%b3%d8%a8-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%b1%d9%88%d8%b2%d9%87%d8%a7%db%8c-%da%af%d8%b1%d9%85/

تعداد صفحات : 4

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 38
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 10
  • باردید دیروز : 11
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 97
  • بازدید ماه : 204
  • بازدید سال : 1,674
  • بازدید کلی : 6,882